Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat pipercross filter was een schuimen variant van de originele papieren neem ik aan ?
Met behoud van de airbox dus
Klopt. :Y

Vandaag na lange tijd weer gereden op de Hyper. Blijft een machtige machine :}
oCpblKW.jpg

wpA4swq.jpg
 
Mannen, ff spammen. Heb nog een grijs subframe voor een Hyper 796 en een achterbok.
Subframe gaat anders naar de oud ijzer boer, achterbok nog wel wat waard. Bij interesse ff PM'en.
 
Mannen, ff spammen. Heb nog een grijs subframe voor een Hyper 796 en een achterbok.
Subframe gaat anders naar de oud ijzer boer, achterbok nog wel wat waard. Bij interesse ff PM'en.

Subframe wil ik graag aub
PM staat niet aan

Thanks Rob
 
Kent iemand ook het probleem dat de motor soms uitvalt tijdens het rijden met de koppeling in (warm blok dus)?
Zondag rondje Spa gedaan, circa 250km, en ongeveer 3-4x uitgevallen.. Heb het idee dat dit MET dB-killer niet gebeurd. Dus deze maar eens erin zetten.
Bougie kleur is goed. Wellicht afstellen op open demper?
 
Kent iemand ook het probleem dat de motor soms uitvalt tijdens het rijden met de koppeling in (warm blok dus)?
Zondag rondje Spa gedaan, circa 250km, en ongeveer 3-4x uitgevallen.. Heb het idee dat dit MET dB-killer niet gebeurd. Dus deze maar eens erin zetten.
Bougie kleur is goed. Wellicht afstellen op open demper?
loopt hij niet te zacht stationair of onregelmatig?
 
Kent iemand ook het probleem dat de motor soms uitvalt tijdens het rijden met de koppeling in (warm blok dus)?
Zondag rondje Spa gedaan, circa 250km, en ongeveer 3-4x uitgevallen.. Heb het idee dat dit MET dB-killer niet gebeurd. Dus deze maar eens erin zetten.
Bougie kleur is goed. Wellicht afstellen op open demper?
Check de airbox eens op viezigheid. De motor haalt daar via een apart slangetje onderin lucht uit bij stationair draaien. Wellicht zit er troep onderin de airbox (of in het slangetje naar het blok toe) wat de lucht tegenhoud.
 
Laatst bewerkt:
Pipercross is foam ik heb hem zelf ook.
Ik heb ook nog een ring geplaatst waardoor de airbox gat nog groter word zodat er meer lucht in komt.

Zo is het nu

full

full

En zo was het
full


Gaat nu wel een beetje meer lucht in.

Heb er nog volgens mij 1 of 2 liggen. Pb maar als je interesse hebt.
 
ik zat zelf aan een mwr drop in filter te denken in 1ste instantie
merkte jij nog verschil met die ring ?
zo ja zou ik er wel 1tje willen :)
 
Laatst bewerkt:
Aanzuig geluid en hij ging er voor mijn gevoel wel beter van lopen. Hij krijgt gewoon meer lucht. Ik heb hem alleen blog nooit laten afstellen.

Pb maar als je er eentje wilt hebben 👍🏼
 
Hallo allen,

Ik meld me hier ook maar eens! Vandaag mijn Hyper opgehaald!!
Wat een geweldige fiets is het!! Een dikke 2klepper is heerlijk rijden, hier ga ik nog veel lol van hebben! Het is een 1100 van 2008 met net 20k km's op de teller. Fiets is erg netjes voor zijn km stand, alleen de lak van het carter die laat los. Wordt een klus voor de winter, dit seizoen eerst maar eens lekker rondrijden!

Groet Chris

full
 
Hallo iedereen,

ik ben een 31-jarige beginner motor rijder die helemaal verliefd is op de Hypermotard.

Nu is mijn oog gevallen op een hypermotard 821 van 2013 met iets meer als 20.000 op de teller.

Aangezien ik een complete leek ben op het gebied van motors of onderhoud heb ik jullie advies nodig.

Kent er iemand een betrouwbare motorzaak in de omgeving van Den Haag (woonplaats koper) waar ik de motor eventueel naar toe kan brengen om te laten controleren op gebreken/defecten

Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten bij deze types van bouwjaar 2013

Dingen waar je extra op moet letten bij een 2013:
- balhoofdlager
- koppelingskabel, zware bediening / slijtage bij de hendel
- versie van de gashendel, daar zijn vrij veel updates van geweest

En even rekening houden dat de 30.000 km beurt je straks geld gaat kosten.
Super fijne fiets. Ik heb er zelf 37.000 km mee gereden en geen seconde spijt van gehad.
 
Ik heb besloten om mijn Hypermotard 1100 toch maar weer te verkopen. Ik hou te veel van motorrijden om mijn rijbewijs er mee kwijt te raken. Ik heb hem mee genomen naar de Moezel, maar het rijd gewoon zo ontzettend makkelijk dat ik niet in staat ben om er "normaal" mee te toeren.
Dan is het snel mijn rijbewijs kwijt of nog erger leg ik hem een keer op zijn kant. Dat doe ik dan liever met de Multistrada want die is een stuk minder waard met zijn 125.000km op de teller.

Ik zit alleen nog even met een storing in het dashboard waardoor de achterste knipperlichten het niet doen. Ik heb nog een vervangend dashboard maar de sleutelcode en de tellerstand moeten dan worden omgezet. De originele km stand is rond 27 duizend en de stand in het vervangende dashboard is 23 duizend. Scheelt niet veel, maar ik vind het wel zo netjes om de juiste stand er in te hebben.

Verder is de motor bijna volledig in carbon uitgevoerd. Net nieuwe riemen, nieuwe bougies, nieuwe Michelin banden, nieuwe olie en filter. Alleen de Wilbers veer en de Hyperpro stuurdemper haal ik er af. De originele handkappen/spiegels heb ik er ook weer op gezet.

Mij lijkt 6750 wel een knappe prijs voor deze motor, wat vinden jullie?



full
 
(...)

Verder is de motor bijna volledig in carbon uitgevoerd. Net nieuwe riemen, nieuwe bougies, nieuwe Michelin banden, nieuwe olie en filter. Alleen de Wilbers veer en de Hyperpro stuurdemper haal ik er af. De originele handkappen/spiegels heb ik er ook weer op gezet.

Mij lijkt 6750 wel een knappe prijs voor deze motor, wat vinden jullie?
Welke Michelin banden heb je erop liggen? En hoe bevallen ze?

Wat je vraagprijs betreft, ikzelf heb vorig jaar een 1100S uit 2007 gekocht met een km-stand van 13500. Dubbele (carbon) Termignoni uitlaat, Ducati Performance zadel en meer carbon erop dan op een MotoGP-fiets. Standaard heeft de S-versie carbon vorkpootbeschermers, voorspatbord, distributieriemcovers en achterpanelen. Op de mijne is ook nog van carbon het bovenstukje van de koplampunit, ignition switch cover, fuel tank cover, clutch cover (open koppeling), schetsplaten bij de voetsteunen, uitlaatcover, achterspatbord, voortandwielcover en kettingbeschermer (zowel onder de swingarm als bij het achtertandwiel).

Deze stond voor €7000 bij een motorzaak. Kreeg bij de afleverbeurt ook nieuwe riemen, olie en filter. Ik weet niet wat het bouwjaar van de jouwe is en of het een Evo-model betreft (volgens mij niet zo te zien), maar ofwel heb ik enorm gemazzeld met mijn aanschaf, ofwel is je vraagprijs niet helemaal marktconform.

Heel veel succes met de verkoop in ieder geval. Zonde dat je 'm weg doet.
 
Welke Michelin banden heb je erop liggen? En hoe bevallen ze?

Wat je vraagprijs betreft, ikzelf heb vorig jaar een 1100S uit 2007 gekocht met een km-stand van 13500. Dubbele (carbon) Termignoni uitlaat, Ducati Performance zadel en meer carbon erop dan op een MotoGP-fiets. Standaard heeft de S-versie carbon vorkpootbeschermers, voorspatbord, distributieriemcovers en achterpanelen. Op de mijne is ook nog van carbon het bovenstukje van de koplampunit, ignition switch cover, fuel tank cover, clutch cover (open koppeling), schetsplaten bij de voetsteunen, uitlaatcover, achterspatbord, voortandwielcover en kettingbeschermer (zowel onder de swingarm als bij het achtertandwiel).

Deze stond voor €7000 bij een motorzaak. Kreeg bij de afleverbeurt ook nieuwe riemen, olie en filter. Ik weet niet wat het bouwjaar van de jouwe is en of het een Evo-model betreft (volgens mij niet zo te zien), maar ofwel heb ik enorm gemazzeld met mijn aanschaf, ofwel is je vraagprijs niet helemaal marktconform.

Heel veel succes met de verkoop in ieder geval. Zonde dat je 'm weg doet.

Dank voor je reactie. Bij mij zij ook alle onderdelen die jij noemt in carbon. Het is daarom ook dat ik vraag of het een redelijke prijs is. Ik denk dat jij daarnaast ook gemazzeld hebt.
Banden zijn Michelin pilot power voor en pilot road 4 achter. Bevallen goed.
 
De gewone Pilot Power of de 2CT? Heb je de PR4 achter vanwege de levensduur genomen? Heb je ook wel eens met PP voor én achter gereden op de Hyper en wat was de levensduur daar dan van?
 
Ik denk trouwens bij nader inzien dat je met je vraagprijs helemaal niet zo gek zit. Toen ik vorig jaar naar een Hyper aan het zoeken was kwam ik dit soort prijzen zelfs tegen voor 796'en (weliswaar met 10k minder km's). Ben blij dat ik toen tegen mijn 1100S aangelopen ben. :)
 
als je goede banden wilt die lang mee gaan super grip hebben droog en tegen wat vocht kunnen
neem metzlers m7rr of sport attack 3

ik heb het niet op toer banden te plat en hard vaak de bovenstaande hebben alles
ook zijn de bovenstaande prima voor dag circuit etc ook nog
 
Laatst bewerkt:
De gewone Pilot Power of de 2CT? Heb je de PR4 achter vanwege de levensduur genomen? Heb je ook wel eens met PP voor én achter gereden op de Hyper en wat was de levensduur daar dan van?

Het liefste rijd ik met de eerste generatie PP. Die worden niet voor niets nog steeds gemaakt. Zijn gewoon goede banden met veel grip. Ook in het nat.
De PR had ik nog liggen en was splinternieuw. Die heb ik alleen gemonteerd omdat ik de achterband nog niet had liggen. Ondertussen heb ik een gesmeed achterwiel gescoord en daar komt het PP bandje omheen. Dan ben ik weer compleet.
Ik gok met een PP achterband ongeveer 8000km te doen met mijn rijstijl.
het nadeel van de 2CT vond ik dat ze snel gingen vulcaniseren. De zijkanten werden erg warm en dan worden ze harder en gaven minder grip. Dus voor mij eigenlijk alleen maar standaard pilot powers. Voordeel is ook dat ik voor onder de 150 euro een nieuw setje gemonteerd heb dus mogen ze wel wat sneller slijten van mij. Better safe than sorry...
 
Het liefste rijd ik met de eerste generatie PP. Die worden niet voor niets nog steeds gemaakt. Zijn gewoon goede banden met veel grip. Ook in het nat.
De PR had ik nog liggen en was splinternieuw. Die heb ik alleen gemonteerd omdat ik de achterband nog niet had liggen. Ondertussen heb ik een gesmeed achterwiel gescoord en daar komt het PP bandje omheen. Dan ben ik weer compleet.
Ik gok met een PP achterband ongeveer 8000km te doen met mijn rijstijl.
het nadeel van de 2CT vond ik dat ze snel gingen vulcaniseren. De zijkanten werden erg warm en dan worden ze harder en gaven minder grip. Dus voor mij eigenlijk alleen maar standaard pilot powers. Voordeel is ook dat ik voor onder de 150 euro een nieuw setje gemonteerd heb dus mogen ze wel wat sneller slijten van mij. Better safe than sorry...

De pp is oud er zijn veel betere optie's die veel meer grip geven,langer mee gaan en etc etc .Reed er vroeger ook mee maar nu ik beter weet nooit meer pp . de bt45 word ook nog gemaakt en is echt troep dat iets nog gemaakt word zegt niet veel dus :N
 
De pp is oud er zijn veel betere optie's die veel meer grip geven,langer mee gaan en etc etc .Reed er vroeger ook mee maar nu ik beter weet nooit meer pp . de bt45 word ook nog gemaakt en is echt troep dat iets nog gemaakt word zegt niet veel dus :N

Zullen wij een keertje samen de eiffel in gaan? Ga ik op mijn Honda Hawk 650 met BT45 en dan mag jij op je hyper met banden naar keuze...😉. Gaan we daarna onder het genot van een potje bier nog eens over bandjes praten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan