VX800 rijders

ja dat kan ook nog. eerst maar eens open maken.
full


Oud - nieuw - oud - nieuw en zo verder van links naar rechts. :+

En heb al kleinere verschillen gezien met groot resultaat. *O*
 
Ik heb 4 gaten van 10mm per demper gemaakt. Klinkt een stuk rauwer en mooier naar mijn mening.

Jah hier zit ik ook aan te denken.
Vind alleen 4 gaten er in nog niet zo mooi staan denk ik.. Maarja die 'popnagels'
lijken toch al een soort van gaten.

Is het v-twin geluid nu beter te horen? En klinkt het niet als of de uitlaat lek is? Zo blikkerig?

Gr John
 
waren dat gelijk sterke veren of heb je er zwaardere in gezet?
Dit zijn Barnett veren, eerder ook met succes in een TL1000R gezet.
De koppeling is nog gewoon normaal te bedienen zonder grote verschillen in kracht. :t

Twee maanden geleden heb ik de veren ook bij mijn andere motor vervangen, die zijn van EBC.
In alle gevallen worden ze als versterkte veren verkocht, maar de lengte komt normaal gesproken wel overeen met origineel.
 
Goed operatie geslaagd.

1e hindernis, uitlaat los maken, inbus bout vd flens muurvast gerot. Die dus is afgebroken.

dan deksel er af. dat ging natuurlijk ook niet vanzelf omdat de pakking vast geplakt zat. Maar uiteindelijk de koppeling was een eitje. heb ook de frictieplaten vervangen.

gelijk maar ff olie ververst, oliefilter en bougies en de VX is klaar, rijd weer als een malle.
uitlaat lekt niet op de aansluiting met 1 bout

Volgende project het balhoofd daar zit een doodpunt in
 
hallo VX rijders

ik ben aan het kijken naar geschikte motors om de winter mee door te rijden en dit komt wel in aanmerking dankzij de cardan.
maar hoe is deze motor voor de langere mens?

kan ik hier met +-1.90m enigsinds goed op zitten.
ja ik weet dat ik eens een test ritje moet maken maar als ik nu al hoor dat is niet pretig of dat gaat met gemak is dat altijd makelijk zoeken :) ik vindt het namelijk lulig om zoiets bij een particulier die zijn motor verkoopt uit te proberen.
 
Gewoon proberen, ikzelf ben 1.82m en dat gaat opzich goed. Alleen met de lange afstanden (150km en meer) aan 1 stuk doorrijden krijg ik wat last van mn schouders. Ofwel ik zal er nog een ander stuur of verhogers erop zetten dan is ook de lange afstanden beter vol te houden.

Er staan momenteel aardig wat VXjes te koop overigens dus goed rondkijken.
 
Laatst bewerkt:
hallo VX rijders

ik ben aan het kijken naar geschikte motors om de winter mee door te rijden en dit komt wel in aanmerking dankzij de cardan.
maar hoe is deze motor voor de langere mens?

kan ik hier met +-1.90m enigsinds goed op zitten.
ja ik weet dat ik eens een test ritje moet maken maar als ik nu al hoor dat is niet pretig of dat gaat met gemak is dat altijd makelijk zoeken :) ik vindt het namelijk lulig om zoiets bij een particulier die zijn motor verkoopt uit te proberen.

Ik ben 1,93 en heb jarenlang prima gereden op een VX800.
 
Hey, een VX800 Forum, leuk dat dat nog bestaat!
Ik vertoef altijd in het brikken forum en wist dus niet dat er een VX forum was. Hoewel, enigzins uitgestorven lijkt het wel hier.

Vandaag mijn spanningsregelaar/gelijkrichter vervangen. Moest al voor de 3de keer mijn koplamp vervangen dit jaar, en het viel mij al op dat ik wel erg vaak water moest bijvullen in de accu. Spanning gemeten en die was dus veels te hoog, 18 volt!

Exemplaar besteld uit China via ebay voor 15,- inclusief verzenden. Werkt prima, laadstroom is nu 14-14,5 volt. Kwaliteit van het apparaat heb ik wel vertrouwen in, tenslotte komt bijna alles uit China, ook de regelaars die je voor 150,- koopt.

Alleen een ellende om die oude regelaar los te krijgen, die zit met vastgeroeste kruiskopschroeven onder aan de motor gemonteerd. Voorlopig maar even onder de buddy geplaatst. Kijk nog wel een keer als ik de uitlaat los heb of ik er beter bij kan.
 
Hey, een VX800 Forum, leuk dat dat nog bestaat!
Ik vertoef altijd in het brikken forum en wist dus niet dat er een VX forum was. Hoewel, enigzins uitgestorven lijkt het wel hier.

Vandaag mijn spanningsregelaar/gelijkrichter vervangen. Moest al voor de 3de keer mijn koplamp vervangen dit jaar, en het viel mij al op dat ik wel erg vaak water moest bijvullen in de accu. Spanning gemeten en die was dus veels te hoog, 18 volt!

Exemplaar besteld uit China via ebay voor 15,- inclusief verzenden. Werkt prima, laadstroom is nu 14-14,5 volt. Kwaliteit van het apparaat heb ik wel vertrouwen in, tenslotte komt bijna alles uit China, ook de regelaars die je voor 150,- koopt.

Alleen een ellende om die oude regelaar los te krijgen, die zit met vastgeroeste kruiskopschroeven onder aan de motor gemonteerd. Voorlopig maar even onder de buddy geplaatst. Kijk nog wel een keer als ik de uitlaat los heb of ik er beter bij kan.
Ha hoi.

Ja redelijk dooie boel hier idd :-)
Wordt door mij bijna dagelijks mee gereden. Zonder problemen tot nu toe...

Erg fijne motor. Al zou ik er best open uitlaten op willen hebben.
 
Hallo oma! :z

Even dit topic nieuw leven intrappen!
Heb op dit moment 2 VX-en staan (1 van mezelf en 1 van mijn vrouw) en ga er 1 de deur uit doen, de andere weer even goed rijdbaar krijgen. Staan alweer een jaartje stil :N

Nu even aan het kijken wat ik allemaal ga doen; even de liquide middelen verversen, kleppen stellen, nieuwe filtertjes enz.
En ik ben opzoek naar een nieuwe remschijf. Heeft iemand die misschien nog liggen? Goedkoopst kom ik hem tegen voor +/- € 140.

En misschien nog de koppelingsplaten vervangen. Weet niet of ik daar nog wat speciaal gereedschap voor nodig heb.
Nu nog tijd vinden.. ;(
 
HoiHoi

Ik heb een VX800 met zijspan gekocht, die ik nu aan het strippen ben ivm. roest en achterstallig onderhoud door stilstand.
De extra problemen zijn:
een lekkende oliekeerring bij de waterpomp
een lekkende benzine pomp
en de koelfan doet niks.
De waterpomp gaat wel lukken. Maar bestaan er revisie spullen voor die benzinepomp en hoe kan ik die fan weer aan de praat krijgen :? .

Ik zal vast nog wel meer tegenkomen, maar dat zie ik dan wel. :)
full
 
Hallo allemaal even voorstellen Bert net een half jaar met Pensioen 66jaar
Rijd zelf op een Buldog 1100 lekkere motor overigens
Heb om de winter door te Komen een vx800 van BJ 92 gekocht om om te bouwen
Naar of Streetfighter of cafe racer ,heeft iemand hier mischien er arming mee Dan hoor ik
Het graag ,hierbij een foto van de motor Zoals hij nu is
Als er liefhebber zijn voor de topkoffer Koplamp knipperlichter Kuipje Ed hoor ik het graag
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 16
Hallo allemaal even voorstellen Bert net een half jaar met Pensioen 66jaar
Rijd zelf op een Buldog 1100 lekkere motor overigens
Heb om de winter door te Komen een vx800 van BJ 92 gekocht om om te bouwen
Naar of Streetfighter of cafe racer ,heeft iemand hier mischien er arming mee Dan hoor ik
Het graag ,hierbij een foto van de motor Zoals hij nu is
Als er liefhebber zijn voor de topkoffer Koplamp knipperlichter Kuipje Ed hoor ik het graag

Welkom Bert.

Het is hier een beetje doods, omdat dit forum niet meer wordt gebruikt.;(
Ik heb wel interesse in de knipperlichten en het topkofferrek.
Wat wilde je nog meer kwijt van de VX? Misschien kan ik het dan gebruiken voor mijn vx-project. Ik ga de mijne weer origineel maken, dus misschien heb ik wel spullen voor jou. Dan helpen we elkaar een beetje.:)
 
Welkom Bert.

Het is hier een beetje doods, omdat dit forum niet meer wordt gebruikt.;(
Ik heb wel interesse in de knipperlichten en het topkofferrek.
Wat wilde je nog meer kwijt van de VX? Misschien kan ik het dan gebruiken voor mijn vx-project. Ik ga de mijne weer origineel maken, dus misschien heb ik wel spullen voor jou. Dan helpen we elkaar een beetje.:)
Hallo zwerver
Ben inderdaad begonnen met demonteren van Koplamp ra voor achter topkoffer met rek Zie foto,s
Heb spullen maar op markplaats gezet Laat maar weten wat je er voor over hebt
Ben zelf op zoek naar mooi cockpitje voor een Streetfighter te maken of eventueel cafe racer
Ben ik nog niet helemaal uit
Woon zelf in Tilburg Laat maar weten wat je eventueel in de aanbieding hebt
Gr Bert
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 10
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 10
  • image.jpeg
    image.jpeg
    972,8 KB · Weergaven: 7
  • image.jpeg
    image.jpeg
    984 KB · Weergaven: 8
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 8
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 7
  • image.jpeg
    image.jpeg
    782,1 KB · Weergaven: 8
  • image.jpeg
    image.jpeg
    782,2 KB · Weergaven: 8
Hoi Bert,

Het is een beetje druk bij mij, dus kwam nu pas toe te antwoorden.

Ik ben zelf op zoek naar een lange chokekabel ivm een hoger stuur(60 cm tot de splitsing) helaas nog niet gevonden. Verder ben ik op zoek naar de korte versie van de originele knipperlichten, spiegels en nog wat accessoires.
Ik wil ook een watertemperatuurmeter op het dashbord maken en ben nog aan het uitzoeken hoe ik met name de sensor kan monteren.

Zelf heb ik 3 cateye knipperlichten, een origineel stuur, een ingekort achter spatbord en kleine spiegels in de aanbieding.

Jij hebt volgens mij de lange knipperlichten. Aangezien ik de korte wil blijf ik nog even zoeken.:)

Groetjes, Arnold
 

Bijlagen

  • 20180614_143239[1].jpg
    20180614_143239[1].jpg
    886,8 KB · Weergaven: 10
  • 20180614_143721[1].jpg
    20180614_143721[1].jpg
    967,5 KB · Weergaven: 8
  • 20181117_114301[1].jpg
    20181117_114301[1].jpg
    450,1 KB · Weergaven: 8
Hallo hier met Bert
Pas zo,n VX aangeschaft en Ben hem aan het ombouwen naar Streetfighter
Ivm vervangen knipperlichter door LEDs Ben ik benieuwd waar het knipperrelais zich bevind aangezien ik
Zal moeten vervangen aangezien mijn knipperlichtjes continu Branden
Weet iemand mischien waar dat ding zich bevind
Hoor het Graag
Gr Bert
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 11
Hoi Bert,

Het is een beetje druk bij mij, dus kwam nu pas toe te antwoorden.

Ik ben zelf op zoek naar een lange chokekabel ivm een hoger stuur(60 cm tot de splitsing) helaas nog niet gevonden. Verder ben ik op zoek naar de korte versie van de originele knipperlichten, spiegels en nog wat accessoires.
Ik wil ook een watertemperatuurmeter op het dashbord maken en ben nog aan het uitzoeken hoe ik met name de sensor kan monteren.

Zelf heb ik 3 cateye knipperlichten, een origineel stuur, een ingekort achter spatbord en kleine spiegels in de aanbieding.

Jij hebt volgens mij de lange knipperlichten. Aangezien ik de korte wil blijf ik nog even zoeken.:)

Groetjes, Arnold
 
Hallo zwerver
Heb wel interresse in jouw spiegels heb zelf de orginele nog Zie foto
Mischien kunnen we een ruiltje plegen met een of ander Laat maar iets weten
Gr Bert
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1 MB · Weergaven: 8
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 9
Hoi Bert,

Sorry dat het zolang duurde. Ik ben net verhuisd van Bovenkarspel naar Winschoten, dus ik heb het een beetje druk gehad.;) Nu hopelijk in wat rustiger vaarwater.*D

Ruilen van spiegels vind ik een goed plan. Hoewel ik wel moet zeggen dat de spiegels die ik heb nogal klein zijn.

Gr.Arnold
 
Arnold
Aangezien jouw spiegels goed passen bij mijn projectje heb ik wel interresse in een ruildeal
Laat maar even weten hoe we dit gaan doen
Gr Bert
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 6
Hoi Bert,

Ik wil de spiegels graag ruilen, maar weet even niet hoe.
Normaal gesproken rij ik even langs om te ruilen, maar mijn project ligt even stil en mijn andere motor ligt uit elkaar voor onderhoud. Ik woon in Winschoten en weet niet waar jij woont.
Opsturen is ook een mogelijkheid.
Gr.Arnold
 
Hallo luitjes,
Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een VX 800 bouwjaar 1990 47xxx km op de teller
Van de week ga ik de motor eens helemaal nalopen.

Groetjes Edwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan