Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
[..] Heeft ook al 120.000 gelopen. Loopt nog steeds als een zonnetje. Ik heb wel begrepen dat de GSX-F reeks dit ook makkelijk kan :P
Mijn Raptor heeft al 124.000 op de klok en verbruikt geen druppel (Action) olie. *O* :+
(Alleen de schokbreker achter is nu spontaan leeg gelopen :+ )

De GSX-F moet dat normaal gesproken ook wel overschrijden, afhankelijk van gebruik en onderhoud. :Y

In het maandblad motor stond ook wel eens een nette blauw/witte GSX-R1000 met meer dan 150.000 probleemloze kilometers op de teller. :}
 
Laatst bewerkt:
Qua naam wel, maar de BMW S1000RR is niet zo betrouwbaar gebleken. (Ergens wel gelukkig voor mij) :)
Ik heb (zoals je in mijn onderschrift kan zien) een BMW K1200S (2007) gehad.
Daar droomde ik al jaren van. En had op een gegeven moment net genoeg middelen om een tweedehandse aan te schaffen.

Dus ... zonder proefrit ene aangeschaft.

Was best een goede machine, hopen power, goed in de bochten.
Maar het verbruik viel tegen*.
Verder was die niet zo praktisch voor woon werk, en daar ligt de fout nu net bij mij. Met een proefrit had ik dat geweten.

Enige probleem was de boordcomputer die regelmatig kuren kreeg alsof het een Franse Citroën was.

6 maand later weer doorverkocht, met best maar een miniem verlies :P

Als ik de financiën had, en niet zo op verbruik en onderhoudskosten moest letten, zou ik best wel terug een BMW willen, maar dan eerder een toermotor.

* jaja, ik weet ooknwel dat ik dat verbruik niet kan vergelijken met die van mijn GSX F :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder was die niet zo praktisch voor woon werk, en daar ligt de fout nu net bij mij.
Met een proefrit had ik dat geweten.
Te zwaar in de omgang? Of alleen het verbruik?
Ik had voor de winter van 2015 een ZX12R gekocht toen ik van huis en werk veranderde.
Dat was me teveel gedoe om die bak ijzer s'ochtend door de steeg te duwen.
Het superbike stuur werkte ook niet mee, te korte slag met de originele elektra.
Met amper 1.000 km weer verkocht.. :)
 
Laatst bewerkt:
... Toch vind ik de S1000RR wel een vette motor.
Die vind ik nu net zo lelijk :$
Alsof twee verschillende mensen de koplampen ontworpen hebben, en ze niet konden kiezen, dus dan maar de ene kant van de ene ontwerper, en de andere kant van de andere ontwerper, zo sterk asymetrisch.
Ik houd namelijk absoluut niet van asymetrie :$
Daarom zie ik mezelf nog geen F800ST kopen bijvoorbeeld. Ook asymetrisch.
Jaja, de GSX F +98 heeft dan wel een symetrische look, de koplamp werkt wel asymetrisch ...
... maar niet meer bij de mijne, dubbele bi-xenon lenzen! 8-)
Ik vind de meeste BMW motoren zo lomp.
Zie vorige ... asymetrie ... :P
Aangezien ik zelf niet groot ben, is het dan meteen te zwaar.
Ik ben 1,82m, en heb daar dus geen probleem mee. Toch had ik graag kleiner geweest, 1,75m had ik ideaal gevonden.
dan zou mijn vrouwtje ook wat groter lijken :+
Nou heeft mijn schoonvader een BMW K1100RS. Qua lompheid valt die nog mee. Heeft ook al 120.000 gelopen. Loopt nog steeds als een zonnetje.
Bij mijn vader, enkele appartementen verder, heeft er een oude man een K75(metnogeenlettertjeachterdenkikmaarweetnietmeerwelke), waarvan ik een half jaar geleden standje 277.000km op zag staan :}
Ik heb wel begrepen dat de GSX-F reeks dit ook makkelijk kan :P
Dat kan zeker :Y
Maar als je het hele jaar door rijdt zoals ik, ziet de rest er wel veel van af.
En heb je een +98 model, stopt ie wel met tellen op 99.999km -O-
Ik wist een adres waar je die dan wel voor 80€ kon laten resetten, terug naar 0km of de werkelijke stand. Want onderhuids telde die wel door. De weergave echter stopt dus op 99.999km. Bijv rijd je door en de stand is 103.897km op het moment dat je die wilde laten resetten, kwam die op 3.897km te staan.
Maar die hebben nu niet meer de software voor deze tellers.
En dan denk ik bijvoorbeeld al eerder aan een aftermarket teller die je dan op je voorwiel koppelt, kan je lekker met je tandwielverhouding gaan spelen zonder een speedohealer nodig te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Te zwaar in de omgang? Of alleen het verbruik?
Ik had voor de winter van 2015 een ZX12R gekocht toen ik van huis en werk veranderde.
Dat was me teveel gedoe om die bak ijzer s'ochtend door de steeg te duwen.
Het superbike stuur werkte ook niet mee, te korte slag met de originele elektra.
Met amper 1.000 km weer verkocht.. :)
Niet bepaald te zwaar. Denk dat ie amper meer woog dan onze GSX F'en.
Maar onhandig in het sturen bij lage snelheden. Zelfs een beetje onstabiel.
Nu zou dat probleem gedeeltelijk opgelost geweest zijn door een ander type voorband te plaatsen, aldus de nieuwe eigenaar.
Maar ook bij BMW vertelde men mij dat deze modellen niet gemaakt zijn voor traag rijden, maar eerder gebouwd zijn voor de Deutsche Autobahn :Y
En ja hoor, heb er in Duitsland eens 260 mee gereden, en dan is die zo stabiel als een trein :]
Maar van de GSX F vind ik dat die ook zo stabiel als een trein is, zowel traag als snel.
... ale ja ... snel ... het snelste dat ik ooit zag op de teller van een van mijn GSX F'en was 245 op teller, dus pakweg 235 reëel ... snel genoeg vind ik :]

Verbruik was ongeveer 5,8L/100km (1:17,24). Op zich niet slecht. Reed er ook iets sportiever mee dan met de GSX F, enerzijds omdat die daartoe uitnodigt, anderzijds omdat het anders niet comfortabel was.

Bijkomend probleem voor mij, ik ben nogal gewend aan een hoge actieradius.
17L aan 5,8 bracht mij minder dan 300km ver, waar de GSX F mij met 21,35L aan 4,5 ruim 450km ver brengt :]
 
wat een reacties. Krijg nooit op alles tegelijk gereageerd. :)

@DKP: bij mij valt dat wel mee, mijn vriendin is bijna even groot als mij. Mja daartegen weeg ik wel weer meer haha. "zware botten".VEEL SPIEREN :P

BMW is normaal van bekend dat ze heel veel kunnen hebben. Maar een tijd geleden was ik bij de motorzaak en daar stond een Gele GSX600F 98+ type. Had op dat moment ergens in de 120000 gelopen. Hij stond daar voor een beurt.

BMW maakt vooral ook lompe motoren die ik niet even door de Eifel heen zie rijden. Echte toerbuffels. Maar ik weet dat je ook met zo'n motor behoorlijk wendbaar kunt zijn.


@Worldbeater:
Een echte supersport motor is niks voor mij. Zithouding is verkeerd en dan krijg ik pijn aan mijn rug. Ik heb eens een op R1 gereden. Leuk om op te rijden maar na een paar km vond ik het niks meer. Pijn aan mijn polsen en aan mijn rug.

Qua betrouwbaarheid, goeie vraag. Bij suzuki blijven. Volgens mij zijn suzuki en honda toch echt het betrouwbaarste. :}
 
Laatst bewerkt:
wat een reacties. Krijg nooit op alles tegelijk gereageerd. :)
Prioriteiten stellen he
reageren op MF is prioriteit nr 1 :+
... ik ben bijna even klein als mijn vriendin
Dit kan ook natuurlijk :+
Haha! _O-
... een Gele GSX600F 98+ type. Had op dat moment ergens in de 120000 gelopen. Hij stond daar voor een beurt.
En hoe stond het op de teller? Geblokkeerd op 99.999? Of is die ergens gereset geweest?
... die ik niet even door de Eifel heen zie rijden. Echte toerbuffels. Maar ik weet dat je ook met zo'n motor behoorlijk wendbaar kunt zijn.
Dat dus :Y
Ooit eens twee MP's mij in een driekwart bocht weten in te halen op BMW boxers :X
Een echte supersport motor is niks voor mij. Zithouding is verkeerd [voor mij]
Is ook voor mij zo. Vind heel wat supersports heel mooi, maar het zal nooit in mijn garage terecht komen, ook niet als ik de lotto zou winnen.
Qua betrouwbaarheid, goeie vraag. Bij suzuki blijven. Volgens mij zijn suzuki en honda toch echt het betrouwbaarste. :}
Honda en Suzuki zijn DE motoren :Y
Honda net iets beter dan Suzuki.
Maar Suzuki is dan weer zuiniger :]
 
Honda net iets beter dan Suzuki.
Maar Suzuki is dan weer zuiniger :]
Honda is lelijk en vaak rood. :+
Hoewel de nieuwe CRF1000L Africa Twin best te pruimen is..

Er zijn nu natuurlijk wel ultrazuinige Honda's sinds enige jaren. :)
 
Laatst bewerkt:
Honda is lelijk en vaak rood. :+
Maar rode zijn toch de snelste?
Hoewel de nieuwe CRF1000L Africa Twin best te pruimen is..
Dat is dan al helemaal niet mijn type motor.
Alhoewel, een goede all roader zou ik wel willen op de Fliperijnen :]
Maar dan lichter, zo ergens tussen de 300 en 500cc :Y
Er zijn nu natuurlijk wel ultrazuinige Honda's sinds enige jaren. :)
Ja naar het schijnt zou de NC700/750 reeks wel heel zuinig zijn.
Heb al verhalen gehoord van probleemloos 1:25 tot 1:30 8-)

Beter dan mijn GSX F, maar nog lang niet zoals die Kymco RKS 150 die ik vorig jaar bereden heb.
Toen heb ik gereden zonder aan het verbruik te denken, dat ding echt afgeragd, echt off road en doorgaan, en dikwijls met twee erop ook.
Na 600km stond de benzinemeter eindelijk in het rood ... en ging er net geen 14L in _O-
Dat is ruim 1:42! Ik stel mij nog de vraag, hoe laag het verbruik geweest zou zijn als ik daar rustig(er) mee zou hebben gereden. Durf te denken dat 1:50 haalbaar was ..
 
Had je hem bijna gekocht voor erbij? :P

hmm.. Toch vind ik de S1000RR wel een vette motor. Ik vind de meeste BMW motoren zo lomp. Aangezien ik zelf niet groot ben, is het dan meteen te zwaar. Nou heeft mijn schoonvader een BMW K1100RS. Qua lompheid valt die nog mee. Heeft ook al 120.000 gelopen. Loopt nog steeds als een zonnetje. Ik heb wel begrepen dat de GSX-F reeks dit ook makkelijk kan :P
Ze zijn er met 350.000+ km's die nog lopen alsof ze net van de band kwamen.

Had je hem bijna gekocht voor erbij? :P

hmm.. Toch vind ik de S1000RR wel een vette motor. Ik vind de meeste BMW motoren zo lomp. Aangezien ik zelf niet groot ben, is het dan meteen te zwaar. Nou heeft mijn schoonvader een BMW K1100RS. Qua lompheid valt die nog mee. Heeft ook al 120.000 gelopen. Loopt nog steeds als een zonnetje. Ik heb wel begrepen dat de GSX-F reeks dit ook makkelijk kan :P
Ik had eigenlijk maar één droommotor, een MV Agusta F4 met radiale remmen, beetje recent model. :9
Via België had ik er een paar op het oog, maar de eigenaren konden geen enkele duidelijkheid geven over het vermogen. (Afgevoerd)
En drie waren er al geschorst om een vage reden. Nummer vier was alleen Franstalig, en daar kon ik geen export afspraak voor elkaar krijgen.
Die was het gezeur zat en verbrak alle contacten. (En de advertentie)

Ik heb wel eens eerder een Bimota uit Duitsland gehaald, en vervolgens was ik een jaar bezig om in te voeren.
Vandaar ik voorzichtig was..

Dezelfde ochtend zag ik de RSV4 gewoon in Nederland te koop, dus die gelijk gehaald zonder verder onderzoek.
Ik wilde nu eigenlijk ook wel iets makkelijks zonder verder gedoe met keuren/importeren..

Toen ik hem had aangemeld en gaan inlezen @MF en ben me kapot geschrokken over de vastgelopen blokken en andere schoonheidsfoutjes.
Vervolgens zag ik een schitterende BMW, die was een paar dagen later op MP gezet.
En ik wilde een motor die het altijd deed, beetje olie verversen en klaar.. dus die BMW leek me wel wat.
Maar de Appie kreeg ik zo snel niet meer verkocht.

Alleen nu ik mij wel een beetje inlees bij de BMW lees ik daar ook enorm veel problemen @circuit en andere vaagheden.
En laatst in het topic gevraagd welke motor nou eigenlijk betrouwbaarder is.. de Appie dus. _O-
:^
Ze hebben alleen een stuuruitslag van 0,0 maar heb dat ook altijd een prachtige machine gevonden.

De eerdere modellen S1000RR hadden een motorblok garantie tot 100.000 km en tot 80.000 km voor alleen circuit gebruik. Weet eigenlijk niet of dat nu nog zo is.
 
Dat is dan al helemaal niet mijn type motor.
Alhoewel, een goede all roader zou ik wel willen op de Fliperijnen :]
Maar dan lichter, zo ergens tussen de 300 en 500cc :Y
https://royalenfield.com/motorcycles/himalayan/ :)
Beter dan mijn GSX F, maar nog lang niet zoals die Kymco RKS 150 die ik vorig jaar bereden heb.
Toen heb ik gereden zonder aan het verbruik te denken, dat ding echt afgeragd, echt off road en doorgaan, en dikwijls met twee erop ook.
Na 600km stond de benzinemeter eindelijk in het rood ... en ging er net geen 14L in _O-
Dat is ruim 1:42! Ik stel mij nog de vraag, hoe laag het verbruik geweest zou zijn als ik daar rustig(er) mee zou hebben gereden. Durf te denken dat 1:50 haalbaar was ..
Ik heb een half jaar woon~werk gedaan op een Majesty 250.
Na 17.000 km was mijn geduld wel op. _O-

Vijf minuten te laat van huis was vijf minuten te laat @werk.
 
:^
Ze hebben alleen een stuuruitslag van 0,0 maar heb dat ook altijd een prachtige machine gevonden.

De eerdere modellen S1000RR hadden een motorblok garantie tot 100.000 km en tot 80.000 km voor alleen circuit gebruik. Weet eigenlijk niet of dat nu nog zo is.
Oh ja, die getallen kan ik mij ook nog vaag herinneren @introductie. 8-)
Misschien dat er ook nog twee jaar totaal aan vast hangt.. lees onder meer wel kapotte versnellingsbakken <30.000 km.
:o :Y
 
Laatst bewerkt:
@DKP.. uit post van 2007. _O-

full


Worldbeater in "motorscooter brandstofverbruik topic"
 
Kan het linkje niet goed openen op mijn smart phone B|
Later op de laptop eens bekijken.
Maar dat is nu eens een merk dat ik nog niet heb gezien pp de Filipijnen. Al zou het er wel gebruikt kunnen worden denk ik zo.
Ik heb een half jaar woon~werk gedaan op een Majesty 250.
Na 17.000 km was mijn geduld wel op. _O-
Was de tank toen eindelijk leeg? :]
Of bedoel je dat dat ding gewoon niet vooruit te branden was :+
 
Niet slecht ... maar ik vind dat teveel voor een 250 :/

Dan liever mijn 750 aan 1:22 dan een 250 aan 1:27 :Y

Als ik zie hoe ik die 150cc echt afgeragd heb en dan probleemloos beter dan 1:40 deed ... :}
Al zou ik daar liever een 250 hebben en dat die dan 1:30 rijdt zou ik best kunnen verdragen.
Het leeuwendeel (NL uitdrukking?) was wel snelweg. :]

Bovendien heb ik wel een keer 1:39.21 gehaald.
Met veel geduld en uitlopen als honderden meters verderop het stoplicht op rood stond.
Tenenkrommend zuinig gereden.

En met 3.000 km per maand iedere maand nieuwe olie volgens het boekje. :')
 
Laatst bewerkt:
Kan het linkje niet goed openen op mijn smart phone B|
Later op de laptop eens bekijken.
Maar dat is nu eens een merk dat ik nog niet heb gezien pp de Filipijnen.
Al zou het er wel gebruikt kunnen worden denk ik zo.
Smooth as butter. :Y

full

Was de tank toen eindelijk leeg? :]
Of bedoel je dat dat ding gewoon niet vooruit te branden was :+
Yeah, 120 km/u voelde als stukrijden. :+
later nog een Derbi GP-1 gereden, maar met toerenteller ga je er nog meer op letten. _O-
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, die getallen kan ik mij ook nog vaag herinneren @introductie. 8-)
Misschien dat er ook nog twee jaar totaal aan vast hangt.. lees onder meer wel kapotte versnellingsbakken <30.000 km.:o :Y
Dacht dat het een en/en geen of/of constructie was.
Maar garantie hebben en garantie krijgen verschillen nog wel eens.

Dat is dan al helemaal niet mijn type motor.
Alhoewel, een goede all roader zou ik wel willen op de Fliperijnen :]
Maar dan lichter, zo ergens tussen de 300 en 500cc :Y
https://royalenfield.com/motorcycles/himalayan/ :)

Was dat ding niet zo gigantisch duur?
 
Het leeuwendeel (NL uitdrukking?) was wel snelweg. :]
Kan, maar wij gebruiken die uitdrukking ook.
Volgens mij moet het toch van het Vlaams afstammen ... de Vlaamse Leeuw ... :+
Met veel geduld en uitlopen als honderden meters verderop het stoplicht op rood stond.
Tenenkrommend zuinig gereden.
Ik droom er al lang van eens een actieradius van 555,5 km te halen :P
Maar daar zal ik dan ook die "technieken" voor moeten toepassen :')
Ben van plan om dat in de zomer eens te proberen, een dagje voor uittrekken, route uitstippelen met zo weinig mogelijk verkeerslichten (en verkeer) en zo veel als mogelijk niet sneller dan 70 :+
Ben echt benieuwd of het eens zou lukken zo, 555,5 km.
Het zou dan, gerekend volgens de maximum tankbeurt a 21,5L moeten neerkomen op 3,87L/100km (1:25,84).
Maar als dat lukt zal het wel éénmalig zijn, want een beetjd sportief heb ik het ook wel graag :]
En met 3.000 km per maand iedere maand nieuwe olie volgens het boekje. :')
Daarom dat ik blij ben dat het vanwege mijn rustige rijstijl geen kwaad kan de olie om de 10.000km te doen ipv de voorgeschreven 6.000km.
Zo doe ik toch ongeveer 4 maand met een oliebeurt :P
 
Tja ... als ie zelf al zegt "voor weinig geld" en "motor start niet" en "kopen op eigen risico" vind ik 400€ bieden nog best hoog begonnen.
Ik zou met de helft begonnen zijn!
Nee heb je, ja kan je krijgen ...

... mijn probleem ... plaats te kort en geld :')
Anders zou ik regelmatig* wel wat bij kopen, in orde zetten, en door verkopen, om er mee bezig te zijn en er toch een beetje winst uit te halen.

* dat zou er natuurlijk wel voor kunnen zorgen dat dat "plaats te kort" syndroom wel steeds terugkomt, hoe groot je garage ook is natuurlijk :+

Edit: kon me niet bedwingen ... heb gereageerd ...
... bijkomend probleem ... stel dat het kleine kansje dat niemand hem koopt en ik ga ervoor ...
WAAR MOET IK DIE THUIS KWIJT GERAKEN??????? _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan