Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Lees net dat het zo ook gaat :}
full
 
Gisteren weer rondtje Assen gedaan, en op de terugweg weer eens een gebroken toerenteller naald. Zoals jullie wel weten heb ik ervaring met tellers maar ! Een nieuwe ontwikkeling en die wil ik jullie niet onthouden. Als de teller open is kan de naald er af !!!
Een schroevendraaier klein sleufje in zagen, dan met de schroevendraaier dompen op een van de twee tellerboutjes en een beetje druk en bij mij sprong de naald er zo af.
Dit herhaald bij teller twee naald overgezet tikje met een rubber hamertje en vast
We gaan test rijden hoop dat hij zitten blijft zoniet dan hoor je dat :]
Nu nog iemand die losse naalden levert _O- [afbeelding]


Rondtje gereden 150 km :] toerenteller naald doet het goed en zit nog op z'n plek *O*
 
Van de week toevallig nog een foto geknipt van de Bol D'or.
Loopt weer fantastisch na al het werk wat eraan verricht is.

 
Inderdaad een hele mooie bol d'or van het laatste type.
Jammer dat er geen origineel uitlaatsysteem meer op zit.
Wat voor merk uitlaat zit er nu op? wel een heel mooi dik systeem zo te zien!
Veel rijplezier!
 
Idd een juweeltje, er zit zo te zien een bos uitlaatsysteem op.

Inderdaad een Bos uitlaatsysteem, dat het niet het origineel is maakt voor mij niet zoveel uit, wilde hem komende winter ombouwen tot Spencer replica maar begin nu toch wel te twijfelen gezien de goede staat waarin hij verkeerd.
Iemand nog suggesties? 😉
 
Doodzonde om zo een mooie bol d'or te verbouwen tot spencer replica.
Koop een oude bol d'or die al verkloot is en bouw die om.
Iets wat er zo netjes uitziet word in de toekomst alleen maar meer waard en dat geld in mijn ogen niet voor al die verbouwde bol dor,s.
 
Heb er de afgelopen 2jaar genoeg bekeken en alle lang niet zo netjes als de jouwe. Mijn intentie is (was) om er ook een caferacer van te maken, maar vind hem nu mooi zoals hij er bij staat.
Zoals van Lunteren al aangeeft beter een minder mooie ombouwen. Zo netjes en origineel krijg je hem nooit meer en zou zonde zijn.
 
Heb er de afgelopen 2jaar genoeg bekeken en alle lang niet zo netjes als de jouwe. Mijn intentie is (was) om er een caferacer van te maken, maar vind hem nu mooi zoals hij er bij staat.
Zoals van Lunteren al aangeeft beter een minder mooie ombouwen. Zo netjes en origineel krijg je hem nooit meer en zou zonde zijn.
 
Doodzonde om zo een mooie bol d'or te verbouwen tot spencer replica.
Koop een oude bol d'or die al verkloot is en bouw die om.
Iets wat er zo netjes uitziet word in de toekomst alleen maar meer waard en dat geld in mijn ogen niet voor al die verbouwde bol dor,s.

Is wel zo, dacht ik zelf ook maar ja dan moet je een mindere Bol hebben maar wel met een goed blok!😉
 
Wat mij opvalt de laatste paar ritjes,bij doorschakelen onder belasting schiet hij wat vaker uit de versnelling ,of ik schakel niet goed ,maar onder belastig ,niet goed.
Weekend Eifel komt er aan zou lekker zijn als dat niet (te vaak) gebeurt.
 
Net terug van een " rondje Eifel "1250 km sturen , het was "loos alarm" de Bol heeft zonder problemen gereden ,geen een keer uit de versnelling .
Wat de nieuwe remblokken betreft (Brembo) die ik deze winter er in gezet hhad, lange inlooptijd maar nu in de Eifel, remmen als een beer
full
 
@Theo.

Fijn om te horen!

Vandaag Het motorrijwiel binnen gekregen ( nr 148 ) staat een uitgebreid stuk in over de Bol D'or 900F
Leuk om te lezen!
 
Hoe zat het ook alweer met die keerring van de toerenteller? Waar hoort deze nu precies? -O-
Ik had vandaag even de kleppendeksel eraf, lagerschaal eraf gehaald en wormwiel eruit gehaald, maar zag geen keerring zitten. Heb deze wel stand-by liggen had hem besteld naar tip uit show your bike VI.
Nu dacht ik dat hij aan de buitenkant erin moest, maar dan past de toerentellerkabel niet, althans...hij kan niet meer geborgd worden.
Nu lijkt me die keerring die ik gekregen heb ook vrij groot. Kan het mis hebben natuurlijk....
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan