Het XR 250 T/M 650 topic part 9

About my bike

Misschien dat de bougie wat te los zit??
Je zou een compressiemeting kunnen gaan doen met koude en warme motor.
Of nog liever een lektest.
 
Hallo mensen misschien wel gezien op speurders maar ik heb mijn xr650 te koop
Super nette fiets nooit in het zand geweest
Zitten een paar leuke dingen op zoals
Mikuni vlakschuif carburateur
Henko uitlaat systeem
Akrapovic eind demper
Rideng kroonplaat plus t-stuk
Wp voor poten
Eibach achterveer
Nieuwe continental Contiattack sm banden
Excell wielen

Al met al een kogel
full
 
Ksst Oma, ga je haar maar wassen metzilvershampoo.

Ik heb een 250R gekocht uit 1992. Blij mee want blok is vorig jaar compleet gereviseerd.

Graag zou ik er een fatsoenlijke keienvanger onder zetten.

Offroadcentrum heeft niets op dit moment, iemand anders een idee, behalve er dan een een halve wereld verder kijken?
 
Ksst Oma, ga je haar maar wassen metzilvershampoo.

Ik heb een 250R gekocht uit 1992. Blij mee want blok is vorig jaar compleet gereviseerd.

Graag zou ik er een fatsoenlijke keienvanger onder zetten.

Offroadcentrum heeft niets op dit moment, iemand anders een idee, behalve er dan een een halve wereld verder kijken?


Probeer ebay eens
 
Gedaan in de VS staan z te koop, maar dan betaal je € 50,= verzendkosten...


Ff mailen met die lui....of ze het ook goedkoper kunnen verzenden.
Via ebay worden de verzendkosten knap duurder.

Al bij xronly gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Best MF'ers,

Zelf ben ik een enthousiasteling van de xr650r, 1e die ik had was:
full
 
Deze in Gouda gehaald, misschien zijn er op het forum die de moto in kwestie herkennen. Deze uiteindelijk verkocht en een smc690 aangeschaft. 1 week later verkocht en deze gekocht:
full
 
Minder fancy, meer ratbike look maar wel met een blok die herdaan was met wiseco, hotcams, carillo etc. met 1000km.

Hyperpro voor en achter laten opsteken etc. Momenteel staat ie zo maar heeft ondertussen een verse originele stickerset. Enkel nog het voorspatbord en klaar is kees:

Heb nog veel onderdelen liggen voor xr650r voor wie iets nodig zou hebben:

Frame met aankoopbon (gn papieren)
subframe
achterbrug
achterrem compleet
rempom vooraan orig.
carbu keihin 39mm
luchtfilterhuis
plastics rondomrond
Xr's only demper + 1 bocht
stuur reikon
handkappen m. lichte schade
wielas
Beringer 4 piston remklauw
....

Heb ook nog een compleet HRC blok liggen als reserve maar die hou ik zoals gezegd, nog als reserve.. Mochten ie iemand iets nodig hebben, vragen staat vrij. Wil ook opsturen naar NL.

Cheerios
full
 
Specs:

wiseco HD piston
carillo drijfstang
hotcams stage 2 nokkenas
geflowde cilinderkop

Fcr 41mm carbu
Akrapovic full
braking full system
excel wielen talon naven
hyperpro voor en achter
Honda america voorlicht
ufo spatbord
renthal stuur
...
full
 
Hallo oma!

Mensen met een FCR carbje op een XR600, een vraag:
Welke sproeiers, naald enz enz gebruiken jullie?

Volgensmij zit ik nu redelijk in de buurt, maar ik wil na de revisie er wel zeker van zijn.
Straks draait mijn verse blokje in de soep -O-
 
Hallo mensen misschien wel gezien op speurders maar ik heb mijn xr650 te koop
Super nette fiets nooit in het zand geweest
Zitten een paar leuke dingen op zoals
Mikuni vlakschuif carburateur
Henko uitlaat systeem
Akrapovic eind demper
Rideng kroonplaat plus t-stuk
Wp voor poten
Eibach achterveer
Nieuwe continental Contiattack sm banden
Excell wielen

Al met al een kogel [afbeelding]

crap, dat is mijn oude XR!!! *O* :9~ :9~
Nog te koop?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook weer in het bezit van een XR. Het betreft een uit 1986 dus met dubbele carburateurs.
Er zit echter maar in 1 van deze carburateurs een stationair sproeier. Is dit origineel?

En bovenop de carters zit volgens mij normaal gesproken een slang voor de carterontluchting, daar zit bij deze een powerfilter op :/ naar dat maken we weer even origineel. Weet iemand waar deze slang naartoe loopt?

:t
 
volgensmij liep die slang bij mij naar boven, tussen de carbs door, en dan zat ie dacht ik aan het luchtfilterhuis? Maar ik weet t niet zeker meer..
 
volgensmij liep die slang bij mij naar boven, tussen de carbs door, en dan zat ie dacht ik aan het luchtfilterhuis? Maar ik weet t niet zeker meer..

Nu je het zegt, klinkt me wel bekend in de oren (heb eerder ook een XR gehad).
Dat verklaart het powerfiltertje erop ook, er zit bij mij geen luchtfilterhuis meer op..
 
Je username komt me ook wel bekend voor :') :+

Haha ja de jouwe klinkt ook bekend. Vroeger ook veel op BF gezeten.

Wat betreft die stationairsproeier, bedankt. Had al ff wat meer gelezen over die dubbele carb.

Vandaag voorvork weer in elkaar gezet en teruggeplaatst.
Luchtfilter vervangen voor een nieuwe.
Ik had ook meteen maar een nieuwe bougie besteld. Ik dus die oude eruit draaien, die kwam zonder kracht los :? Ik begon hem al een beetje te knijpen, straks schroefdraad in de kop stuk oid. Haal hem eruit. Heeft dat ding er waarschijnlijk niet helemaal ingezeten.
Ik de nieuwe erin, eerst stuk ging prima met de hand, daarna met de pijpsleutel draaien, met opzet een heel kort hefboompje erop (4cm) moet nog even wachten op de juiste dop voor mn momentsleutel. Maargoed ik had t laatste stuk dus constant aardige weerstand omdat t schroefdraad daar wss vol met roet zit. Op een gegeven moment gelukkig toch de weerstand die ik zocht. En maar weer eens even kicken want bij de koop was het eerste dat ik zei : hij heeft niet al te veel compressie. Nou die is dus helemaal terug. *O* (hij liep ook niet goed)

Alleen nou eerst maar eens even kijken of ik olietoevoer naar de kop kan krijgen want als ik kick met de slang los zie ik niks komen -O- (oliepeil is wel aan de lage kant dus dat eerst maar eens bijvullen morgen)
full
 
Dat kicken en oliedruk duurt wel even.
Kraan dicht, decompressie ingeknepen houden en jengelen maar
 
Dat kicken en oliedruk duurt wel even.
Kraan dicht, decompressie ingeknepen houden en jengelen maar


Je hebt gelijk :) ik was iets te voorbarig. Stuk of 15-20 keer kicken en daar kwam de olie.

Dus weer ff proberen te starten, dit kostte me wel 20x kicken voordat ie bleef lopen, liep wel goed gelukkig toen hij eenmaal aan was. Meteen even olie en filters vervangen/schoongemaakt.
Geen bijgeluiden uit het blok gelukkig!

Eerst maar eens schone benzine er in en kleppen stellen.
Had een setje voelermaatjes besteld alleen 0.12 inch ipv mm |(
Gelukkig nu wel een goed setje weten te vinden
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn er een hoop XR's (600) gestorven de afgelopen 10 jaar. Er komt niet zo veel meer voorbij op internet. Zullen een hoop ergens weggestald staan met een defect blok gok ik.

Vandaag kleppen gesteld. Inlaatklep kreeg ik de 0.10mm voelermaat niet ertussen en bij de uitlaatklep kon de 0.12mm er tussen vliegen. Hoog tijd dus.

Wel liep ik weer tegen het volgende euvel aan. Olie bij het vliegwiel. Nog even uitzoeken hoe dit zit bij een xr maar zal wel de keerring zijn die lekt. (Edit: is las al op het forum dat het normaal? is dat een vliegwiel bij een xr in de olie loopt.)


De laatste keer dat ik erop gereden heb, startte hij moeilijk met koude motor. Ik kwam erachter dat hij met de choke uit koud ook beter startte. Warm had ik hem in één kick aan. Ook hield hij in hoge toeren in.

Ik heb dus het originele luchtfilter vervangen voor een KN luchtfilter. Ik zag dat de bougie aardig wit van kleur was. Zal dus toch even een grotere sproeier proberen, alleen wel raar dat hij met choke aan minder goed start :?

Zit nu ovwrigens een 132(links) en 122(rechts) sproeier in

Voorlopig genoeg te sleutelen :)

Even een plaatje van toen hij nog in elkaar stond, wacht nog even op een onderdeel voor in mn voorvork voordat ik weer wat kan proberen.
full
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is het choke probleem verholpen. Vlotterbakken van de carburateur zaten verkeerd om. Eén van de 2 heeft maar een kanaaltje voor de choke, dus vrij logisch dat die niks deed. Ook de niveau's van de vlotter stonden niet goed dus dit ook maar even gezet naar de waardes die in het WPHB stonden.

Ik heb dus de XR weer in elkaar gezet na een aantal aanpassingen.

In de eerste instantie wilde de XR niet goed starten. Met een beetje gas had ik hem in een keer aan de praat. Dus de stelschroef op de carb een slag gegeven en nu start hij zowel koud als warm in 1 kick *O* .

Punt is wel dat hij nu vrij hoog stationair loopt. Lijkt me een kwestie van de gasnaalden hoger zetten. Hier wil ik eerst nog even mee wachten want als ik het gas vol open trek houdt hij nog in. Dus ga eerst nog even proberen wat er gebeurd als ik het originele luchtfilter terugplaats.

Kwestie van te arm lopen lijkt me. En de kans is goed aanwezig dat dit door het KN filter komt dat ik er op heb gezet. Heb er ook geen luchtfilterbox meer omheen zitten dus dat wordt nog even proberen.

Als er iemand geinteresseerd is in het volledige werkplaatshandboek / handleiding dubbele carbs, deze heb ik allemaal digitaal op de computer staan dus doe me dan ff een PB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan