Accu vervangen na contact aan laten?

Delcasa

Die hard MF'er
12 jul 2011
642
2
Amsterdam
Ik heb vorige jaar december een nieuwe accu laten plaatsen, Yuasa en van de week had ik mijn contact aan laten staan en 's ochtends dus nu prik meer. Geen enkel ledje ging nog aan, als ik nu de multimeter er aan hang komt deze op 5.85V !

Ben ik nu echt mijn nieuwe accu kwijt geraakt door 1 nachtje contact aan laten staan ?!


Dat is niet een klein beetje laag meer... Ergens las ik dat diep ontladen accus nog te redden kunnen zijn als ze redelijk nieuw zijn, mijn lader kan hier niks meer mee; geven jullie nog hoop?
 
Goed. Een 'domme' lader heb ik niet. Ik neem aan dat eentje uit deze link bedoelt wordt? Voor een 10tje zal hier weinig "smart" elektronica inzitten lijkt me


Aan een normale 12V adapter hangen vind ik eng als ik niet thuis ben dus doe ik vandaag niet. Accuzuur kan ik online niet eens vinden om te kopen (toegegeven, niet heel lang gezocht) nu heb ik de motor niet persé nodig, maar ja; wel fijn als 'ie er is!

Huh?

Alleen de computer aangezet en toen gelijk weer uit zeker ;)
 
Accu koop je toch ook compleet met zuurpack :?
De onderhoudsvrije hebben een zuurpakket, met juiste hoeveelheid zuur per cel. Deze accu's hebben geen zichtbare indicatie voor vloeistofnivo, en dichte strips. Zijn ook niet bedoeld voor later bijvullen. Daarom een pakket op maat, omdat je anders niet kan zien hoe ver je bent met vullen.

Een reguliere loodzuur accu wordt door de verkoper gevuld met vers accuzuur uit een fles, (vlak) voor verkoop.

Ivm kans op lekkages, mogen al gevulde accu's niet verzonden worden.
 
De onderhoudsvrije hebben een zuurpakket, met juiste hoeveelheid zuur per cel. Deze accu's hebben geen zichtbare indicatie voor vloeistofnivo, en dichte strips. Zijn ook niet bedoeld voor later bijvullen. Daarom een pakket op maat, omdat je anders niet kan zien hoe ver je bent met vullen.

Een reguliere loodzuur accu wordt door de verkoper gevuld met vers accuzuur uit een fles, (vlak) voor verkoop.

Ivm kans op lekkages, mogen al gevulde accu's niet verzonden worden.

Behalve bij online verkoop dus. Een reguliere loodzuur accu die je online koopt, koop je incl. een fles accuzuur en die worden dan naast elkaar in de doos verzonden. ;)
 
De onderhoudsvrije hebben een zuurpakket, met juiste hoeveelheid zuur per cel. Deze accu's hebben geen zichtbare indicatie voor vloeistofnivo, en dichte strips. Zijn ook niet bedoeld voor later bijvullen. Daarom een pakket op maat, omdat je anders niet kan zien hoe ver je bent met vullen.

Een reguliere loodzuur accu wordt door de verkoper gevuld met vers accuzuur uit een fles, (vlak) voor verkoop.

Ivm kans op lekkages, mogen al gevulde accu's niet verzonden worden.

Dat is waar ook ja ,heb al zolang die onderhoudsvrije, vergeten :Y
 
Denk niet dat de accu zomaar stuk is na een nachtje op contact. Je kan proberen met een lege accu de motor aan te lopen. Dan heeft de accu de belasting van de startmotor niet dat scheelt enorm voor de accu als deze nog weinig capaciteit heeft.
Als de motor loopt en het laad systeem is gezond wordt de accu gewoon weer opgeladen en is er niks aan de hand.
 
Denk niet dat de accu zomaar stuk is na een nachtje op contact. Je kan proberen met een lege accu de motor aan te lopen. Dan heeft de accu de belasting van de startmotor niet dat scheelt enorm voor de accu als deze nog weinig capaciteit heeft.
Als de motor loopt en het laad systeem is gezond wordt de accu gewoon weer opgeladen en is er niks aan de hand.
Idd,
De bobine zal het avontuur misschien wel schade hebben opgelopen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan