Trudy renovatie (VS750)

Gezien ik eerst de poedercoat bike helemaal af ga bouwen staat dit project voorlopig even stil. Al heb ik echter wel een knoop doorgehakt met dank aan Thijs Mansier. Ik weet nu hoe het gaat worden m.b.t. spatbord en zadel. Nuja spatbord wist ik al maar het zadel nu dus ook. Komt een bak over de bedrading heen en daar een soort panhead zadel, of soortgelijk, bovenop.

Zo gaat het worden.
744A42FF79.jpg


En zo staat die er vooreerst bij.
12D8BF0122.jpg
 
Vandaag een revisie setje in mijn remhandel gezet, maar pompen doet hij niet. Ook de kanalen doorgestoken met een staaldraad en doorgeblazen met fietspomp. Helaas zonder resultaat, iemand nog suggesties..??

091137C4D3.JPG


7498B7570B.jpg
 
Zeker weten dat hij goed in elkaar zit ?
Anders het systeem eens van onder af vullen....dat wil ook nog wel eens verschil maken
 
Het is niet zo zeer het systeem Doggy maar de handel/reservoire zelf. Hij pompt gewoon niet. En het revisie setje kan er eigenlijk maar op 1 manier in. Daarbij daarvoor deed hij het ook al niet dus denk niet eens dat het er iets mee te maken heeft. Zit gewoon iets verstopt en/of de plunjer blijft hangen. Heb alles nogmaals doorgestoken en geblazen maar geen resultaat. Heb reeds een andere besteld want ik ben er wel klaar mee en wil wel een beetje zekerheid met mijn remmerij.
 
Laatst bewerkt:
Is hij voor de rest nog netjes ?
Want klinkt raar....maar dan wil ik nog wel een gokje nemen....want bij die van mij is het glaasje aan gruzelementen en heeft de vorige eigenaar er een bout in gelijmt of zo...
 
Na de verkoop van onderstaande trudy's....

4988FEF135.jpg


514FEC927F.jpg


...genoeg ruimte in de garage om eindelijk weer eens verder te gaan met the never ending story...
Ze staat al weer op de brug.. :]

478DAC7641.jpg
 
Nou dit topic en het bijbehorend project maar eens afstoffen...
sweeping-smiley-emoticon.gif


Na het opbouwen van de zwart/witte VS700 en de aanschaf van de VL1500, waar ook nog wat dingetjes aan moest gebeuren, eindelijk weer eens tijd om verder met dit project te gaan. Ik was al eens begonnen met het fatsoeneren van de draadboom en gekeken waar de vertakkingen zoal heen moesten lopen.

1k0.jpg


1k0.jpg




Maar voor het aanbrengen eerst maar even wat zaken gedaan waar ik nu zonder draadboom nog goed bij kan komen.
Afgelopen weekeinde reeds de gaskabel, choke en luchtfilters gemonteerd.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg




En gisteren dan eindelijk een begin gemaakt met de draadboom. De bobines en zekeringskast geplaatst zodat het centrum vast zit. De rest ga ik de komende dagen geleiden en waar nodig, al dan niet tijdelijk, vastzetten met een tie-rip. Tevens nog even een plaatsje zoeken voor de CDI en het startrelais gezien het originele spatbord en duozitje, waar dit respectievelijk op en onder zat, komen te vervallen.

1k0.jpg


1k0.jpg


.
 
Laatst bewerkt:
Maak ook maar een extra massa van kabelboom naar frame :t
 
Dat kan ik niet helpen.
Bij deze ben je geïnformeerd :t

Haha ok ga het regelen onder het mom van "better safe than sorry"
Maar geef dan eens aan wat voor problemen anderen er mee hebben gehad..!?
 
Laatst bewerkt:
Haha ok ga het regelen onder het mom van "better safe than sorry"
Maar geef dan eens aan wat voor problemen anderen er mee hebben gehad..!?
Falende delen van en in de kabelboom.
En dat begint met allerhande rare storinkjes. Van soms stotterend blok, tot een weigerende brandstofpomp, naar smeulende draden.
 
Falende delen van en in de kabelboom.
En dat begint met allerhande rare storinkjes. Van soms stotterend blok, tot een weigerende brandstofpomp, naar smeulende draden.

Ok tis maar een kleine moeite, vooral in het stadium waar ik nu ben, maar blijf het raar vinden.
Heb er al heel wat onder handen gehad maar nog nooit zulks tegengekomen.
 
Laatst bewerkt:
Ok tis maar een kleine moeite, vooral in het stadium waar ik nu ben, maar blijf het raar vinden.
Heb er al heel wat onder handen gehad maar nog nooit zulks tegengekomen.
Daarom zeg ik t ook nu ;)

Statistiek is n bitch.

Dat ik er al stuk 8 heb gezien met in basis hetzelfde probleem, wil ook niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn. Wel verhoogd risico.
 
And there was sound... voor een filmpje klik je HIER of op de onderstaande foto.

Moet nog worden afgesteld maar toch wel een mijlpaal in dit project gezien dit blokje 9 jaar niet heeft gelopen en grotendeels uit elkaar is geweest. Het zaakje moet voornamelijk gesynchroniseerd worden want hij loopt nu in principe stationair op 1 cilinder en ik moet dus choke en/of gas houden om de 2e mee te krijgen en te voorkomen dat hij afslaat. Vandaar de hoge toeren in het filmpje.

 
Laatst bewerkt:
Het contactslot was ook niet meer spik en span, dus maar even wat opgeschuurd en in de rubberspray gezet.

1k0.jpg


1k0.jpg



Voor de band waar ik in speel hebben we laatst magnetisch carbon plaatjes gemaakt. Dat bracht me gelijk op een idee om dit door de trekken naar deze bike. Uiteindelijk worden het dunne folie stickers waar ik blanke 2k lak overheen ga spuiten. Maar door de magnetische eigenschappen van deze plaatjes kon wel even kijken hoe het eindresultaat er uiteindelijk uit komt te zien.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg



Even wat gefotosoept met mijn VS700...

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week even met wat dempers aan het stoeien geweest, mede ingegeven door wat klagende buren... :+

Naast de originele even een eigen gemaakt RVS setje en standaard HD Dyno's getest.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Gezien ik wel wat een klassieke look wil denk ik dat ik voor de HD's ga.

Deze behoren normaal gesproken beiden aan dezelfde zijde, maar zo enkel en lager gemonteerd vindt ik het wel netjes staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan