Kawasaki Z300 of toch wat anders?

145km/u. met de wind mee, maar dan staat de naald van de toerenteller iets in het rood. Ik heb een filmpje op YouTube gezien, van de G310R die 154km/u liep. Ik ga eerst een proefrit maken, en dan zie ik wel weer. :Y

145km/u is nog te doen, maar met een 250-twin mag dat echt harder (zie bijv. Ninja 250, ZZR250). Ben dan ook erg benieuwd wat de V-Strom 250 en GSX-250R gaan doen, want die hebben nog het Inazuma-blok. Eind van de zomer komen de Suzuki's pas, dus nog even wachten daar op.

154km/u. Moet nog wel iets vlotter kunnen met 310cc, maar het is ongeveer gelijk aan de CBR250. Niet dat de top heel belangrijk is, maar het zegt wel iets over een hogere cruise-snelheid. Ik ga die BMW G310R wel een keer een week meenemen om 'm even goed aan de tand te voelen. Maar heb er best een goed gevoel over.
 
Het is zover! Afgelopen weekend gebeld om een afspraak te maken om de motor op te halen. Donderdagavond zal ik mijn Kawasaki Z300 Ophalen bij MVM motoren. Kan niet wachten eigenlijk.
 
Hoi Chiel.
Zie je.........die paar weken vlogen om.
Morgenavond dus lekker je Z300 ophalen.
Wat zal dat een lekker gevoel zijn.
Hoop dat het morgenavond droog is zodat het dan nog lekkerder zal zijn.
Want in de regen rijden is doorgaans minder prettig.
Genietse morgen en we horen graag van je hoe de Z300 bevalt.
Vr Gr Erwin
 
Ha ha ha ha, denk het ook.
Zal een boel schik hebben met zijn Z300.
Heeft hij er ook nog eens droog weer bij.
Nog ene die flink geniet van en met zijn Z300 dus.
Vr Gr
 
Die is nog niet afgestapt. ;)


Night rider,a shadowy flight into the dangerous world,of the night. :W





night-rider-top.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha Jawel hoor. Moest gewoon weer hele dagen werken helaas. Hij rijd prima! Heerlijk zelfs. Nu moet ik nog plek maken in de schuur zodat hij mooi een eigen plekje heeft. Wil waarschijnlijk ook nog wat dingen aanpassen en wat andere accesoires erop zetten dus daar ben ik nu ook naar aan het kijken.
 
Heeeeeeeeeeeeeee Chiel.
Kiek an jong.
Ook ene die druk is met werk.
Goed bezig.
Fijn dat de Z300 bevalt.
Had ook niet anders verwacht.
Schuur lekker opruimen als er tijd is zodat de Z300 in de nacht lekker binnenstaat.
Je hebt dus plannen om de Z300 te upgraden.
Mag ik er ene aanraden: cover voor de radiateur.
Heb die als eerste erop gezet toen.
Staat optisch net gelikter, maar heeft ook een beschermende werking tegen steenslag.
Wellicht een idee dus.
Vr gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip! Ik wil waarschijnlijk ook een andere kentekenplaat erop zetten en voorderest ben ik een beetje aan het zoeken want handig of mooi zou zijn ervoor en wat mogelijk is. Ik zal eens kijken naar een cover.

Gr Chiel
 
Soort van H2 maar dan in 600cc versie.
Zouden ze gek genoeg zijn om die techniek van die H2 door te voeren naar een lichtere klasse motorfiets?
Een 600cc met Turbocharger.
Hoe vet zou dat zijn.
Vr Gr E
 
Hallo Z300 en mederijders.
Ik dacht: gooi het maar eens in de groep.....
Is er indien het die dag goed en droog weer is, animo om op zaterdag 6 mei een Z300 meeting te houden?
Hoor graag of er interesse voor is.
Vr gr Erwin
 
Hallo Z300 en mederijders.
Ik dacht: gooi het maar eens in de groep.....
Is er indien het die dag goed en droog weer is, animo om op zaterdag 6 mei een Z300 meeting te houden?
Hoor graag of er interesse voor is.
Vr gr Erwin

Dan hebben we precies 8 dagen onze Z 300 in bezit (vrijdagmiddag halen we hem (m/v) op *O* )
Moeten echter werken op zaterdag :(
 
Hoi beste ech wel.
Dus vandaag jouw Z300 opgehaald.
Dat klinkt als goed nieuws en van harte gefeliciteerd met je mooie Kawasaki.
Ook jij dus een mooi motorseizoen in het vooruitzicht.
Helaas moet je dus werken die zaterdag 6 mei.
We kunnen het zonder enig probleem verplaatsen hoor.
Er komen nog zaterdagen genoeg komende zomer.
Het zou leuk zijn als we op een dag in het weekend van de zomer een prettig kliekje Z300/Ninja 300 rijders bij elkaar kunnen sprokkelen.
Dan ergens op een geschikte locatie bij een Mac Donalds eens gezellig bij kunnen praten over van alles en nog wat.
Ergens tussen de 5 a 10 rijders zou toch moeten lukken lijkt me.
Vr Gr Erwin
 
Overigens nog even terug te komen op de Z300 alszijnde motorfiets.
Ik lees eigenlijk niets op het internet van slechte kenmerken van de Z300.
Nou is deze Z300 relatief nog vrij jong als bestaand model, maar volgens mij draait het motorblok al de nodige jaren probleemloos mee in andere modellen.
Weet wel dat ze in Thailand lierisch enthousiast zijn over de Z300, want er rijden daar wel erg veel van dit soort gebakjes rond.
Daar zijn ze ook gek van het upgraden en naar eigen smaak verbouwen.
Op You Tube staat het vol van dit soort Z300 machines.
Mijn Z300 loopt tot op heden ook probleemloos en van de zomer maar eens onderhoudsbeurt laten geven.
Heb geen last van olieverbruik, ondanks dat mijn Z300 een demo-testfiets was, waarbij er de eerste honderden kilometers vast niet werd gedacht aan het netjes en volgens fabriekvoorschriften inrijden van de motorfiets.
Het verbaasd me daarom ook zeer hoe sterk dit soort motorblokken kunnen zijn.
Nou ben ik al niet van het in hoge toeren jagen, maar kennelijk gaat dit blok van de Z300 daar probleemloos mee om.
Al met al nog steeds flink content met de Z300.
Maar moet jullie wel stilletjes vertellen dat ik droom van ooit weer een dikke motorfiets met cardan aandrijving.
De Yamaha FJR1300 staat toch echt bovenaan mijn wenslijstje.
Zou dan graag een model willen vanaf 2014 of jonger.
Maar die dikke toermotoren zijn flink aan de prijs heb ik onderhand wel gemerkt.
Vr gr Erwin
 
Het verbaast me daarom ook zeer hoe sterk dit soort motorblokken kunnen zijn.
Nou ben ik al niet van het in hoge toeren jagen, maar kennelijk gaat dit blok van de Z300 daar probleemloos mee om.
Al met al nog steeds flink content met de Z300.
Maar moet jullie wel stilletjes vertellen dat ik droom van ooit weer een dikke motorfiets met cardan aandrijving.
De Yamaha FJR1300 staat toch echt bovenaan mijn wenslijstje.
Zou dan graag een model willen vanaf 2014 of jonger.
Maar die dikke toermotoren zijn flink aan de prijs heb ik onderhand wel gemerkt.
Vr gr Erwin

Vanmiddag de BMW afgevoerd en de nieuwe brommert opgehaald.

full


Vrouw en moeders met ma's auto in mijn kielzog mee ivm losse uitlaat en zadel, ze moest vandaag toch ook nog boodschappen doen en was wel in voor een uitje. Moeders, 89,5 jaar en voor het eerst in haar leven in een motorzaak :) keek een beetje rond en vond al dat kleurige en glimmende spul maar niets en ging aan de koffie. Bij het verlaten van de toko wees ze naar een grijze FJR 1100, dat vond ze dan wel wat, mijn oude donkergrijze BMW K75 RT zal nog in haar achterhoofd hebben gezeten.

full


Eerste tussenstop was Vlijmen om met moeders in café Den Braai (ze is fan van darten, geen fan van de pudding zoals ze een zekere darter pleegt te noemen) een bakkie te nuttigen. Helaas, Den Braai was nog dicht.

full


Daarna met een flinke omweg naar huis gereden, door die dunne bandjes en geringe gewicht vanaf meter 1 een waar feest. Ben zelf 1m.85 en pas wonderwel goed op de Z300, zadel is nogal hard, kan idd bij lange snelwegkilometers een houten reet opleveren, maar er is voor mij plek genoeg om te verzitten, dus het zal wel loslopen. Wat vooral opvalt is dat je ondanks die 300cc ook in hoge versnelling met lage toeren zonder bokken door dorpen kan hobbelen, wel zo beschaafd met die Akropovic. Verder flink met toerental gevarieerd en de snelweg verder gemeden. Den Bosch naar huis is normaal een kleine 25 km, er staan nu dik 75 km op de teller, het is dat ik voor het eten moest zorgen voor de dames weer thuis kwamen, anders waren het er meer geweest.
 
Kijk, mooie foto's en goed verhaal.
Fijn dat de Z300 jouw bevalt.
Je zult vast al dit hele Topic hebben doorgelezen en dan ben ik benieuwd welk soort benzine jij voortaan in je Z300 gaat mikken.
Euro 95 of toch de Euro 98?
Zelf tank ik alleen nog maar de Shell V-power 98.
Ben dat al vrij snel gaan doen.
Blok loopt mooi rond en pakt goed op.
Ik wissel ook niet af tussen de tankbeurten, maar steek er alleen maar Euro 98 in.
Kost wel ietsje meer, maar vind het de paar extra centen wel waard.
Zwart staat de Z300 ook erg goed zie ik.
Je hebt een hele mooie motor en kan er flink van genieten.
Prettig weekend allen.
Vr Gr Erwin
 
Merk je nou echt verschil tussen 95 en 98? Alle motoren krijgen van mij Euro95 en daar rijden ze prima op.
 
Hoi Monomuis.
Een echt groot verschil merk ik eerlijk gezegt niet.
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik geen bruuske rijder ben.
Oftewel, ik schakel vaak al over rond de 5.000 toeren.
Voor een Z300 is dat behoorlijk laag en jij weet dat het gros veel hoger in de toeren doortrekt.
Met name daardoor merk ik al weinig verschil.
Maar ik ben al vrij vlot in het begin met de Z300 overgestapt naar Euro 98 omdat het veel beter is om dat in de tank te hebben inplaats van Euro 95 indien men de motor net als ik voor langere periode tijdens de wintermaanden stil wegzet.
Het verhaal van vocht aantrekken door Euro 95 ken je vast al en met Euro 98 geen last van.
Dat is voor mij de hoofdreden en bijkomende reden is ook dat het schijnt dat Euro 98 beter is voor de motor inwendig.
Ik las er laatst wat verhalen over via het internet.
Het verschil in prijs is voor mij het waard om alleen maar te blijven rijden op Euro 98 en zou dat met mijn volgende motor zo weer doen.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Zo ook maar even mijn Z300 showen :+ , ongeveer 8 maanden in bezit en moet zeggen dat hij prima bevalt! Hiervoor altijd zwaarder gereden maar zelf in de IJfel staat deze zijn mannetje. Weet iemand of er toevallig nog een actief ninja/Z 300 forum/topic is waar ook ritjes gepland worden?
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan