Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Welkom Muiter :)

Via marktplaats een mooi setje bagagerekken kofferrekken gescoord :). Mijn studentenbudget is vrij krap op het moment, maar voor uiteindelijk €25,- kon ik ze niet laten liggen.

18119361_1164149600373580_2779178056935142379_n.jpg


Wanneer volgende maand mijn vakantiegeld komt ga ik twee munitiekisten aanschaffen en deze modificeren tot koffers :)

Een beetje als dit, maar waarschijnlijk geen aluminium kleurtje: klik
Helaas niet gek veel ruimte op die dragers, maar ik vind er wel wat op :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier al een reserve revisiesetje op voorraad liggen. Blij dat je geen Xchallenge hebt. Nagenoeg zelfde blok, maar door andere frameconstructie ben je veel langer bezig dan met de Funduro bij het vervangen van de waterpomp.
 
Ik overweeg om iets anders te gaan rijden, maar dan moet ik eerst mijn spaarvarken omkeren. Ik ben er nog niet uit, maar een echt defect helpt de vrouwelijke directie te overtuigen van de noodzaak😀
 
Het wordt repareren. Volgende week een weekje vrij en dan dus waterpomp revisie en ook meteen maar carburateur revisie waar ik al een tijdje tegen aan zit te hikken.

Ik weet nu wat ik heb, en straks weer in technische topvorm kan het wel weer even mee. Teller staat op 83500 en dan mag er wel eens wat stuk gaan na 24 jaar.
 
Succes dreuzel! Vanmorgen F650.com eens goed bekeken. Combinatie choke/stationair even goed bekeken, ik heb een tijd de choke verkeerd gebruikt... :') Stationair nu goed ingesteld. Hopelijk gaat dit wat uitmaken in het verbruik :P

Vanmiddag lekker nog even :]
 
Met trots presenteer ik:

full


Op het ruitje na compleet origineel. De oplettende kijker ziet dat het zadel wat provisorisch gerepareerd is, hier zaten wat scheurtjes in. Moet nog even kijken of ik dit zelf ga proberen te fixen of dat ik het uitbesteed.
Afgelopen weekend de remvloeistof, motorolie en koelvloeistof vervangen, dus kan dit seizoen vooruit.

Vraag me wel af waarom de temperatuurmeter eigenlijk tijdens normaal rijden een lage "waarde" aangeeft, pas als ik stil ga staan met de motor gaat hij naar de temperatuur waarop ook de ventilator aan gaat. Is het niet zo dat de temperatuur altijd halverwege het bereik van de meter moet zitten? Zit nu tijdens het rijden meestal op 1/4 van het bereik, tenzij ik dus stil ga staan. Thermostaat misschien aan vervanging toe?

Afijn, net de 20 jaar oude BMW motorlaarzen (leder en gore-tex:)) van mijn oom opgehaald, meteen even een rondje geknald en daarna in het ledervet gezet.
 
Mooi! Ik kom meestal ook maar rond 1/3, tenzij het echt warm weer is en je veel stilstaat/stadsverkeer rijdt. Dan wil ie wel hoger komen (en dat voel je dan ook tussen je benen :P )
 
Wat rustig hier...

Vandaag voor het eerst weer getankt sinds 1,5 week... Verbruik zit nu op ongeveer 1:20... Als het verbruik zo blijft en die choke/stationair het probleem was sla ik mezelf voor mn kop... Vorige zomer ergens dacht ik dat ik hem verkeerd om gebruikte, maar ik gebruikte hem dus eigenlijk goed...
 
Zo, gezien de dagwaarde van de motor een diepteinvesteringen, maar ws gaat deze mij veel plezier bezorgen.
full
 
Laatst bewerkt:
Zo, waterpomp gereviseerd en carburateurs idem. Onderdelen ca 100 euro en uurtje of vier bezig. Voornamelijk O ringetjes bij de waterpomp en keerring. Viezigheid in de carburateurs viel mee, maar alle pakking en rubbertjes waren niet zo best meer--> lekkage.

Fijn, geen plas vloeistof meer onder de brommer en het loopt weer als een zonnetje. Beter starten ook, ben benieuwd wat het voor het verbruik gaat doen. Stationair afstellen blijft gefreubel, maar is uiteindelijk gelukt.

Hier en daar bladdert de lak van het blok, dus mooier is ie der niet van geworden
 
Zo, waterpomp gereviseerd en carburateurs idem. Onderdelen ca 100 euro en uurtje of vier bezig. Voornamelijk O ringetjes bij de waterpomp en keerring. Viezigheid in de carburateurs viel mee, maar alle pakking en rubbertjes waren niet zo best meer--> lekkage.

Fijn, geen plas vloeistof meer onder de brommer en het loopt weer als een zonnetje. Beter starten ook, ben benieuwd wat het voor het verbruik gaat doen. Stationair afstellen blijft gefreubel, maar is uiteindelijk gelukt.

Hier en daar bladdert de lak van het blok, dus mooier is ie der niet van geworden
Heb je ook de mengbuizen en naalden gedaan of alleen de rubbertjes?
 
Mijne gaat in de verkoop. Het is niet mijn ding. Leuke fiets maar de rijstijl ligt me niet.
Te koop: BMW F650 Funduro - Motor-Forum

Jammer, maar een ééncilinder rijdt anders dan een twin of vierpitter. En dat is niet ieders cup of tea, getuige de verkoop van de jouwe. Hopelijk vindt ie een leuk thuis, is het niet iets voor Sammie? Maar ja, je weet het niet met die carburateur membraam rubbers natuurlijk😎
 
Mijne gaat in de verkoop. Het is niet mijn ding. Leuke fiets maar de rijstijl ligt me niet.
Te koop: BMW F650 Funduro - Motor-Forum


Daarom heb ik drie verschillende typen motoren
Yamaha Virago 750 bouwjaar 1992 Een heerlijke v-Twin met veel koppel
Honda CB 750 Nighthawk bouwjaar 1992 Een fijne toermotor 4 cilinder gebruik ik voor snel van A naar B
BMW F650GS Dakar bouwjaar 2003 een heerlijke 1 pitter Ga ik ik in het wekend van 25 mei eens goed uitproberen in de Ardennen
Ze zij alle drie zeer verschillend in karakter met rijden
 
Daarom heb ik drie verschillende typen motoren
Yamaha Virago 750 bouwjaar 1992 Een heerlijke v-Twin met veel koppel
Honda CB 750 Nighthawk bouwjaar 1992 Een fijne toermotor 4 cilinder gebruik ik voor snel van A naar B
BMW F650GS Dakar bouwjaar 2003 een heerlijke 1 pitter Ga ik ik in het wekend van 25 mei eens goed uitproberen in de Ardennen
Ze zij alle drie zeer verschillend in karakter met rijden
Daarom heb ik nog een R60/6, een R1100GS twee K75 zijspannen en een MZ zijspan. Moeders klaagt dat het een beetje veel is. Choppers heb ik helemaal niets mee en sportfitsen alleen als het twins zijn.
 
Daarom heb ik een Suzuki TS185, een DR650, een GSX1100, een BMW K100 met of zonder zijspan, een K1100 en de Funduro.
Stel je toch eens voor dat je niks te kiezen hebt.
 
Flinke verzamelingen hiero, zeg! Hier staan nu ook drie bmw's in de schuur, een R100S en een R1100RT (beiden van papalief) en sindskort de Funduro erbij.

Iemand trouwens ervaring met het demonteren van de standaard handkappen van de funduro? Zou simpel moeten zijn maar heb me toch een partij liggen stoeien, tevergeefs.. Remlichtschakelaar blijft hangen namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan