Ervaring Vicma accu's

ik geloof er niet in, ik zie in de lijst allemaal scooters en bromscooters staan,
Om een accu met een 290CCA in een ZIP 50 4T te hangen lijkt mij overkill.
De accu van mijn SP1 heeft 230CCA, en ik vermoed dat die iets moeilijker is aan te slingeren als een ZIP[ie].
 
Rijdt er ondertussen al iemand rond met een Vicma accu?

Ik kwam deze tegen, volgens de applicatielijst zou die ook geschikt zijn voor m'n ZX6R;

16519_1_large.jpg

Unlimited bike parts | Unlimited Bikeparts
http://www.vicma.es/epages/Vicma.sf/en_GB/?ViewObjectPath=/Shops/Vicma/Products/34363
 
Laatst bewerkt:
ik heb zpn groen ding (van LandPort maar gok zelfde accu) in mn projectje. Bijzonder tevreden over. Veel meer startkracht, en na 3 maanden koud in een schuur te hebben gestaan was het aanslingeren van de fiets wederom een fluitje van een cent.

top accu wmb
 
Deze lijken op het oog wel gelijk, of in ieder geval de bovenkant van de behuizing en de tester aan de bovenkant.

Groen
"Vicma"
16519_1_large.jpg

"Skyrich"
skyrich-hjtx9-fp-ytx9-bs.jpg


"SPS"
mk2tQfCd3SphQJtxgODhZ7Tf88xwdBmWaTgV32Ix65D6KoRn1z0CDRLuztvTh4pWyYZnD3trafkmgTn3dqalSXmIewv8vpgHDWNkAuy-b338eCK1v_DHzaLGWFCGAVDjwwYHv4ss-wgrTbf9S7Ba2w


Rood
"Okyami"
LITX9_YTX9-BS_Lithium_Battery_Batteria_Moto.jpg

"JMT"
jmt-lithium-battery-ytx5l-bs.jpg
jmt-hjtx9-fp.jpg


Blauw
"Shido"
accu-lithium-shido-ltx9-bs-ytx9-bs-35030-pi-honda-nt650-hawk.jpg

"WPS"
A4T9_1_2014103169444704.jpg

Zwart
"BC Motocell"
91xjNslO6RL._SX522_.jpg

"Li-on"
41lHG0HUBBL._SX355_.jpg


Grijs
"Magneti Marelli"
MMYX9_Lithium_Battery_Batteria_Moto_YTX9-BS_Magneti_Marelli.jpg


De volgende merken worden, na een beetje speurneuzen, allen door het chinese Changxing Haijiu battery co. ltd geproduceert; Haijiu官网

  • Skyrich
  • SPS
  • Shido
  • Okyami
  • WPS
  • BC Motocell
  • Li-on
  • JMT

Het is dus zeer aannemelijk dat ook Vicma door Haijiu geproduceerd wordt. Of al deze merknamen ook een identieke accu laten produceren (met een gelijkwaardige kwaliteit) is niet zeker...
 
Laatst bewerkt:
Update van het front...

Vicma geeft aan dat hun accu's afkomstig zijn van de OEM leverancier van Ducati en KTM;
I can confirm that our V Lithium batteries are from the oem supplier Ducati and KTM, with 2 years of warranty, more cranking power, more amperage and performance than the conventionals.
En ra ra wie deze accu's maakt!
HANGZHOU HAIJIU HOLDING CO., LTD, now an official Ducati supplier
Public time: 2014­/01/­15

DUCATI, one of the world’s most famous motorcycle manufacturers. SKYRICH battery, pioneering replacing the traditional lead acid battery with lithium battery. A well­known world brand, a brand new ”Made in China”. Ducati racing motorcycle 1199 Superleggera made its debut in 2013 EICMA using Skyrich motorcycle engine start lithium battery. The perfect combination of a well­known word brand and “Made in China” made its debut in front of bike enthusiasts. Passing several product validation and factory audits, HANGZHOU HAIJIU HOLDING CO., LTD has become listed as an official Ducati supplier. Haijiu group owns Hangzhou Wanma High­energy Battery Co., Ltd which mass­produces Skyrich batteries for Ducati motorcycles. As one of only a handful of Chinese official Ducati suppliers, we demonstrate superior product quality and a rigid production process approved by Ducati. We embody Skyrich battery with world class technology. We both believed that the cooperation between Ducati and Haijiu group promotes growth for both companies. The application of lithium battery makes Ducati technology showcase its leadership in its industry even better. With the influence and drive of Ducati in the market, Skyrich's influence in the field will see a significant growth. The prospect of motorcycle engine start lithium battery is vast and far from reaching its peak.
HANGZHOU HAIJIU HOLDING CO., LTD, now an official Ducati supplierHangzhou Wanma High-energy Battery Co., Ltd

...en door Ducati voor veel geld worden doorverkocht (€270,-)!;
Lithium battery - Ducati Superbike Accessories
 
Laatst bewerkt:
Update van het front...

Vicma geeft aan dat hun accu's afkomstig zijn van de OEM leverancier van Ducati en KTM;
en wat zegt dat.
dat is net zo iets als adverteren met de seat mii van de zelfde fabrikant als de bugatti chiron. ja het is waar maar het zegt helemaal niks. dat jou fabrikant huisleverancier is van een bepaald merk wil nog niet zeggen dat alles wat uit zijn fabrieken komt ook van de zelfde kwaliteit is. dat hangt maar net af welke afspraken er zijn gemaakt met de afnemer.
 
en wat zegt dat.
dat is net zo iets als adverteren met de seat mii van de zelfde fabrikant als de bugatti chiron. ja het is waar maar het zegt helemaal niks. dat jou fabrikant huisleverancier is van een bepaald merk wil nog niet zeggen dat alles wat uit zijn fabrieken komt ook van de zelfde kwaliteit is. dat hangt maar net af welke afspraken er zijn gemaakt met de afnemer.

Wat fijn dat ik een keer niet dit verhaaltje hoef te tikken.
Waarvoor dank! :}
 
Smal subframe. :? Veel plezier ermee. :]
Ik houdt wel van een smalle taille! :P
De accu was qua pasvorm niet perfect. De behuizing was een tikkeltje groter dan de originele Yuasa. Ik heb de stickers aan de zijkant eraf gehaald en dan nog moest ik duwen om hem onder in het bakje te krijgen.
Zeer nette prijs... Heeft alleen geen verzendkosten voor Nederland erbij staan.
 
Ik houdt wel van een smalle taille! :P
De accu was qua pasvorm niet perfect. De behuizing was een tikkeltje groter dan de originele Yuasa. Ik heb de stickers aan de zijkant eraf gehaald en dan nog moest ik duwen om hem onder in het bakje te krijgen.
Mooi werk. _O-
Zeer nette prijs... Heeft alleen geen verzendkosten voor Nederland erbij staan.
Nee, maar het kan dus wel verkocht worden voor weinig. :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan