rook

falcon11

Rookie
2 apr 2017
9
0
hallo,

Zaterdag gaan rijden op een MX parcour.

Nu rookt mijn Yamaha yz 125 cc 2 takt bij het gas geven witte rook, zelf als hij warm had was dit nog..

keerring krukas, zuigerveren, iemand een idee ?


Als je de krukas lagers wil vervangen moet de blok volledig open, maar als ik enkel de keerring wil vervangen moet dit dan ook ? Of zou het demonteren van de koppeling, carter,tandwiel op krukas genoeg?

bedankt! :)
 
hallo,

Zaterdag gaan rijden op een MX parcour.

Nu rookt mijn Yamaha yz 125 cc 2 takt bij het gas geven witte rook, zelf als hij warm had was dit nog..

keerring krukas, zuigerveren, iemand een idee ?


Als je de krukas lagers wil vervangen moet de blok volledig open, maar als ik enkel de keerring wil vervangen moet dit dan ook ? Of zou het demonteren van de koppeling, carter,tandwiel op krukas genoeg?

bedankt! :)

duidelijk verhaal, lekker kort ook...


mis je vermogen
verbruikt hij meer
verlies je vloeistoffen
lekt hij ergens
hoor je vreemde geluiden

zo niet, gewoon niet naar je uitlaat kijken en lekker doorrijden
 
full

full

full


Bedankt voor de reacties.

Koelvloeistof niveau blijft hetzelfde (of het zakt toch maar te weinig om te zien in het reservoir)

Hij draait goed, ik mis geen vermogen, ik hoor niets speciaal..

Daarom dat ik het ook raar vind, want het is echt roken dat hij doet.. op een foto zie je de rook nog na komen :D

Ik heb wat foto's toegevoegd, zo is het dus constant.. lijk mij niet echt normaal.

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Een 125 moet janken ipv pruttelen. Dan pas wordt alles warm genoeg om zonder overmatige rook te kunnen rijden.
Gashendel kent op een 125 maar 2 standen : vol open of heel ff dicht
En 1 op 35 smeren is wel wat royaal. Smeerde zelf altyd gewoon 1 op 50 met een goede (semi) synthetische mengsmeerolie.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals dank voor de reactie!

Ik had dus op 10 L 280ml 2takt olie gebruikt.

1:35 dus 35/3.5 = 10l dan 1/3.5= 0.28.......... (indien deze berekening niet klopt, ben ik al zeker god niet ;) )

Wat raden jullie dan aan op 10 l, 200ml?

En ter informatie wat zijn de 'symptonen' van een lekke krukaskeerring ?

bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan