Het grote BMW K1600 topic deel 2

Alle drie de instellingen geven 100% vermogen, de afgifte is anders.
[afbeelding]

Hmmm... ik lees dat diagram toch echt anders. Bij 100% Twist-grip throttle, the throttle valve is slecht 60% open.
Handleiding zegt het volgende:

Nominal output 118 kW, at engine speed: 7750 min-1
-with power reductionOE 79 kW, at engine speed: 7750 min-1
Torque 175 Nm, at engine speed: 5250 min-1
-with power reductionOE 150 Nm, at engine speed: 4750 min-1

RAIN
The engine's full power is not made available. Power increase when you open the throttle is reserved, engine response is correspondingly soft.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm... ik lees dat diagram toch echt anders. Bij 100% Twist-grip throttle, the throttle valve is slecht 60% open.
Handleiding zegt het volgende:

Nominal output 118 kW, at engine speed: 7750 min-1
-with power reductionOE 79 kW, at engine speed: 7750 min-1
Torque 175 Nm, at engine speed: 5250 min-1
-with power reductionOE 150 Nm, at engine speed: 4750 min-1

Dat zijn de gegevens van een 100pk model. Niet relevant voor NL en heeft niets te maken met rijmodussen.
 
Leuk om te lezen dat er dus wel degelijk verschillen in zitten. Dan zou je theoretisch gezien het zuinigste kunnen rijden in Rain modus??

Er is iets erg gebeurd trouwens. Vannacht een aanrijding gehad met Damhert. Vol tegen mijn rechterflank. Hij liep er echt in. Ik ben gelukkig niet gevallen. Het was een harde klap!!
Mijn kuip is licht ontzet. Moet nu naar schade bedrijf om te laten kijken met expert voor schade 😔
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen dat er dus wel degelijk verschillen in zitten. Dan zou je theoretisch gezien het zuinigste kunnen rijden in Rain modus??

Er is iets erg gebeurd trouwens. Vannacht een aanrijding gehad met Damhert. Vol tegen mijn rechterflank. Hij liep er echt in. Ik ben gelukkig niet gevallen. Het was een harde klap!!
Mijn kuip is licht ontzet. Moet nu naar schade bedrijf om te laten kijken met expert voor schade 😔
 
Leuk om te lezen dat er dus wel degelijk verschillen in zitten. Dan zou je theoretisch gezien het zuinigste kunnen rijden in Rain modus??

Er is iets erg gebeurd trouwens. Vannacht een aanrijding gehad met Damhert. Vol tegen mijn rechterflank. Hij liep er echt in. Ik ben gelukkig niet gevallen. Het was een harde klap!!
Mijn kuip is licht ontzet. Moet nu naar schade bedrijf om te laten kijken met expert voor schade 😔

Damn... Dat is schrikken! Gelukkig ben je niet gevallen zeg. Dan hadden jij en de fiets veel meer schade gehad. Een keer een kat tegen mijn zx12 gehad.. Die krabbelde op en werd achter me gelijk door de gril van een Volvo gepakt
-O-
Maar daar schrik je behoorlijk van. Kan me voorstellen dat je even moest gaan zitten om bij te komen...

Waar reed je precies?

Pffff succes man!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens!
Was bij mij in de straat, ik woon in Haamstede. Daar is bos en strand, normaal geweldig als je herten door straat ziet lopen. Maar een aanval verwacht je niet. Ze raken gedesoriënteerd door verlichting. Het hert viel en stond even later weer op en hinkte weg. Het was best raar achteraf, zo'n harde klap en ik slingerde en bleef overeind. Ben daarom bang dat er in de voorvork wat ontzet is of frame?

Het was een damhert en wat reeën.
Morgen naar motoport voor schade te laten bekijken. Baal ervan dat ik hem waarschijnlijk even kwijt ben😕
 
Laatst bewerkt:
Sphyrnidus,

Welk vervangingsscherm had jij?
Ik zie bij MDI 2x een vstream. Kan geen verschil ontdekken - behalve hun eigen nummer en die zijn stevig aan de prijs (300,--) Is dat ook het scherm wat jij had en is die prijs een beetje gangbaar?
 
Sphyrnidus,

Welk vervangingsscherm had jij?
Ik zie bij MDI 2x een vstream. Kan geen verschil ontdekken - behalve hun eigen nummer en die zijn stevig aan de prijs (300,--) Is dat ook het scherm wat jij had en is die prijs een beetje gangbaar?

Ze hebben hoog en normaal scherm volgens mij. Heb een V-Stream op mijn 1150GS gehad, perfecte kwaliteit en windbescherming. Ik adviseer je om naar MDI zelf te gaan, kun je ermee proefrijden op je eigen motor. Heb hem toen gelijk daar gekocht!
 
Indien je uitkomt op een kleine vstream kun je ook op eBay.de een ruit bestellen voor 250,-. Een grote neem je beter direct mee bij mdi. Heb op de r1200rt een grote vstream gehad, een waar genot. Zal uiteindelijk op de K ook wel een feit worden..
 
Sphyrnidus,

Welk vervangingsscherm had jij?
Ik zie bij MDI 2x een vstream. Kan geen verschil ontdekken - behalve hun eigen nummer en die zijn stevig aan de prijs (300,--) Is dat ook het scherm wat jij had en is die prijs een beetje gangbaar?


V-Stream ruiten zijn van slagvast polycarbonaat. Het verschil in de twee ruiten zit 'm in het formaat. Bijgaand plaatje is info van de site van Z-Technik zelf. Ik heb de ruiten geprobeerd bij MDI, maar bij mij gaven dashboard en stuur een hinderlijke schittering in de ruit, vooral bij zonnig weer. Bovendien kon ik niet meer over de ruit heen kijken, wat ik als zeer onprettig ervoer bij bochtige wegen (eind van de bocht lag net achter de punten van de ruit).


full
 
Bij MDI schijn je vrijblijvend proef te kunnen rijden met de verschillende ruiten. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, Shades. Ik ben ook niet tevreden over het standaard scherm.
 
Even voorstellen: Mijn naam is Harry en na vele jaren Supersport (YZF R1) en de laatste 5 jaar HD (Road King en Ultra Classic) sinds 2 weken de eigenaar van een K1600GT. De eerste kilometers zijn veelbelovend voor de toekomst. Ik lees op dit forum allerlei interessante en handige zaken en als ik vragen heb of iets wil delen zal ik het zeker niet laten. Tot ziens op dit forum of onderweg!
 
@Shades: Ik had het GTL scherm er op. Vraag me niet wat het kostte, want dat zou ik thuis op moeten zoeken. Het voordeel van het GTL scherm is dat het breder is en hoger, vooral ook doordat het bol is aan de bovenkant ipv hol zoals bij de GT. De laatste week voor de inruil had ik dat er weer opzitten en het is inderdaad een aanzienlijk verschil.
Zal ook niet goedkoop geweest zijn..


En inderdaad bij MDI kan je proefrijden. Nu zijn de K1600 schermen eenvoudig te wisselen, maar als je door de week gaat zijn ze zeer bereid om het voor je te doen. Waarna ze je oude scherm voor niets naar je huisadres op sturen.
Echt prima lui.
Ik kocht er al drie keer een vervangingsruit.
 
Laatst bewerkt:
Even voorstellen: Mijn naam is Harry en na vele jaren Supersport (YZF R1) en de laatste 5 jaar HD (Road King en Ultra Classic) sinds 2 weken de eigenaar van een K1600GT. De eerste kilometers zijn veelbelovend voor de toekomst. Ik lees op dit forum allerlei interessante en handige zaken en als ik vragen heb of iets wil delen zal ik het zeker niet laten. Tot ziens op dit forum of onderweg!

Leuk! Weer iemand erbij. Wel een drastische overstap hoor, maar goede keuze!
Veel veilige kilometers en plezier toegewenst!
 
Even voorstellen: Mijn naam is Harry en na vele jaren Supersport (YZF R1) en de laatste 5 jaar HD (Road King en Ultra Classic) sinds 2 weken de eigenaar van een K1600GT. De eerste kilometers zijn veelbelovend voor de toekomst. Ik lees op dit forum allerlei interessante en handige zaken en als ik vragen heb of iets wil delen zal ik het zeker niet laten. Tot ziens op dit forum of onderweg!

Welkom.

K1600 is inderdaad heel wat anders :)
:]

En inderdaad bij MDI kan je proefrijden. Nu zijn de K1600 schermen eenvoudig te wisselen, maar als je door de week gaat zijn ze zeer bereid om het voor je te doen. Waarna ze je oude scherm voor niets naar je huisadres op sturen.
Echt prima lui.
Ik kocht er al drie keer een vervangingsruit.

Ik ken ze. Vorige jaar een keer op bezoek geweest. Hele aardige lui. Had al gezien dat ik kon proefrijden dus als de centjes weer binnenstromen moet ik maar weer eens een toertje Brabant doen en daar langs gaan


V-Stream ruiten zijn van slagvast polycarbonaat. Het verschil in de twee ruiten zit 'm in het formaat. Bijgaand plaatje is info van de site van Z-Technik zelf. Ik heb de ruiten geprobeerd bij MDI, maar bij mij gaven dashboard en stuur een hinderlijke schittering in de ruit, vooral bij zonnig weer. Bovendien kon ik niet meer over de ruit heen kijken, wat ik als zeer onprettig ervoer bij bochtige wegen (eind van de bocht lag net achter de punten van de ruit).


[afbeelding]

Oh das wel ruk ja.. Ik heb nu al dat de twee tophoekjes soms vervelend in de weg zitten. Dan zet ik het scherm wat lager.. Dus een grotere ruit moet wel werken denk ik. Maar wat een geld zeg pff. Had je niet zo duur verwacht. Inderdaad maar even op ebay checken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het organiseren van een weekendje Eifel/Sauerland op 16/17/18 juni.
Het idee is om vrijdag aan het einde van de middag te vertrekken, twee nachten in een hotel in Duitsland te verblijven en zondagochtend na het ontbijt met een mooie route terug naar huis te rijden.
Zijn er hier mensen die misschien interesse hebben? In dat geval hoor ik het graag. Een reactie in een PM is natuurlijk ook prima.
 
Sorry - al plannen gemaakt met 2 vrienden..

Mijn weekendje is eerder - de 18de is vaderdag - ik geloof niet dat het echt in dank wordt afgenomen als ik dan weg ben..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan