[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Frankrijk mooi om te rijden. Ik houdt zelf weer van zulke wegen Clank. Mooi langs de weilanden enz.

Ten tijde van het nemen van deze foto was dit de eerste meters gravel. Ik ben er vorige week pas achter gekomen dat de GS500 gravel een stuk beter doet dan ik eigenlijk verwacht had.
 
Ten tijde van het nemen van deze foto was dit de eerste meters gravel. Ik ben er vorige week pas achter gekomen dat de GS500 gravel een stuk beter doet dan ik eigenlijk verwacht had.

Zolang je maar niet op slicks rijdt kan de GS alles.
 
Ik rij nu op Pirelli sport demon's. Het is niet ideaal voor dat soort doeleinden, maar genoeg om de komende tijd weer even te kunnen spelen.
 
Overigens zag ik gisteren bij de wekelijkse algehele check dat mijn achterband bijna aan vervanging toe is. Juist nu ik aan het experimenteren ben met gravel rijden. Zit nu eigenlijk te denken om eens te gaan zoeken naar 80/20 allroad banden.. Hmm, wat is wijsheid?
 
Kan ie best hebben

9u3eqedy.jpg


$_86.JPG
 
Gister tijdens het rijden hoorde ik een zagend geluid tijdens het rijden. Geen idee waae het vandaan komt, maar ik heb het al vaker gehoord. Het lijkt alsof al het komt als ik mijn ketting weer moet smeren.. Weten jullie waar het anders vandaan zou kunnen komen?

Verder vroeg ik me af waar jullie je rijmschijven kopen en welke jullie dan kopen. Ik moet een nieuwe remschrijf voor en ik vind ze flink aan de prijs..
 
Gister tijdens het rijden hoorde ik een zagend geluid tijdens het rijden. Geen idee waae het vandaan komt, maar ik heb het al vaker gehoord. Het lijkt alsof al het komt als ik mijn ketting weer moet smeren.. Weten jullie waar het anders vandaan zou kunnen komen?

Verder vroeg ik me af waar jullie je rijmschijven kopen en welke jullie dan kopen. Ik moet een nieuwe remschrijf voor en ik vind ze flink aan de prijs..

SvenHacken vroeg laatst hetzelfde. Bij de dealer of op ebay.
 
Verder vroeg ik me af waar jullie je rijmschijven kopen en welke jullie dan kopen. Ik moet een nieuwe remschrijf voor en ik vind ze flink aan de prijs..

Gewoon bij Bassie bestellen als je nieuw te duur vindt, doe ik ook
 
Daar heb je een punt.

Ik zie alleen wel dat dit type band niet verkrijgbaar is in 130/70 r17, dan zou ik naar een maatje groter moeten gaan kijken: 140/80 r17. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
throttled = 25Kw
Non- Throttled = volledig vermogen.

Dat was het antwoord :+

En als het anders is wordt ik wel gecorrigeerd door mister GS500 kapteinKoek :)

Onzin, had te maken met emissienormen. Je gaat het verschil niet merken.
 
Onzin, had te maken met emissienormen. Je gaat het verschil niet merken.

Is dat zo ?
Verschil ga je denk ik zeker niet merken.
Ik kan die filters niet eens vinden bij Louis.

Maar throttled betekend gereguleerde flow.
En omdat vaak 25 kw motoren op het gas afgeknepen zijn vertaalde ik het zo.
En voor andere emissie normen gaat men toch zeker niet andere luchtfilters maken.
 
En voor andere emissie normen gaat men toch zeker niet andere luchtfilters maken.

Hoezo niet? Fabrikanten moeten soms hele systemen optuigen om te voldoen aan lokale emissienormen. Dat geldt ook voor de GS500 en bijv de modellen verkocht in California. Dan heb je het niet alleen over 2nd air spul maar bij ook over een opvangbakje onder de motor voor luchtfilterbox overloop en andere zaken.
Als je denkt dat alle oude model GS500 carbs hetzelfde zijn heb je het bijv ook mis. Voor het oog ziet dat er hetzelfde uit maar per bouwjaar kan daar gewoon verschil in zitten tgv emissienormen, daar kwam ik achter toen ik met mijn '96 productnummers wat klein spul voor de carburateurs van het '89 model ging kopen.
Een ander filter maken is echt de minste moeite om een norm te halen en te zorgen dat je de motor op de markt mag zetten.
 
Laatst bewerkt:
Nu noem je ook wel een heel bijzondere markt op ook (Californie)
Daar hoeven ze hiervoor geen aparte luchtfilters voor te verkopen.

En dat de carburateurs iets anders zijn dat weet ik.
Dat dat met emissie te maken heeft weet ik ook.

Maar hoe vertaal jij de term throttled en non-throttled dan ?
 
Hier hebben we ook tig emissieregels, dat ze minder extreem zijn dan in Californie betekend niet dat ze er niet zijn. Suzuki heeft in de EU echt niet het '89 model onveranderd verkocht t/m 2001. Daar moesten wel degelijk andere onderdelen voor komen.
Als je het vanuit het Duits vertaald (gedrosselt/ungedrosselt) is het gesmoord/ongesmoord. Voor de oude modellen zijn er 4 verschillende luchtfilters te krijgen.
 
Daar heb je een punt.

Ik zie alleen wel dat dit type band niet verkrijgbaar is in 130/70 r17, dan zou ik naar een maatje groter moeten gaan kijken: 140/80 r17. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hmm, meer onderzoek had ik nog niet gedaan omdat het voor mij niet heel veel prioriteit heeft..
Een dikkere band lijkt me geen enkel probleem onder de GS al zou ik zelf gewoon lekker bij 130/70 blijven. Het lijkt me met de bandenmarkt van tegenwoordig dat er in onze maat ook wel allroad banden te vinden zijn
 
Hier hebben we ook tig emissieregels, dat ze minder extreem zijn dan in Californie betekend niet dat ze er niet zijn. Suzuki heeft in de EU echt niet het '89 model onveranderd verkocht t/m 2001. Daar moesten wel degelijk andere onderdelen voor komen.
Als je het vanuit het Duits vertaald (gedrosselt/ungedrosselt) is het gesmoord/ongesmoord. Voor de oude modellen zijn er 4 verschillende luchtfilters te krijgen.

Vreemd van Louis dat ze dan niet het juiste filter bij het juiste bouwjaar verkopen.
En een goede vertaling, ik zie alleen het verband met het milieu nog niet.
Maar het zal wel goed zijn, Als het filter past dan past het . :)
Het zal niks uitmaken voor de prestaties.
 
Hmm, meer onderzoek had ik nog niet gedaan omdat het voor mij niet heel veel prioriteit heeft..
Een dikkere band lijkt me geen enkel probleem onder de GS al zou ik zelf gewoon lekker bij 130/70 blijven. Het lijkt me met de bandenmarkt van tegenwoordig dat er in onze maat ook wel allroad banden te vinden zijn

Ik kan in de maat 130/70 eigenlijk niet echt allroad banden vinden. En op gstwins staat dat je er in principe ook 140/80 op kan leggen, maar ik weet niet wat dat doet met het ding.

Voorkeur heeft bij mij ook 130/70. Dus als je iets kan vinden, graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan