Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

afgelopen zondag voor het eerst rondgetoerd met de gsx-r, ging allemaal helemaal fijn op 1 ding na. Er zit een gipro versnellinsindicator op en die werkt niet helemaal fijn: de neutraal heeft ie altijd goed maar als ik een bepaalde versnelling rijd dan kan het zo zijn dat die verspringt van versnelling, op het schermpje dan. Kan ook zijn dat als ik opschakel van de 3 naar de 4 dat hij weer doorschiet naar de 5 en 6... naja jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik.

Ik heb de vorige eigenaar gevraagd of die het bij hem wel goed deed en dat was dus wel zo, heb zelf de draadjes nagelopen en niets raars gevonden, ook al opnieuw inleren en dat ging ook niet zoals het hoort.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Dinsdag mijn 1ste ervaring op Assen gehad. Ik was meer bezig om mijn nieuwe fiets gsx-r 600 2002 te ontdekken dan de baan wat misschien het vallen tot resultaat had.
Gelukkig gaat het niet zo snel in de strubben maar toch zonde je eerste keer vallen.

Vering heeft nodig een service beurt nodig, (op advies van frontrowcomponent, stond op het circuit die dag en heeft er naar gekeken. Veer achter te zwaar voor mijn gewicht en voor kwam amper omhoog, ook niet na afstellen)
Zijn er in de buurt van noord-holland vast meer die dat kunnen, misschien suggesties ??

Fiets heeft niet zoveel schade op wat flinke schaafplekken na op kappen en blok.
Vraag: iemand een adresje voor blok covers (crank case cover) linker kant.
mogen ook goedkope zijn die op het blok geplakt worden. Bij een volgende keer zal het gebroken en lek zijn en dat is zonde als het voorkomen kan worden.


Alvast bedankt!!!
 
Laatst bewerkt:
hey Bans

Als er frontrow op de vork staat is hij nog niet zo lang geleden onderhouden , bestaat nu net een halfjaar en echt een top bedrijf.
De rest van de onderdelen even googlen op ebay stukken goedkoper.
 
hey Bans

Als er frontrow op de vork staat is hij nog niet zo lang geleden onderhouden , bestaat nu net een halfjaar en echt een top bedrijf.
De rest van de onderdelen even googlen op ebay stukken goedkoper.


Ik heb een sticker van Ohlins op mijn voorpoten zitten iedereen denkt nu dat........... :+

De vering zal misschien enkel goed afgesteld moeten worden >?
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag mijn 1ste ervaring op Assen gehad. Ik was meer bezig om mijn nieuwe fiets gsx-r 600 2002 te ontdekken dan de baan wat misschien het vallen tot resultaat had.
Gelukkig gaat het niet zo snel in de strubben maar toch zonde je eerste keer vallen.

Vering heeft nodig een service beurt nodig, "frontrowcomponents" stond er maar zijn er in de buurt van noord-holland vast meer die dat kunnen, misschien suggesties ??

Fiets heeft niet zoveel schade op wat flinke schaafplekken na op kappen en blok.
Vraag: iemand een adresje voor blok covers (crank case cover) linker kant.
mogen ook goedkope zijn die op het blok geplakt worden. Bij een volgende keer zal het gebroken en lek zijn en dat is zonde als het voorkomen kan worden.


Alvast bedankt!!!

Hai Bans,

Stonden wij niet toevallig samen in pitbox3? Mijn soes is knetter oranje met blauwe velgjes :W

Groet,
Thijs
 
Hai Bans,

Stonden wij niet toevallig samen in pitbox3? Mijn soes is knetter oranje met blauwe velgjes :W

Groet,
Thijs

He Thijs, nee ik stond buiten soms in de regen haha.
Ik reed in groep 2. Tot aan de schuiver kwam ik aardig mee, daarna aardig de schrik in de benen en reed ik als een dweil over het asfalt. Groep 1 nog niet waardig. Moest wennen aan het "snelle" rijden op Assen. Tot nu gaat mijn voorkeur meer uit naar stop/go circuit mede door de 2 cilinder die ik reed.
 
hey Bans

Als er frontrow op de vork staat is hij nog niet zo lang geleden onderhouden , bestaat nu net een halfjaar en echt een top bedrijf.
De rest van de onderdelen even googlen op ebay stukken goedkoper.

Heb al wat uurtjes besteed op eBay maar vind tot nu toe weinig. Veel reserve onderdelen als geheel, niet zo zeer de cover onderdelen of dik aan de prijs. Vandaar mijn vraag :)
 
Heb al wat uurtjes besteed op eBay maar vind tot nu toe weinig. Veel reserve onderdelen als geheel, niet zo zeer de cover onderdelen of dik aan de prijs. Vandaar mijn vraag :)

mocht je wat gevonden hebben let me know, ik ben op zoek naar blokcovers links en rechts voor mijn gsxr 750 k1. maar de meeste shops leveren niet meer
 
Hallo,

Vandaag ervaren dat mijn gsxr750 k7 te veel geluid produceert op Zandvoort.
97dB, waar 95dB de limiet is. Sinds dit seizoen zit er een volledig systeem op van Arrow.
Had trouwens op Assen geen problemen...

Deze voorbochten:
arrow_collector.jpg


Deze demper is de boosdoener:
arrow_demper.jpg


Mijn vraag is zou een standaard k8/k9 demper passen op de voorbochten van Arrow?
De k6/k7 standaard demper past niet. De katalysator zit hieraan vast. Dit is volgens mij niet zo op de k8/k9?

Of heeft iemand een ander idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Heb voorkuip geïsoleerd met noppenfoam. Verder zit er een MWR luchtfilter in met zo'n "dB-killer plaatje"

Mvg,
Thijs
 
ik zou bij de betere uitlatenbouwer een linkpijp laten maken zodat je er een langere demper op kwijt kan, al die korte dempertjes zien er leuk uit maar daar ga je niet zomaar mee wegkomen zonder kat in je uitlaat.

DSC_0623.JPG


kijk maar niet naar de houding etc :X was op 18 april 6 graden volle bak wind B|
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Vandaag ervaren dat mijn gsxr750 k7 te veel geluid produceert op Zandvoort.
97dB, waar 95dB de limiet is. Sinds dit seizoen zit er een volledig systeem op van Arrow.
Had trouwens op Assen geen problemen...

Deze voorbochten:
[afbeelding]

Deze demper is de boosdoener:
[afbeelding]

Mijn vraag is zou een standaard k8/k9 demper passen op de voorbochten van Arrow?
De k6/k7 standaard demper past niet. De katalysator zit hieraan vast. Dit is volgens mij niet zo op de k8/k9?

Of heeft iemand een ander idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Heb voorkuip geïsoleerd met noppenfoam. Verder zit er een MWR luchtfilter in met zo'n "dB-killer plaatje"

Mvg,
Thijs

Wij hebben met een maxtreme demper op Zandvoort gereden, 0 problemen. Nergens hoeven inhouden enz.
Tevens had ik op mn k6 een Scorpion tagma demper daar maakte ik dacht ik 95db. Denk ook aan je inlaat geluid, dat is vaak een oorzaak van teveel geluid
 
Heb inmiddels afspraak gemaakt bij Mile Pajic. Er wordt een andere demper gemonteerd. Ik hoop dat we dan meteen dB kunnen meten. Misschien ook nog terug naar een standaard luchtfilter. Hoop het zo op te lossen, in zn 5 opkomen rechte eind is niet leuk en gevaarlijk.
 
Heb inmiddels afspraak gemaakt bij Mile Pajic. Er wordt een andere demper gemonteerd. Ik hoop dat we dan meteen dB kunnen meten. Misschien ook nog terug naar een standaard luchtfilter. Hoop het zo op te lossen, in zn 5 opkomen rechte eind is niet leuk en gevaarlijk.

Hij heeft een db meter.
Meet dan ook wat het nu is zodat je ook zeker weet dat hij stiller is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan