Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Hebben jullie dat ook dat er bij de BB carb versie een dip inzit rond de 4000 toeren ?

Een dip is er bij de carb BB (en bij de FI trouwens ook) maar die zit wel wat hoger dan 4000 tpm

2vcgmxv.jpg


attachment.php
 
Laat die ouwe koeien maar mooi zitten maar ik zou wel ff 10 dagen wachten met mn reactie als ik MBM was. Is toch niet nodig en veel te persoonlijk zulk soort opmerkingen.

Heb trouwens nooit een dip gemerkt bij mijn carb BB. Ding trekt als een wilde. Mijn broer durft op mijn BB nooit boven de 6000 rpm te komen omdat ie anders bang is zijn handen kwijt te raken. Misschien zit t m ook wel in de catalysator?
 
Zoals je ziet aan de dyno sheets zit die dip er in mét en zonder katalysator/standaardpijpen en ook een dynojet kit en nieuwe downpipes verhelpt het niet. Zal wel te maken hebben met de geometrie van het blok en het inlaattraject en de resulterende resonanties in luchtstromen etc.

Het gaat over opbokken van een motor en MBM gaat roepen hoe sterk hij is en dat hij mensen de arm uit de kom heeft getrokken, is toch totaal niet relevant? Maar hij kan wel wat hebben hoor en hij vroeg zelf om een uitleg. Wel lief dat je het voor hem opneemt, zien we toch een andere kant van je. :')
 
Zal proberen er overheen te gaan. Ik ben 1.98 en heb geen last met opbokken. Heb nooit geen schouder uit de kom getrokken trouwens. Opbokken wordt je toch met rijles zelfs aangeleerd?
 
Dit is de eerder besproken techniek goed in beeld gebracht:

Dit is dezelfde techniek met een veel zwaardere motor dan de Blackbird:

En zo soepel kan het dan na oefening met een Blackbird:

Deze krachtpatser heeft een andere methode voor zijn BB:
 
Laatst bewerkt:
Je bent agent en schept op dat je iemand z'n arm uit de kom hebt getrokken. Dat is niet wijs in een tijd waarin het gedrag van agenten onder de loep ligt. Of het nou gebeurd is buiten diensttijd/privé, of onder diensttijd en dat deze persoon het 'verdiende', de link is gauw gelegd, vandaar het plaatje. Vraag het anders aan je chef of hij dergelijke opmerkingen op social media een goed idee vindt ;)

_O-

Soms kun je ergens een brug in zien naar een ander onderwerp, maar je hebt een beetje last van target fixation geloof ik :+



Heb trouwens nooit een dip gemerkt bij mijn carb BB. Ding trekt als een wilde. Mijn broer durft op mijn BB nooit boven de 6000 rpm te komen omdat ie anders bang is zijn handen kwijt te raken. Misschien zit t m ook wel in de catalysator?



Mijn carb Bird had wel een zogenaamde milieu dip, voornamelijk tussen 3000 - 4000 toeren.
Andere sproeiers en gasnaalden en de vermogensafgifte werd weer strak en rechtlijnig :)
Op de injectie Bird heb ik er nooit echt veel van gemerkt.




Het gaat over opbokken van een motor en MBM gaat roepen hoe sterk hij is en dat hij mensen de arm uit de kom heeft getrokken, is toch totaal niet relevant? Maar hij kan wel wat hebben hoor en hij vroeg zelf om een uitleg. Wel lief dat je het voor hem opneemt, zien we toch een andere kant van je. :')

Het is allemaal maar hoe je het leest hè en welke aannames je doet. De link naar Mitch vind ik nogal smakeloos en triest. ( niet naar mij hoor, maar wel naar dat hele voorval en om het overlijden van iemand te gebruiken op volslagen uit het niets iemand op de man aan te willen vallen is gewoon triest ) Je zit nogal verkeerd maar laten we dit topic niet met zulke onzin vervuilen, dit slaat echt helemaal nergens op.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik altijd de middenbok trouwens, ben niet anders gewend. appeltje eitje eigenlijk.

trouwens er is wel een nadeel aan ringetjes plaatsen op de schokbreker. je achterband raakt de grond als hij op de middenbok staat, dus bij ketting smeren nog niet echt handig.

tenminste dat was bij mij het geval,alleen op supervlak wegdek kon ik ketting smeren dan had ik 5mm de band van de grond
 
ik gebruik altijd de middenbok trouwens, ben niet anders gewend. appeltje eitje eigenlijk.

trouwens er is wel een nadeel aan ringetjes plaatsen op de schokbreker. je achterband raakt de grond als hij op de middenbok staat, dus bij ketting smeren nog niet echt handig.

tenminste dat was bij mij het geval,alleen op supervlak wegdek kon ik ketting smeren dan had ik 5mm de band van de grond

Ik vind het sturen van de Bird eigenlijk prima, ringetjes nog nooit geprobeerd maar puur uit nieuwsgierigheid ga ik het eens een keer proberen.
Voor t kettingsmeren zet ik de bok dan wel op een plankie of stoeprand :P
 
Heb trouwens nooit een dip gemerkt bij mijn carb BB. Ding trekt als een wilde. Mijn broer durft op mijn BB nooit boven de 6000 rpm te komen omdat ie anders bang is zijn handen kwijt te raken. Misschien zit t m ook wel in de catalysator?~[/quote]

De motor was een versie 100 pk die naar full power gegaan is door een vorige eigenaar , misschien zit het hem daar ....
 
on-topic dan maar weer, heeft iemand nog een hoog ruitje voor de blackbird liggen? frank, jij misschien? ik ben 1m88 krijg ik dan turbulentie bij m'n helm?
 
Heb trouwens nooit een dip gemerkt bij mijn carb BB. Ding trekt als een wilde. Mijn broer durft op mijn BB nooit boven de 6000 rpm te komen omdat ie anders bang is zijn handen kwijt te raken. Misschien zit t m ook wel in de catalysator?\

De motor was een versie 100 pk die naar full power gegaan is door een vorige eigenaar , misschien zit het hem daar ....[/quote]


Volgens kenteken is mijne ingevoerd vanuit buitenland. Vandaar geen katalysator is mijn mening.
 
on-topic dan maar weer, heeft iemand nog een hoog ruitje voor de blackbird liggen? frank, jij misschien? ik ben 1m88 krijg ik dan turbulentie bij m'n helm?

Snap het probleem met de turbulentie wel als je wat langer bent maar vind zo'n hoge ruit zo lelijk. De charme van motorrijden vind ik is ook wind in je snufferd en turbulentie. Een lesmotor is net een veredelde zundapp waarbij je alleen achter een koplamp zit.
 
Snap het probleem met de turbulentie wel als je wat langer bent maar vind zo'n hoge ruit zo lelijk. De charme van motorrijden vind ik is ook wind in je snufferd en turbulentie. Een lesmotor is net een veredelde zundapp waarbij je alleen achter een koplamp zit.

en ik vindt het maar niets een laag scherm , mijn helm hangt vol met dode dieren en alles wat ze maar achterlaten .... nee vindt het niets

PS , ben aan het kijken bij MRA , zou dat iets zijn misschien ?
 
haha ik heb geen blackbird meer, maar ik gooide er even de meest gestelde vraag in "heeft iemand onderdeel x, frank heb jij onderdeel x" en men vraagt ook elke zoveel maanden naar die ruitjes en of je turbulentie hebt maar dat hangt nogal af van het merk hoge ruitje, en de lengte van de berijder zegt ook weinig want het verschilt of je lange benen of een lange romp hebt en lange of korte armen hebt, je zithouding (tegen de tank of naar achter) en natuurlijk ook het type helm, ofwel het is een vraag waar wij geen antwoord op kunnen geven, de enige manier is proefrijden met het specifieke ruitje
 
Laatst bewerkt:
en ik vindt het maar niets een laag scherm , mijn helm hangt vol met dode dieren en alles wat ze maar achterlaten .... nee vindt het niets

PS , ben aan het kijken bij MRA , zou dat iets zijn misschien ?
Had er 1op mij cbr 1000.
Degelijke qualiteit en zijn er ook in getinte kleur.

Had zowel met als zonder ruit last van turbulentie maar zonder net iets minder.
Maar ben dan ook maar rond de 1.75 dus kan voor jou welheel anders uitvallen.
 
on-topic dan maar weer, heeft iemand nog een hoog ruitje voor de blackbird liggen? frank, jij misschien? ik ben 1m88 krijg ik dan turbulentie bij m'n helm?
Bedoel je met hoog een flip-up of een double bubble?
Die laatste heb ik zeker wel liggen, de flip-up verergert naar mijn mening de turbulentie alleen maar (bij mij). Maar daarvan heb ik er meen ik ook nog wel eentje ergens gebruikt liggen......
Ik doe met name Puig, Zero Gravity en Fabbri. De MRA was mij veel te dun/slap.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan