XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zaterdag eens wat onderhoud gepleegd:

Met maatje Ronald de klepdeksel pakking vervangen, gaskabel controle, remvloeistof voor ververst, carburateurs gesynchroniseerd, ketting eens grondig gereinigd, gespannen en gesmeerd. Op zondag ff een klein rondje NH gedaan...was weer lekker *O*
full
 
Mijn XJR moet een grote beurt hebben voor de motorvakantie, maar er moet nogal wat gebeuren;

- balhoofdlagers (voel het stuur knakken bij drempels tijdens het rijden)
- ketting en tandwielen
- Er zit ook een irritante speling in de gashandle. (In het handvat zelf)
- Nieuwe stalen remleidingen. (na 17 jaar toch wel nodig)
- carburateur rubbers zijn uitgedroogd, gelijk schoon laten maken / checken.

Motor stinkt naar benzine.
Banden zijn niet top, maar denk dat bovenstaande wel weer rihting de 1000,- gaat lopen? B|

Ik speel steeds meer met de gedachte om een motor te huren ipv bezit.
 
Laatst bewerkt:
Mijn XJR moet een grote beurt hebben voor de motorvakantie, maar er moet nogal wat gebeuren;

- balhoofdlagers (voel het stuur knakken bij drempels tijdens het rijden)
- ketting en tandwielen
- Er zit ook een irritante speling in de gashandle. (In het handvat zelf)
- Nieuwe stalen remleidingen. (na 17 jaar toch wel nodig)
- carburateur rubbers zijn uitgedroogd, gelijk schoon laten maken / checken.

Motor stinkt naar benzine.
Banden zijn niet top, maar denk dat bovenstaande wel weer rihting de 1000,- gaat lopen? B|

Ik speel steeds meer met de gedachte om een motor te huren ipv bezit.



Rij even langs bij mij, dan zal ik even kijken hoe en wat ik voor je kan doen.
Dikke nakeds blijven mijn voorkeur houden :-)
 
ah, kevinblade... toch wel een erg bekende naam voor mij hier op MF.

In de bijna 20 jaar dat ik motor rij ben ik enorm vaak gewisseld van motordealer.

Van Enkhuizen tot Loenen.

De "zozo dealer" waar ik nu zit kom ik toch telkens bij terug, maar ik wil wel weer een uitstapje maken.
Hopelijk definitief, want dat is het doel.
Ik neem binnenkort contact op.
 
Hallo xjr-bezitters!

Ben niet zo actief op het forum, maar ik heb nu toch eens een vraag voor hier.
Zit er aan te denken om de toch wat treurige originele claxon te vervangen voor een ietwat luider exemplaar (ik heb natuurlijk wel een naam die ik waar moet maken). Een tijd geleden sprak ik iemand die een Stebel Nautilus op z'n brommer had gemonteerd. Dat lijkt mij nu ook wel wat!
Echter vraag ik mij af of zo'n ding een beetje fatsoenlijk te bevestigen valt op een naked. Iemand van hier die toevallig zo'n claxon op zijn of haar xjr heeft zitten? En dan vooral hoe en waar zit 'ie gemonteerd? Misschien zelfs een foto? Of een goed alternatief?
 
Hallo xjr-bezitters!

Ben niet zo actief op het forum, maar ik heb nu toch eens een vraag voor hier.
Zit er aan te denken om de toch wat treurige originele claxon te vervangen voor een ietwat luider exemplaar (ik heb natuurlijk wel een naam die ik waar moet maken). Een tijd geleden sprak ik iemand die een Stebel Nautilus op z'n brommer had gemonteerd. Dat lijkt mij nu ook wel wat!
Echter vraag ik mij af of zo'n ding een beetje fatsoenlijk te bevestigen valt op een naked. Iemand van hier die toevallig zo'n claxon op zijn of haar xjr heeft zitten? En dan vooral hoe en waar zit 'ie gemonteerd? Misschien zelfs een foto? Of een goed alternatief?
Onder het zadel achter in het kontje....verder heb je weinig opties of je moet het ok vinden met een enorme toeter aan je brommer :+
 
Onder het zadel achter in het kontje....verder heb je weinig opties of je moet het ok vinden met een enorme toeter aan je brommer :+
Dat vind ik dus niet ok ;)
Als onder het zadel de enige plek is waar hij een beetje fatsoenlijk gemonteerd kan worden ga ik kijken voor een alternatief zonder compressor. Die ruimte hou ik graag voor wat ander spul (gereedschapsetje, slot, reparatieset voor de bandjes en ander prul).

Bedankt voor de reply in ieder geval!
 
Zoiets zal het dan inderdaad gaan worden, die kan ik volgens mij zo uitwisselen met de originele claxons. Bedankt voor de linkjes, top! :t
 
Zoiets zal het dan inderdaad gaan worden, die kan ik volgens mij zo uitwisselen met de originele claxons. Bedankt voor de linkjes, top! :t


Heb ik ook gedaan maar dat werkt niet helemaal top ,Mooiste is om ze met een relais te schakelen
Als je nu stationair draait komt er bijna geen geluid uit ,Moet je wat gas geven zodat ie genoeg stroom kan pakken
 
Onze staat helemaal klaar voor 4 dagen Eifel :]
Nieuw koppeling, banden, koppeling cilinder, remblokken en olie. Moet toch goed gaan zou je zeggen :9 ik zal even een paar sfeer beelden schieten komende dagen :W
 
Vandaag de XJR ingeruild op een zwarte Yamaha XSR 900 ook dus retro look, blijf het merk trouw echter nu een 3 cyllinder.
 
Dacht van niet maar kon t ook niet helemaal thuis brengen. Qua afmetingen geen 400 maar 1200/1300. Aanduiding verder ontbrak. Maar veel dingen kwamen overeen met mijn eigen motor. Was wel een beetje een samengesteld geval zeg maar.
 
Dacht van niet maar kon t ook niet helemaal thuis brengen. Qua afmetingen geen 400 maar 1200/1300. Aanduiding verder ontbrak. Maar veel dingen kwamen overeen met mijn eigen motor. Was wel een beetje een samengesteld geval zeg maar.


Je kan het zien aan het deksel van de koppeling en het zijdekseltje voor je luchtfilter
Die zijn op dit type anders als de grote types ,Koppeling is ook niet Hydraulisch maar een kabel
Zit via FB ook nog wel eens te kijken bij de Thaise XJR club en de meeste zijn daar 400 types

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan