Het grote Husaberg topic 2

Vandaag is m'n vliegwiel[SEM] kapot gegaan,
Dus gooi ik de krukas,zuiger+Bus en de kop
van het 2002 blok over op een 2005 blok.

Vervelend, maar beter nu dan midden in het seizoen
 
Volgens mij bestaat er loctite speciaal voor magneten, daarmee zou je de magneten terug in de vliegwiel kunnen lijmen.
 
Mijn 2002 vliegwiel was ook stuk gegaan. Moer bleek los te zitten. Nieuwe gemonteerd en na een aantal seconden was deze ook weer overleden. Bleek een scheur in de krukas te zitten.:(
 
Volgens mij bestaat er loctite speciaal voor magneten, daarmee zou je de magneten terug in de vliegwiel kunnen lijmen.

Magneet heb ik wel weer terug kunnen zetten , maar flinke schade aan de
magneet in vliegwielen aan stator en wikkelingen .
Loopt er wel op , maar wil er niet meer mee circuit op .

Dus blok vandaag gestript, kogellager[hoofd]aan ontstekingskant stond op knappen
de kooi is vervormd, waardoor een kogel niet meer op z'n plek zat .
Dus gelukkig dat ie open ligt anders was ie helemaal stuk gelopen .
Stop het spulletje in een 2005 carter wat ik heb liggen
Gewoon met rollenlagers en dan kijken of ie heel blijft,
meteen nieuwe klepseals erin want hij lekt olie langs
inlaat kleppen

Kijken of ik de 2002 spullen weer kwijt kan :9
 
Erg stil hier. Ik heb eindelijk de tijd genomen om mijn 2004 550 FE (ombouw naar SM) op Frans kenteken te zetten, heb er sinds 2010 niet mee op kunnen rijden. Had wel voeten in de aarde want de Fransen eisen een homologatieverklaring en die moest ik van de Franse imprteur zien te krijgen. Is uiteindelijk gelukt dus ik kan weer gaan knallen, wat hier in de Franse heuvels en bos-slingerpaden ook wel erg mooi is. Eerst Olie en filter vervangen (had de benzine er al wel uit gehaald, en afgelopen voorjaar koelvloeistof en remolie vervangen) en dan ...
 
kan ik iemand nog blij maken met een set plastic van een FE501 2013/2014 :?
Is flink gebruikt, maar altijd makkelijk om te hebben liggen voor nood als je spatbord, of radiateurkap een keertje breekt. Doe me ff PM als je interesse hebt, want kom hier niet (veel) meer sinds ik weer terug ben naar KTM :)
(zitten geen handkappen bij)
Voor n tientje krijg je er ook nog n mooie husaberg pet bij :P
 
Te koop Husaberg Fe 650 bj 2007.

Omgebouwd naar supermoto, Heb hem nu ongeveer 3 jaar maar heel weinig gebruikt.
Hij loopt goed. En bij koude start 2 x starten.

Met akrapovic uitlaat, supermoto velgen met goldspeed banden. Net nieuwe accu, olie en oliefilter

Betreft een snelle supermoto, altijd goed onderhoud gehad. Ik verkoop hem omdat ik er bijna nooit op rij.

Heb er eventueel ook nog een mvd supermoto jack bij. Maat Xxl zwart.

Voor meer foto's of info, contact via app

vraagprijs is 2500,- of een goed bod.

Mvg Marco

 
Laatst bewerkt:
Meld me ook maar eens bij dit topic.

Ik wil een SM/enduro aanschaffen voor +-€2700

Nu kwam ik o.a. op deze uit:
https://link.marktplaats.nl/m1184870885

Ik ga straks kijken en rijden. Tandwielen en banden lijken nog 30% dus ruimte voor onderhandeling.

Wat kunnen jullie mij vertellen over dit modeljaar, wellicht ook de oude eigenaar hier aanwezig?
 
Het is wel geen orginele sm. Als je echt alleen op straat gaat rijden zou ik persoonlijk als het mogelijk is voor een fs machine gaan.

Als je je budget iets kan oprekken staat de machine van madmenno tekoop op marktplaats dat is een fs 650 dat is echt een beest!
 
Heeft hier misschien iemand nog een achterspatbord met achterlicht voor een 2004? De mijne is kapot en kan er nergens een vinden. Zon universeel ding krijg je er niet mooi op. Die ligt al in de kliko.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan