suzuki bandit 600 in de problemen

dimitir

Rookie
1 mei 2017
7
0
Waregem
hallo
ik ben dimitri de baere. ik heb een bandit van 2002 waar ik wat problemen mee heb. starten deed hij altijd al moeilijk en tot een toerental van 4000 toeren was het alsof de motor de gas niet kon bijhalen. daarmee dat ik dacht dat de carburator vast vervuild was. ik heb deze dan open gehaald en volledig gereinigd met remreiniger en perslucht. het membraam en gasnaald zijn alle vier nog intact. alle gaatjes van de sproejers kon ik vlekkeloos door kijken en er was geen smeurie in de behuizing van de vlotter. de vlotters zelf toonden geen teken van lekkage of enige schade alsook de vlotternaald.
nu ik hem terug gemonteerd had kreeg ik hem echter niet meer afgerelged.
met de choke volledig open en de ralantieschroef volledig open kreeg ik de motor draaiend, maar als ik hem probeerde bij te regelen viel hij uit, alsook als ik nog maar aan de gas kwam viel hij uit. de luchtscroeven heb ik in allerhande posities gedraaid.
ik wist niet in welke positie ik ze moest zetten..

graag jullie hulp bij mijn probleem.

mvg.
 
Ik zou eerst even de schroef weer terug zetten. Hij moet gewoon starten met de vlinderklep nét open en dan met choke.
Staan de vlinderkleppen allemaal gelijk?
Start hij wel met startervloeistof/remmenreiniger?
 
Ik heb net de carbu nog eens opnieuw gemonteerd. De motor start met choke maar gaat direct hoog in toeren als ik de choke minder valt hij uit. Als ik gas geeft valt hij uit. En na enkele keren starten krijg ik hem nu helemaal niet meer gestart. Maar dit kan zijn dat mijn bidon met benzine leeg is.
Ik had met remreiniger op de spruitstukken gespoten, hierbij blijft het toerental ongewijzigd.
 
stationairsproeiers toch verstopt

totaal verkeerde vlotterhoogte

totaal verkeerde mixture screw afstelling


Als je vlinderklep opengaat, verminderd de werking van je chokecircuit en moet hij benzine ergens anders vandaan krijgen, nl. stationaircircuit of via de naald afhankelijk van hoeveel gas je geeft.

Kijk eerst eens of je niet meerdere problemen hebt. Nadat hij gestart is met choke, hou het gas heel iets open (dus niet flink gas geven, maar zodat de vlinderklep iets open is), doe nu langzaam de choke dicht. Hij zou dan moeten blijven lopen
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het met de bougies, daar al naar gekeken,
Als je NGK's hebt; Als deze een keer nat zijn geworden schijnen ze niet meer goed te werken, heb ook een keer nieuwe geestoken omdat ik 2 lekke vlotternaalden had, startte meteen stukken beter.

Heb je verder nog mods zoals open uitlaat en/of filter en zijn de carbs daarop aangepast?
 
Ok dit zal ik dan eerst deze avond eens proberen van de ga minimaal mee te openen bij het starten. Kan je eigenlijk veel verkeerd doen met het terug monteren van de sproeiers?
Niet Van ik ben stukken vergeten, maar van hoe diep je ze moet indraaien. Ik heb alle sproeiers mooi vastgedraaid.
Op internet zag ik een filmpje dat je de sproeiers mocht verwisselen. 😐 ik heb daar dan ook geen rekening mee gehouden, want naar mijn oog te zien lijken ze allemaal identiek..
 
net de motor relatief goed afgeregeld gekregen en hem op een stabiel toerental kunnen laten draaien. toen ik de tank en dergelijke terug gemonteerd had ging ik er een klein toertje met gaan rijden. gelukkig dat het bij een klein toertje gebleven was, want de laatste 500m heb ik hem mogen duwen ..
2 jaar geleden toen ik de moto voor de eerste keer na lange tijd terug wou berijden was het juist hetzelfde fenomeen. de motor houd plots in alsof de benzine op is e valt stilletjes stil.. ik heb dan naar de garagist ermee geweest, maar bij mijn weten is dit nooit 100% opgelost geweest..
weet iemand mij hier raad bij aub?
 
Benzine toevoer slang ergens klem of geknikt?
Benzine tank vacuum gezogen door dicht zittende tankbeluchting?
Ff dop open en dan hoor je het wel sissen of de motor start daarna weer gewoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan