Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vinden jullie het juist fijn om een eigen motor te hebben wanneer je net je rijbewijs hebt?
Of maakt het niet veel uit, als je maar kan rijden?

Ik heb een paar maand na het behalen van mijn rijbewijs een motor gekocht. Daarvoor mocht ik de (extra) motor van een lieve collega lenen. De motor was al iets ouder en als er iets was dan voel je je als lener enorm schuldig.. ik heb niet het gevoel gehad dat ik echt kon leren rijden met zijn motor.

Pas toen ik mijn eigen had durfde ik wat meer de grenzen op te zoeken, zo leer je pas echt rijden.
 
Nee, ik heb zelf niks, de motor is omgevallen in de steeg en ik stond in de tuin. Denk dat de standaard niet goed was uitgeklapt ofzo.
Jane, je snapt wel dat ik heeeeeel blij was dat dit mijn eigen motor is, moet er niet aan denken dat hij van een ander was geweest. Daarnaast is hij 10 jaar oud, dan doet het ook een beetje minder pijn, al baal ik echt ongelooflijk.

Navigatie: de eerste weken gereden met oortjes in en google maps, maar sinds een paar weken een Tom Tom Rider 410. Ik hou ook van doelloos rijden, maar ik vind het ook leuk om routes te maken of van internet te halen. Zo hebben we laatst rondom Spaarndam gereden. Daar kom ik af en toe, maar ik had de Tom Tom ingesteld op spannende route en ik kwam op plekjes waar ik anders nooit was gekomen, maar zo mooi. Ik vind het de investering meer dan waard.
 
Wat. Dat ben ik totaal met je oneens.

1. Te accuraat? Nog nooit gehad, sterker nog zodra er een omleiding of weg afgesloten is dan weet ik dat juist meteen. Ik gebruik de navigatie van Apple.

2. De stem gebruik ik sowieso niet.

3. Ik neem voor nu geen losse TomTom / Garmin achtig iets. Ten eerste juist om nummer 1, de kaarten zijn echt niet up-to-date en ten tweede (weet niet of ik dit tegenwoordig ook nog is) maar ik vind ze vaak een brak touchscreen hebben en het navigeren werkt ook vrij traag en niet duidelijk.

Enige wat mij laat overwegen is het kunnen inladen van GPX bestanden of zelf routes maken en dan inladen.

Ik gebruik mijn telefoon al meer dan 3 jaar als navigatie in de auto. Werkt echt perfect

Aschtra ik ben de telefoon dan ook niet gewend dus ja dan gaat er wel wat mis, ik ben de tomtom gewend omdat ie losjes werkt qua route en waar door je dus beter op de weg kan letten ipv de telefoon
 
Wij ook een tom tom rider, gaat prima en idd je kan zelf ook routes maken en spannend ingeven.
We waren vorig jaar samen in luxemburg en spannende route ingegeven, nou dat hebben we geweten! En mn man rijdt toch al 30 jaar motor maar het werd hem zelfs te gek op de Harley! Ik ben eraf gegaan en gelopen tot ik dacht dat ik weer veilig achterop kon..gewoon stijl naar beneden, leek verdikkeme wel een achtbaan! Hihihi
 
@Cabo, het blijft echt klote je motor zo te laten vallen, had het zelf vorig jaar nog, net toen ik dacht klaar te zijn met poetsen...
Alles netjes, wacht, er zit nog kettingvet, op het achterwiel. Dus ik sta rechts naast de motor, dacht hem even naar voren te rollen, maar klapte de jiffy net in, en daar lag ik..
Boven op de motor, want die 198 kilo hou ik echt niet met mijn vedergewicht van 69 kilo..schade: kuipruitje kapot, spiegel links, en een deuk in de tank, want ie viel net tegen een staander van een stellingkast in de garage, :(

Was de eerste keer dat het me gebeurde in 28 jaar..daarvoor wel gevallen, maar dat was op de weg. Taalgebruik die middag zal ik maar niet herhalen, :+

Maar zoals anderen zeggen, het gebeurd toch een keertje dat je gaat, vroeg of laat..

Janedoh, zal duimen voor je morgen, en MF checken, :)

Succes! :W
 
M'n ouders wonen op ongeveer een 15 min fietsen vanaf mijn huis en ze hebben zelfs al toestemming gegeven dat ik wel een motor bij hun huis neer mag zetten. Zij wonen in een rustige buitenwijk en hebben een koopwoning waar ik dan misschien ook wel een muuranker op de muur mag plakken :9
Ik denk dat ik (zodra m'n vakantiegeld binnen is) toch maar even opzoek ga naar een leuke motor!! :Y

Wait a minute.. 'spannend' is een stand op je navigatie?? haha! _O-
 
Nou kijk aan Jane! Een plekkie heb je al, nu morgen slagen en dan opzoeok naar en leuke motor!
We gaan weer duimen draaien morgen.

Je kunt idd aangeven wat voor route je wilt en spannend is dan soms ook spannend! Hahahha
 
Jane, heel veel succes!!

Coert, wat een vreselijke ervaring! Nou ja, ik hoop dat het voorlopig bij deze val blijft. Ik wil rijden!
 
2. De stem gebruik ik sowieso niet.Ik gebruik mijn telefoon al meer dan 3 jaar als navigatie in de auto. Werkt echt perfect
Dat klinkt alsof je van plan bent om je telefoon als 'beeldnagivatie' te gebruiken.
Ik weet niet waar je je telefoon in de auto hebt hangen / liggen, maar mijn eigen waarneming is dat het een heel verschil is of je in de vierwielige auto het ding zo'n beetje op ooghoogte hebt hangen (aan de voorruit, of aan een rooster), of op de tweewielige motor op een locatie die een paar centimeter boven je stuur is waardoor je behoorlijk naar beneden moet kijken om de te volgen route te kunnen zien.
Lijkt me iets om mee af te wegen. Een rotonde rond rijden met de blik naar beneden én tegelijk het evenwicht bewaren viel mij iig wat tegen ;)
 
We gaan het zien. En als het goed is kijk je niet op of net voor de rotonde waar je heen moet, maar doe je dat al van tevoren
 
Betreft routes opslaan die je hebt gereden (handig als je doelloos een ritje maakt) zijn er aantal apps voor op de telefoon te downloaden, tip moet je niet net als ik vergeten de app/opname te starten _O-

Momenteel de gratis versies van Ramblr en Scenic op m'n foon staan. Echt ervaringen heb ik er nog niet mee, heb het eens in de auto gebruikt, bij eentje kan je zelfs merk en type invoeren, volgens mij houden ze beide je gemiddelde en maximum snelheid bij en hebben een schema hoe de rit verloopt naast de route.

Edit: je hoeft je foon niet zichtbaar te hebben tijdens een rit, stops telt ie automatisch mee :Y
 
Laatst bewerkt:
Om routes op te slaan welke ik gereden heb gebruik ik MyTracks op de iPhone. Werkt uitstekend en de batterij houdt het echt wel een paar uren uit.

JaneDoh, morgen heel veel succes!! Kalmte zal u redden!! :t
 
Hai Hai

LuciousPrice
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 11 maart 2017
Theorie: 18 feb 2017
AVB: 13 jun 2017
AVD: onbekend
Rijschool: Tom de Keijzer (Zaandam)
Lesmotor: Honda CBF500A

Nog bezig met AVB dus. Nog teveel met het hoofd ipv gevoel, maar begint goed te komen. Heb gelukkig ook geen haast.
 
Welkom LuciousPrice!

Ik denk als ik strax motor heb zou ik ook een speciale TOM TOM aanschaffen voor de motor...Zeker mijzelf kennende ik weet niet altijd de weg en al helemaal niet als ik binnen wegen zou nemen pff hihi!

Heb week geen AVD gehad te weinig instructeurs maar vandaag was het weer zo ver! Heb alle punten van vorige lesje mee genomen voor vandaag dus niet meer zo knallend in de bochten maar op tijd afremmen en dan verder harder rijden..nou goed ik was vorige x overal te gehaast.....

Vandaag meer mijn ding gedaan en ging meer relaxed...Was met een goed instructeur en hij zei ook van nou Lisa we moeten maar richting examen gaan....

Dus jeetje het gaat er echt aan komen...Lisa naar de AVD Examen! Datum is nog niet gezet maar mijn gevoel zegt denk deze of begin volgend maand.............

Moet even kijken met het geld maar tja desnoods maar een motor kopen van rond de 1000 om mee te beginnen liever had ik een duurdere gekocht maar met hele huis gedoe moet ik toch ff opletten nu denk ik ...En als ik jullie post lees met per ongeluk motor om valt enzo..is het inderdaad beter om echt met een 2e handse te beginnen....
 
Oh, wat spannend Lisa! Ik duim dat je snel mag!
Ja, ik ben heel blij met mijn tweedehands motor. Hij ziet er nog heel mooi uit hoor, maar een krasje doet denk ik minder pijn dan op een gloednieuwe motor.
 
Ja he maar ik snap je het is toch zonde maar goed....het hoort er helaas blijkbaar erbij hihi! Ben je vandaag ook met de motor naar je werk?
 
Nee, mijn motor is nog niet hersteld van zijn val. Spiegel komt vandaag en dan kan ik weer rijden. Maar het weer is toch ruk.
 
Spannend Lisa, gewoon met een oudere fiets beginnen. Je zal er ook gewoon zuinig meenzijn, maar als ie een keer gaat liggen dan sta je d'r bij en doet het minder pijn. En voor weinig geld kn je toch degelijke motor kopen :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan