Hulplijn nodig voor ZXR 750

rob735

MF'er
17 jun 2013
82
0
Alkmaar
Hoi, Ik heb een ZXR 750 uit 1994. Deze heeft een tijd stilgestaan en ben de laatste maand bezig om deze weer top te krijgen.
Echter heeft de motor last van nagassen. Dwz dat het gas niet goed terugkomt bij het schakelen. Dus valt niet goed terug bij loslaten van het gas.
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

- op valse lucht gecontroleerd (met deo gespoten maar toerental gaat niet omhoog)
- mengselschroeven opnieuw gesteld (2.25x)
- Carburateurs schoongemaakt en synchroom gezet.
- gaskabels opnieuw afgesteld (2mm speling)
- Toerental stationair staat op 900/1000 rpm
- Vacuumslangen gecontroleerd

iemand enig idee? Alvast bedankt!
 
Niet goed terugvallen naar het stationair toerental is over het algemeen valse lucht of te arm mengsel op de mengselschroeven.
In mijn wph van mijn Bandit1200 stond dat met standaard uitlaat de afstelling 1,75x uit is. Pas bij de 2,5x zakt hij fatsoenlijk terug.
Ik zou zeggen, probeer eerst even de mengselschroeven wat verder uit te draaien, succes :Y
 
Ik was nog vergeten te melden dat de vlotterhoogte ook veel invloed heeft bij lage toerentallen van de motor, echter gaat deze in de loop der tijd eerder te hoog staan te laag (oftewel rijker staan)
 
Heeft hij wel goed gelopen met deze carburateurs ?
Heb hetzelfde gehad met een ZXR750 uit 1993. Kreeg hem niet goed afgesteld. Niet synchroon en bleef ook hangen in toeren. Bleek uiteindelijk dat er een carburateur van een J type (1991-1992) op gemonteerd zat. Daar zitten o.a. andere gasnaalden in.
 
Ik zou ook even kijken of alle gaskleppen wel gelijk open en dicht gaan.
Er komt vaak wat speling in de gasklepverbindingen, zodat de motor vanaf rechts naar links later open gaat.
Rechts zit nl de kabel bediening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan