Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan nog wel eens een ding worden, het raampje spiegelt sowieso al veel onder een hoek.
Schermverlichting op max en we zien het wel weer :P
Hij zit links dus kan rijdende voort even de beweging 'horloge checken' maken.
 
De berichten vliegen voorbij, totdat het weekend begon. Het was ook heerlijk weer dit weekend. Niemand tijd om berichten te plaatsen.

Laatste tank weer 1:18 gereden.
 
Er moeten dringend nieuwe smileys ontworpen worden :+
Ik heb er nog drie die ik twaalf jaar geleden heb gemaakt. :+

full
full
full



full
die i'm with stupid smiley vooral. Komt over alsof diegene ervoor iets doms heeft geplaatst :P
Ik weet al niet beter als 'ik ben het eens met die andere toffe krentenbol' - zoiets. ;)
 
Laatst bewerkt:
full
full


Even snel.. lettertype was vroeger beter. :+
 
Laatst bewerkt:
Dit topic is alleen geopend tijdens kantooruren :+
Hell yeah _O- ik kwam van het weekend/ of de afgelopen vier dagen alleen even online voor een sleutelpiccie/pit report elders. :+
 
Laatst bewerkt:
De berichten vliegen voorbij, totdat het weekend begon. Het was ook heerlijk weer dit weekend. Niemand tijd om berichten te plaatsen.

Laatste tank weer 1:18 gereden.
Ik heb moeten werken afgelopen weekend. Eigenlijk is het vandaag ook nog weekend. Is 1 mei bij jullie ook een feestdag?

Ik dacht dat het de dag van de arbeid is?
Wel raar dat mensen dqn juist thuisblijven ... juist dan moet je je extra inzetten op het werk })

1:18? Vandaag op reserve gezet op 392km :o
Dat wordt morgen wéér een nieuw record :$
 
die i'm with stupid smiley vooral. Komt over alsof diegene ervoor iets doms heeft geplaatst :P
:^
Ook ik ben het ermee eens, ondanks we het altijd maar gebruiken.

Misschien moeten we eens een "petitietopic" starten om de modjes aan te zetten tot het aanpassen/uitbreiden van de smiley reeks *D
 
:^
Ook ik ben het ermee eens, ondanks we het altijd maar gebruiken.

Misschien moeten we eens een "petitietopic" starten om de modjes aan te zetten tot het aanpassen/uitbreiden van de smiley reeks *D
Grote kans dat die daar dan juist letterlijk wordt toegepast _O-
 
full
full
full
full
full



Gratis apps krijgen hem toch niet zo mooi als Photoshop twaalf jaar terug. -O- :+
full
 
Laatst bewerkt:
Haha
Zondag naar de eifel geweest met de motor. Man wat heb ik genoten en te hard gereden... oeps haha

Denk 460 kilometer met anderhalve tank. Mag absoluut niet klagen dus.
210 op de teller is 194 volgens de tomtom, verschilt best wel aardig.
 
Laatst bewerkt:
Haha
Zondag naar de eifel geweest met de motor. Man wat heb ik genoten en te hard gereden... oeps haha

Denk 460 kilometer met anderhalve tank. Mag absoluut niet klagen dus.
210 op de teller is 194 volgens de tomtom, verschilt best wel aardig.
GPS is ook lang niet juist.
Verschil is echt niet zo groot.
Hooguit 4 tot 7 km/u verschil, op voorwaarde dat alles origineel is, tandwielverhouding, bandenmaat, elektronica en blablabla ...
 
GPS is ook lang niet juist.
Verschil is echt niet zo groot.
Hooguit 4 tot 7 km/u verschil, op voorwaarde dat alles origineel is, tandwielverhouding, bandenmaat, elektronica en blablabla ...
Dat een GPS niet altijd even correct is wil ik wel geloven.
Maar hoe kom je aan een afwijking van maximaal 7 km/u?
Het is ongeveer de afwijking wanneer je je aan de maximum snelheid houd.
Maar wanneer je bijna 2 maal zo hard rijdt kun je die niet meer hanteren, bij vrijwel iedere test blijkt dat de afwijking snelheidsafhankelijk is en dus geen vast gegeven ongeacht de snelheid.
Dus een afwijking van 16 km/u ten opzichte van de GPS zou wel aardig kunnen kloppen.

Om even een testje aan te halen uit uw eigen regionen:
Hoe hard wijkt je snelheidsmeter af?

Dat onze 'budget' fietsen vele malen beter meten dan redelijk moderne middenklasse auto's lijkt me ook niet erg geloofwaardig.
 
Dat onze 'budget' fietsen vele malen beter meten dan redelijk moderne middenklasse auto's lijkt me ook niet erg geloofwaardig.
Ik heb het vooral van eigen ondervinding.

In een zone 30, met zo een (tijdelijk) waarschuwingsbord, die in B steeds geëikt zij, geeft mijn teller 4km/u trager aan, op een snelweg bij 120 6km/u.

Mijn eerste heeft een keertje op een testbank gestaan, en bij 200km/u op teller gad de testbank 193km/u aan ;)

Snelheid is berekend aan de hand van de omtrek van je wiel, wanneer de band op voor 1/3 versleten is. Band moet dus originele maat zijn.
Is je band op de slijtagegrens, of erger, daar overheen, wordt het verschil groter.

Als ik met de motor met een nieuwe band 90km/u rijd op de snelweg hebben vrachtwagens het moeilijk om op mij in te lopen, met een (bijna) versleten band komen ze me voorbij.

Wat je ook wel hebt is, bij hoge snelheid (200+) meer slip op het tractiewiel, dat is bij een motor achteraan, en bij de GSX F +98 daarop ook gemeten. Maar bij diezelfde snelheid wordt ook je omtrek iets groter, wat gedeeltelijk, maar dus niet geheel, de vermeerdering aan slip compenseert.

Constructeurs leggen bewust een snelheidsverschil in, met name +/- 4km/u trager dan in werkelijkheid.

Je snelheidsmeter geeft idd iets te veel aan, maar reset bijvoorbeeld je dagteller eens op een snelweg bij km10, en kijk eens bij km 60 (ik heb dat eens gedaan), dan staat er met moeite 200m teveel op ;)

Over moderne auto's en onze "oudere" motoren: GSX F +98 is idd een budgetfiets, maar is op vlak van elektronica zijn tijd ver vooruit. De meting is bij deze vrij correct. De snelheid iets te hoog.

Op hoge snelheid wordt een commerciële gps ook minder nauwkeurig, en geeft zijn snelheid met vertraging weer.

Nu lig ik er allemaal niet van wakker, want ik bevind mij eerder in de -100km/u klasse dan in de +200km/u klasse :+
 
Haha vooral dat laatste DKP.
Begin wel echt steeds meer te twijfelen. Wil best wel een ander fietsje die sportiever is, maar een sportiever fiets met ongeveer dezelfde kosten (dus alles in totaal) is er volgens mij niet.
Edit: mijn achterband ligt er ook alweer 16000 kilometer op en die is minstens nog 35% voor zover ik het kan inschatten.
Krijg alleen die schaamranden er niet van af, jullie wel?
 
Laatst bewerkt:
Haha vooral dat laatste DKP.
Begin wel echt steeds meer te twijfelen. Wil best wel een ander fietsje die sportiever is, maar een sportiever fiets met ongeveer dezelfde kosten (dus alles in totaal) is er volgens mij niet.
Edit: mijn achterband ligt er ook alweer 16000 kilometer op en die is minstens nog 35% voor zover ik het kan inschatten.
Krijg alleen die schaamranden er niet van af, jullie wel?
Een sport motor in de zelfde prijsklasse is vrijwel onmogelijk. De nieuwprijs is aanzienlijk hoger, waardoor een 2e hands ook duurder uitvalt. Er wordt ook vaak anders mee gereden waardoor ze meer slijtage hebben met bijkomende kosten.

Schaamranden gaan er bij de F met standaard bandenmaat bijna vanaf bij alleen rechtuit rijden _O-

Wat is je reden dat je naar een sportievere motor zou willen?
 
Haha vooral dat laatste DKP.
Begin wel echt steeds meer te twijfelen. Wil best wel een ander fietsje die sportiever is, maar een sportiever fiets met ongeveer dezelfde kosten (dus alles in totaal) is er volgens mij niet.
Edit: mijn achterband ligt er ook alweer 16000 kilometer op en die is minstens nog 35% voor zover ik het kan inschatten.
Krijg alleen die schaamranden er niet van af, jullie wel?
Schaamranden op de achterband zijn bij droog weer in no time weg 8-)
Bij de voorband niet.

Met Michelin Pilot Road 3 of 4, bij droog weer op een rond punt krijg ik mijn linker stepje zelfs aan de grond 8-)
Met mijn huidige Bridgestones niet :N

Rechts heb ik het altijd moeilijker. Bij een nieuwe band is dat ook steeds te zien. Links schaamrand snel weg. Rechts duurt wat langer :P

Btw: mijn achterband staat er al bijna 25.000km op *D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Photoshop is ook niet gratis :+
Thuis wel. :+
Tekst van gifjes worden in ieder geval raar behandeld door Online Photo Editor | Pixlr Editor
Maar het meeste werk is van gelijk niveau, en zo kan ik @kantoor ook normaal werken. :)

Haha vooral dat laatste DKP.
Begin wel echt steeds meer te twijfelen. Wil best wel een ander fietsje die sportiever is, maar een sportiever fiets met ongeveer dezelfde kosten (dus alles in totaal) is er volgens mij niet.
Edit: mijn achterband ligt er ook alweer 16000 kilometer op en die is minstens nog 35% voor zover ik het kan inschatten.
Krijg alleen die schaamranden er niet van af, jullie wel?
Even langs Hyperpro rijden, wordt het een enorm strakke stuurfiets. *O*

Alleen met kort opvolgende bochten en op het circuit ben je met het hogere gewicht en lagere vermogen in het nadeel.
Verder is het vooral de rijder. :)

Maar voor €2.500,00 koop je tegenwoordig een hele nette superbike - kanon voor stoplicht en lange baan kickjes. :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuw record:

21,60 Liter na 510,0 km 8-)
Dat is voor -
België: 4,24 L/100km
Nederland: 1:23,61
USA: 55,47 miles/gallon

510 km is een nieuw record over de gehele lijn van al mijn GSX F'en als ik me niet vergis 8-)
4.24L/100km is geen absoluut record, ik heb met deze huidige al een keertje 4,20L/100km gehad, maar dat was dus nog met super '95.

... eigenlijk ben ik er echt wel wat té fanatiek mee bezig _O- :$
 
Wel mijn nog vrij nieuwe* achterband moeten herstellen -O-
full

Dikke vette schroef erin. Was een 40x4 spaanplaatschroef. Die dat ik veel in huis gebruik.
Gek genoeg vond ik het erop lijken dat die er met opzet in gedraaid was. Die stak er namelijk mooi recht in ...

Al zou ik niet weten wie dat gedaan zou kunnen hebben. Kan alvast niet gisteren gebeurd zijn, moet deze morgen gebeurt zijn, want toen ik iets vreemds voelde achteraan, en de druk dan maar eens nakeek, bleek er nog amper 0,9 in te zitten. Op drie kilo gezet, half uurtje rondgereden, bij diezelfde pomp opnieuw nagekeken, en was alweer gezakt tot 1,7.
De band verloor dus best snel de druk. Als die er gisteren al had in gestoken (al dan niet met opzet door iemand), was die deze morgen leeg geweest.
Dan maar 3,5 kilo erin, en recht naar huis en meteen hersteld.
Het lijkt nu in orde ... hoop ik ...

* op moment van herstelling had deze nog maar 25.841 km :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan