Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Om me na mijn introductie dan ook meteen maar bij dit topic aan te sluiten:

Ik rijd een GSX600F uit '97 in zwart, 28k op de teller. Die zie ik niet zo veel in de regio. Wel met paars/magenta van dezelfde generatie, maar dat oogt naar mijn idee toch wat minder...

[afbeelding]

Mijn vriendin (~45kg) gaat prima achterop, een beetje gassen lukt dan ook nog wel. Laatst heb ik een maat achterop gehad (~75kg), dat scheelde enorm! Moest flink aan het gas hangen om op gang te komen. Ik herken me niet zo in problemen met de schokbrekers, alleen het vermogen.

Wel merk ik dat de gehele uitlaat tot aan de einddempers (niet de dempers zelf) roestig zijn. Heeft iemand daar ooit iets aan gedaan en zo ja, wat? Is het überhaupt nodig? Daarnaast de uitstekende onderdelen onderaan het kuipwerk. Niet fraai, maar zo heb ik hem overgenomen. Lijkt mij alleen een cosmetische ingreep, maar als ik toch tussen de experts zit... :)


*O* WELKOM *O*

Hoe langer je je rijbewijs hebt, en hoe meer ervaring met deze en andere motoren je krijgt hoe meer "gebreken" je opvallen en wil verbeteren. En dan wordt de hobby vanzelf duur.
Met andere woorden blijf zo lang mogelijk beginnend bestuurder :+

Spruitstukken roesten vrij snel op RVS of speciaal behandeld ijzer na.
Zolang de boel roestig is maar hard, niet te veel aan doen.
Als de boel nog hard is maar wel gaat bladeren, wordt het tijd om er wat aan te doen om er voor zo weinig mogelijk nog zo lang mogelijk mee te doen.
Als je er door heen kan prikken :W

Bij mn vorige F om het jaar het spruitstuk eraf gehaald en behandeld met hitte bestendige lak, verlengd de levensduur ietwat. Maar kost wel een hoop werk.
De huidige heb ik vervangen door RVS, maar gezien het je eerste fiets is is de kans dat je opzoek gaat naar iets anders wat groter en dan zijn het de kosten niet waard.

Welke uitstekende delen bedoel je? (of heeft de fiets gewoon uitstekende delen :+ )
 
_O- _O- _O-

Ter info ... de snelheid van het topic ligt momenteel te traag om dat voor elkaar te krijgen :+

Aan de huidige snelheid komt het topic vol te zitten in 112 dagen ... we gaan dus op halve snelheid, ge gaat serieus gaze moeten geven, want om het gemiddelde hoog genoeg te krijgen om het in minder dan 59 dagen gevuld te krijgen, ga je hoge pieken moeten halen.

De wet van het gemiddelde = geen gemiddelden zonder extremen. oftewel, in de context van het topic, geen hoog gemiddelde meer haalbaar zonder (tijdelijk) op zeer hoge snelheid te posten.

[/zinloos-gezever-alias-spam-modus-uit]

Daar is een simpel gezegde van toepassing

De wonderen zijn de wereld nog niet uit :+
 
Pff die bui boven die grote links volgt precies mijn route over de A4. :')

full
 
Ik ben anders toch wel uitgereden voor een puntje in het TRG spel! *O* :]Wel, dat heb ik toch net gedaan ;)

... zie gezever bericht hiervoor ...


Edit: een van de kenmerkende eigenschappen van een topic:
Hoe sneller het topic vol is, hoe meer onzin er in voorkomt :+



De meeste lol komt door onzin dus....... *O*
 
Al 3 jaar? oei! Door gebreken of door geen zin?

De gsx staat hier nu net nog geen mand stil, morgen wordt die als ik op tijd wakker ben uit slaap gehaald en overmorgen komt er dan een rit van anderhalf uur :P

alles of niets..
 
Welke uitstekende delen bedoel je? (of heeft de fiets gewoon uitstekende delen :+ )

Uitstekend figuur staat buiten kijf :+ Onder de letters GSXF zit op de oudere modellen aan weerszijden een bult die uitsteekt en bij vallen als eerste de grond raakt. Prima plek voor een valdop, maar laat ze daar nou niet aan gedacht hebben... Op mijn fiets is iemand blijkbaar aan beide zijden onderuit gegaan gezien de schade op deze plek. Niet bijzonder vervelend.
 
Wat wil een mens nog meer.
Was die blauwe niet van forumlid BramC ?

Ja.
Al 3 jaar? oei! Door gebreken of door geen zin?

De gsx staat hier nu net nog geen mand stil, morgen wordt die als ik op tijd wakker ben uit slaap gehaald en overmorgen komt er dan een rit van anderhalf uur :P

alles of niets..

Geen nut.

Kan mijn gezin er niet op kwijt, en voor mijn werk heb ik een rijdende gereedschapkist.
 
Om me na mijn introductie dan ook meteen maar bij dit topic aan te sluiten:

Ik rijd een GSX600F uit '97 in zwart, 28k op de teller. Die zie ik niet zo veel in de regio. Wel met paars/magenta van dezelfde generatie, maar dat oogt naar mijn idee toch wat minder...

[afbeelding]

Mijn vriendin (~45kg) gaat prima achterop, een beetje gassen lukt dan ook nog wel. Laatst heb ik een maat achterop gehad (~75kg), dat scheelde enorm! Moest flink aan het gas hangen om op gang te komen. Ik herken me niet zo in problemen met de schokbrekers, alleen het vermogen.

Wel merk ik dat de gehele uitlaat tot aan de einddempers (niet de dempers zelf) roestig zijn. Heeft iemand daar ooit iets aan gedaan en zo ja, wat? Is het überhaupt nodig? Daarnaast de uitstekende onderdelen onderaan het kuipwerk. Niet fraai, maar zo heb ik hem overgenomen. Lijkt mij alleen een cosmetische ingreep, maar als ik toch tussen de experts zit... :)


Welkom. Ik heb ook een GSX600F uit model. Zeer fijne model, zonder teveel zooi erop. Mooi ruw geluid. Bij de mijne zijn de uitlaatbochten nog mooi. Maar ik smeer ze om de zoveel tijd wel in met olie. Deed ik bij mijn 1e scooter ook, wat ervoor heeft gezorgd dat er na 12jaar en 28000km nog steeds de originele uitlaat opzit, zonder gaten in de bocht.

Ik smeerde de scooteruitlaat in en ging dan meteen een stuk rijden om de olie in te branden. Dat zorgde altijd voor een afstotende laag. :P


45kg....... Je moet wel wat hebben om vast te houden he :9~ Ieder zijn smaak ;)
Moet zeggen, ik heb ook eens een vriend achterop gehad (98kg). Vanuit de 1 eens flink doorgetrokken. Nog genoeg trekkracht om iemand flink te laten voelen wat een motor kan. Mijn vriendin heb ik ook wel eens achterop(65kg ongeveer). Maar die heeft vaker bij der vader achterop gezeten. Qua bochten voel ik der amper. Trekkracht verschil valt ook reuze mee.
 
Laatst bewerkt:
Qua naam wel, maar de BMW S1000RR is niet zo betrouwbaar gebleken. (Ergens wel gelukkig voor mij) :)

Had je hem bijna gekocht voor erbij? :P

hmm.. Toch vind ik de S1000RR wel een vette motor. Ik vind de meeste BMW motoren zo lomp. Aangezien ik zelf niet groot ben, is het dan meteen te zwaar. Nou heeft mijn schoonvader een BMW K1100RS. Qua lompheid valt die nog mee. Heeft ook al 120.000 gelopen. Loopt nog steeds als een zonnetje. Ik heb wel begrepen dat de GSX-F reeks dit ook makkelijk kan :P
 
Laatst bewerkt:
Had je hem bijna gekocht voor erbij? :P

hmm.. Toch vind ik de S1000RR wel een vette motor. Ik vind de meeste BMW motoren zo lomp. Aangezien ik zelf niet groot ben, is het dan meteen te zwaar. Nou heeft mijn schoonvader een BMW K1100RS. Qua lompheid valt die nog mee. Heeft ook al 120.000 gelopen. Loopt nog steeds als een zonnetje. Ik heb wel begrepen dat de GSX-F reeks dit ook makkelijk kan :P
Ik had eigenlijk maar één droommotor, een MV Agusta F4 met radiale remmen, beetje recent model. :9
Via België had ik er een paar op het oog, maar de eigenaren konden geen enkele duidelijkheid geven over het vermogen. (Afgevoerd)
En drie waren er al geschorst om een vage reden. Nummer vier was alleen Franstalig, en daar kon ik geen export afspraak voor elkaar krijgen.
Die was het gezeur zat en verbrak alle contacten. (En de advertentie)

Ik heb wel eens eerder een Bimota uit Duitsland gehaald, en vervolgens was ik een jaar bezig om in te voeren.
Vandaar ik voorzichtig was..

Dezelfde ochtend zag ik de RSV4 gewoon in Nederland te koop, dus die gelijk gehaald zonder verder onderzoek.
Ik wilde nu eigenlijk ook wel iets makkelijks zonder verder gedoe met keuren/importeren..

Toen ik hem had aangemeld en gaan inlezen @MF en ben me kapot geschrokken over de vastgelopen blokken en andere schoonheidsfoutjes.
Vervolgens zag ik een schitterende BMW, die was een paar dagen later op MP gezet.
En ik wilde een motor die het altijd deed, beetje olie verversen en klaar.. dus die BMW leek me wel wat.
Maar de Appie kreeg ik zo snel niet meer verkocht.

Alleen nu ik mij wel een beetje inlees bij de BMW lees ik daar ook enorm veel problemen @circuit en andere vaagheden.
En laatst in het topic gevraagd welke motor nou eigenlijk betrouwbaarder is.. de Appie dus. _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan