Honda VT 500C Shadow '83 ploffen in de carburateur/inhouden

Chris VT

Rookie
7 mei 2017
3
0
Beste MF-ers,

Net nieuw op het motorforum ookal heb ik een paar jaar tips en tricks kunnen volgen van andere leden. Ik heb een probleem waar hopelijk iemand mij mee kan helpen.
Sinds 5 maanden heb ik een vt500c gekocht, reed heerlijk geen problemen.

Nadat ik vorige week in de regen terug reed en de shadow gewassen had die avond stopte ze na een 2km avondritje. Eenmaal terug gelopen wou ze warm niet meer starten.

Vandeweek starte ze weer met een beetje gas bij, maar wou niet op touren blijven. Vanwege verplichting toch met extra gas vertrokken en was ze niet vooruit te branden. alleen als ik het gas op een specifieke stand hou ongeveer 1/8 gaa trekte deze normaal. knallen uit de carburateur zij niet uitgesloten. Nadat de motor warm was liep ze even stationair op 800rpm (normaal rond de 1200) en viel al snel weg.
vreemd verhaal: volgas optrekke gaat soms wel goed. '(

Vandaag het volgende gedaan:
-luchtfilter gecontroleerd, was niets mee opzich, lag alleen wat smurrie onderin de luchtfilterbak. geen idee hoe oud
-bobine nagelopen, alles heel en goed. voor de zekerheid een stukje afgeknipt en stevig handvast gedraaid.
-boegies zijn koffiebruin.
-verse 98 mocht niet baten.
-carburateur doorgespoten ookal was het nergens vuil.
-olie afgetapt, geen water in de olie.
-inlaatrubbers gecontroleerd op scheuren omdat ik nu geen vacuumtest kan doen, lijkt mij niet het probleem omdat ze voorheen goed liep.
-geen smurrie in de koppen.
-koelvloeistof bijna net zo helder als het er in ging.

de motor heeft 5000 mijl geleden verse olie, boegies, lucht- , brandstof-, oliefilter gekregen.
mijlstand:16500 mijl.

Heeft iemand enig idee waar ik verder kan zoeken?
Ik dacht zelf aan een set oude boegies terugdraaien of het hier misschien aan ligt of met de mengschroef proberen te spelen als volgende stap.
Ik had al last van ploffen in de uitlaat toen de shadow nog goed reed maar stoorde mij nooit. Enkel met de shadow gereden in de koude maanden zou het aan het betere weer kunnen liggen dat de carburateur afgesteld moet worden?

Sorry, lang verhaal. Ik hoor het graag!

Groeten Chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan