Suzuki GSX400F Caferacer

Dat moet dan zeker Ben! Maar dat zal nog wel even duren. Ik ga zaterdag een motor bekijken voor erbij om ervaring op te doen. Dan kan ik wat meer te tijd nemen voor de GSX.
 
Zo, weer tijd voor een kleine update.

De kroonplaat ook terug van de frezer, na een klein foutje in het CAD model paste het de vorige keer allemaal net niet. Nu gelukkig wel:

EDCDWf8.jpg


4HmXfAX.jpg


Stuurpen moet nog een stukje af, zodat de nieuwe kroonplaat bout die ik gemaakt heb mooi vlak valt.

UZo0hk5.jpg


F8xVoBR.jpg



I like it a lot:

5dwGU18.jpg


Nieuwe ketting ook binnen, 520 dus:

duMNYHi.jpg


Nog geen tijd gehad om em te monteren, dat komt volgend weekend. Was dit weekend te druk met rijden op mijn nieuwe aanwinst:

8CRbjOt.jpg


GN6sryX.jpg


Verder nog wel de schuim plug van de zit in de epoxy gezet, kunnen we daar ook eindelijk mee verder.
 
Laatst bewerkt:
Je bouwt een mooi fietsje! Heb dezelfde gehad, als je de vering op orde hebt kun je er behoorlijk mee sturen ook. Volgens mij gaat dat lukken!
 
Wordt echt heel leuk die GSX400F (vroeger zelf ook een gehad) ook de CB450S is een heel leuk ding zou ik eigenlijk ook best wel willen hebben......veel succes verder met je project!
 
Leuk project!

Goed bezig zo, word een leuke fiets! Heb zelf vroeger een maat gehad die een GSX400Impulse had, misschien ken je die wel, waren wat apart qua styling, maar volgens mij wel met hetzelfde blok.

Heb hier nog een Marshall Deeptone uitlaat liggen voor een Gsx400F, als je iemand weet, geef het maar door, hoef er weinig voor...

Jij hebt hem iig niet nodig zag ik wel, ;)

Groeten, :t
 
Thanks! De Impulse ziet er ook wel gaaf uit.

Haha nee die uitlaat ga ik niet nodig hebben. Ken helaas geen mensen die nu ook nog een GSX400F hebben. Ze worden vrij zeldzaam, de onderdelen helaas ook...
 
Laatste tijd veel op de Honda gereden, maar ook weer wat dingen aan de GSX gedaan.

De ketting gemonteerd.

Op maat maken en vervolgens netjes dicht klinken:

Br4fB3v.jpg


ROSim8P.jpg


En dan is het natuurlijk fijn als de metingen blijken te kloppen en de boel netjes uitgelijnd is *O* :

YFq9S0X.jpg


Verder bezig geweest met het helse karwei om alle oude losse tankcoating te verwijderen. De epoxy remover van Tankcure werkte wel maar alleen voor de goed aangebrachte laag. Er bleek in een hoek van de tank dus veel te veel coating te zitten. De brok was veel te groot voor een van de openingen dus met veel pijn en moeite door middel van boren en met verschillende tangen stukje bij beetje afbreken.

rzmojzG.jpg


xAf2T5j.jpg


De nieuwe coating zit er nu in en die is komend weekend volledig uitgehard. Kunnen we dan bijna een klein testritje maken. *D
 
Laatst bewerkt:
Leuk project op een GSX F *O*

Dat ik dit niet eerder gezien heb :o
Als GSX F liefhebber ga ik het later eens van begin lezen :Y

Heb het ook even in het grote GSX F topic gelinkt, moesten er daar nog zijn die het willen lezen/volgen ;)
 
Pfff wat een werkje zeg! Lekker veel rijden een ervaring op doen. Dan kun je straks met deze lekker rijden.

Dat was het zeker Ben, hoeft hopelijk nooit weer! Eerste 650 km's er intussen op zitten. :] Binnenkort even wat klein onderhoud om zeker te weten dat alles up to date is. Heb er nog niks op aan kunnen merken.

Leuk project op een GSX F *O*

Dat ik dit niet eerder gezien heb :o
Als GSX F liefhebber ga ik het later eens van begin lezen :Y

Heb het ook even in het grote GSX F topic gelinkt, moesten er daar nog zijn die het willen lezen/volgen ;)

Bedankt, nooit te laat om te beginnen met volgen! Kende het hele topic niet, zal daar ook eens in kijken. :t
 
Erg leuk project
Ga morgen ook een aduzuki gsx400f halen

Nu zit ik ook te denken aan een andere voorvork maar is dit te doen?
Heb geen beschikking over een draai of freesbank
 
Thanks!
Leuk dat je ook een gsx gaat halen.

Ik heb toen der tijd deze voorvork gekocht en gegokt dat ik em wel passend kon krijgen. Misschien dat een Suzuki usd vork wel makkelijker passend te maken is. Er zijn hier op het forum genoeg mensen die eventueel een nieuwe stuurpen of busjes voor je kunnen draaien.
 
Thanks!
Leuk dat je ook een gsx gaat halen.

Ik heb toen der tijd deze voorvork gekocht en gegokt dat ik em wel passend kon krijgen. Misschien dat een Suzuki usd vork wel makkelijker passend te maken is. Er zijn hier op het forum genoeg mensen die eventueel een nieuwe stuurpen of busjes voor je kunnen draaien.

Heb hem inmiddels bij huis.
Binnenkort andere kabelboom erin want de oud Is verbrand.
Dan accu zoeken om de boel te testen en hopen dat er voor de rest geen gekke dingen tegen kom
 
mag ik vragen of jij nog een orginele kabelboom hebt of ergens weet te vinden?
Ik namelijk een verbrande kabelboom en wil eerst controleren of het blok het voor de rest doet.

Eigenlijk voor dat ik er een hele hoop geld insteek.
 
Die van mij is inmiddels verknipt, helaas. Hebben ze op motorsloop.com niets? Of anders motortje op marktplaats even mailen.
 
Weer tijd voor een kleine update.

Motor wilde de laatste keer niet echt lekker stationair blijven lopen en viel meteen uit als je ook maar naar de gashendel hendel keek.
Afgelopen weekend daarom de carburateurs maar weer eens opgemaakt en nogmaals goed schoongemaakt (bedacht me namelijk dat ie een paar keer op oude benzine heeft gelopen).

In elkaar zetten, schone benzine in de nu benzine dichte tank :t en ja hoor:


De motor blijft nu goed stationair lopen en reageert goed op het gas. Helaas wil de koppeling niet ontkoppelen dus daar binnenkort eerst maar naar kijken... hendel gaat ook loodzwaar. Kabel is nieuw, misschien ligt het aan de EBC platen die erin zijn gekomen?

Verder bezig geweest met het strak maken van de tank en de plug voor de zit. De lasnaden zijn voor het grootste gedeelte al strak nu:

OLxpyj9.jpg


9iUNc9M.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn gsx begint echt zo af-en project te worden...inmiddels staat ie al weer 6 maanden onaangeroerd in een hoek van de schuur.

Ik krijg m maar niet goed lopend.... hij doet het 5 minuten goed...en dan wordt ie warm en begint ie op 2 cilinders te lopen...en benzine te pissen.

ik dacht eerst vlotters, maar de carb is goed en loopt niet over..... zit nu aan bobines te denken...
 
Als het bijvoorbeeld cilinder 1-4 of 2-3 is die ermee kappen zou een bobine heel goed de oorzaak kunnen zijn.
 
Zijn we weer, het vordert langzaam maar gestaag. Druk met het afronden van mijn bachelor O-)

Helaas de problemen met de koppeling nog niet op kunnen lossen, probleem is dat ie niet ontkoppelt. Stalen tussenschijven hebben geen donkere of verbrande plekken, dikte heb ik helaas niet gecheckt. Koppelingskabel is nieuw en loopt soepel zonder knikken. Frictieschijven zijn ook nieuw. Koppelingsveren kunnen ook nog de oorzaak zijn alleen kan ik geen nieuwe vinden die niet zwaarder dan origineel zijn, de ebc veren die ik heb liggen zijn namelijk stijver en langer dan origineel...

De koppeling is eigenlijk het enige wat me nog weerhoud van de eerste proefrit.

De dingen die gedaan zijn.

Werkbank met een metertje verlengd. Veel meer ruimte nu:

Yzg7Gs3.jpg


Geïnvesteerd in een lithium accu lader van Optimate. Kan ik mijn accuutje in ieder geval zelf laden mocht ie leeg raken en het is tevens ook een druppellader.

FiYkEYK.jpg


Accu op z'n plek:

6aAE3qg.jpg



Testen of de koppeling in verschillende versnellingen met wat meer toeren wel los komt, vorige keer geprobeerd met het achterwiel op de grond maar dat resulteerde alleen in een burnout _O-

iajOOlr.jpg


Aangezien heel veel lopende projecten dezelfde digitale teller hebben wil ik em een beetje unieker maken. Dat lukt deels al door de manier waarop ie straks mooi diep gemonteerd zit, maar ik wilde wat extra's. De goedkope eBay koplamp was het toch niet dus ik heb de originele gemonteerd (paste perfect tussen de al gemaakt beugel) dus had ik een nieuw plekje voor het oliedruk ledje en de batterij led. Oplossing:


E24onQ7.jpg


Houdertje laten 3D-printen, de buitenste gaatjes waren wat te groot voor de leds die ik had dus dat opgelost met een alu busje die mooi erin paste.

Zo ziet het er bij de teller dan uit:
VOETS34.jpg


De onderste moet nog een led in en ik ben van plan daar een shift light van te maken. 8-)

En nog een filmpje, gewoon omdat het kan *O*


Voorlopig even niet veel tijd voor de cafe racer. De Honda eerst even voorzien van een nieuwe achterband, TT Assen komt er aan en de laatste tentamens helaas ook.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan