Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag bijna een aanrijding met een motorrijder gezien

Ik reed vandaag een eenrichtingsweg in. Stond een auto in het midden die alles blokkeerde. Man was bezig met z'n gezin uitladen. Hij zwaaide even excuserend, ik vond het niet erg want ik moest toch nog even de gps instellen. Vervolgens stapt hij weer in en rijdt snel de woonstraat uit, zo springt hij de 50 weg op. Links stond een grote bestelbus geparkeerd dus hij kon waarschijnlijk niet goed kijken. Van links kwam een andere motorrijder aan, het goed net goed. KTM rijder moest hard in de remmen, wel een goede noodstop gemaakt.
 
Op een mooie bochtige 80 weg (zal wel snel teruggebracht worden naar 60). Na de eerste bocht achter een trein van zo'n 30 auto's die met krap 30km/h vooruit sukkelen. Kon nog net een trekker voorop zien. Balen, maar ja, die kerel moet ook z'n brood verdienen. Zie ik na een paar honderd meter die trekker een inhaalmanoeuvre maken, dus ik denk wat is daar nou weer aan de hand?
Blijkt er een of andere achterlijke babyboom-wielrenner met te dikke pens in een te strak pak midden op de weg te fietsen. Ik heb mezelf zeer in moeten houden om die idioot niet van z'n fiets te trappen. Achter mij waren ondertussen nog zo'n 20 auto's aangesloten. Hoe haalt zo'n halve gare het toch in z'n botte kop?! Meest ergerlijke was nog dat het fietspad, nota bene direct NAAST de rijbaan, compleet verlaten was.
Verder leek op de snelweg de rechter baan wel afgesloten, maar dat is mij niet verteld, dus ben ik iedereen maar langs rechts voorbij gereden :] :W
 
Weer een spijker B| B| B| B| B| B| B| B|

Net twee weken nadat de nieuwe band gerepareerd was en een nieuwe binnenband gemonteerd. Ik kan er niet eens boos om worden.

't Is toch niet te geloven?! Ik had laatst eentje in mijn achterband van een motor die ik net vijftig kilometer geleden had aangeschaft (maar die er bij aanschaf nog niet in zat). Bel ik de bandenman, zegt 'ie doodleuk dat je statistisch één keer in de 90.000 km een spijker kunt verwachten in een motorband, nog minder in een autoband, waarschijnlijk omdat die minder op gekke plekjes rijden (straatgoten en zo). Nou, ik geloof er ook niets van :')
 
't Is toch niet te geloven?! Ik had laatst eentje in mijn achterband van een motor die ik net vijftig kilometer geleden had aangeschaft (maar die er bij aanschaf nog niet in zat). Bel ik de bandenman, zegt 'ie doodleuk dat je statistisch één keer in de 90.000 km een spijker kunt verwachten in een motorband, nog minder in een autoband, waarschijnlijk omdat die minder op gekke plekjes rijden (straatgoten en zo). Nou, ik geloof er ook niets van :')

Auto's rijden allemaal over dezelfde stukjes asfalt.

Motoren zijn flexibeler, de weg is in verhouding tot t voertuig veel breder.

Op het midden van een rijstrook komt een auto vrijwel nooit, terwijl je daar met een motor wel vaak zult komen als je het belang inziet van het wisselen van positie. Juist op dat middendeel van de rijstrook vind je de meeste troep en zooi.

Spijkers/schroeven staan ook zelden omhoog op t asfalt, die liggen gewoon plat waardoor je voorband er gewoon overheen rijdt en die nergens last van heeft. Voorband gooit alleen wel die spijker/schroef/dinges iets op waardoor hij de kans krijgt wel rechtop voor je achterband te komen. Vandaar dat achterbanden ook veeeel vaker lek rijden dan voorbanden :)
 
't Is toch niet te geloven?! Ik had laatst eentje in mijn achterband van een motor die ik net vijftig kilometer geleden had aangeschaft (maar die er bij aanschaf nog niet in zat). Bel ik de bandenman, zegt 'ie doodleuk dat je statistisch één keer in de 90.000 km een spijker kunt verwachten in een motorband, nog minder in een autoband, waarschijnlijk omdat die minder op gekke plekjes rijden (straatgoten en zo). Nou, ik geloof er ook niets van :')
Hoop dat hij het fout heeft.
Anders ben ik overn30.000 weer aan de beurt :+
 
Auto's rijden allemaal over dezelfde stukjes asfalt.

Motoren zijn flexibeler, de weg is in verhouding tot t voertuig veel breder.

Op het midden van een rijstrook komt een auto vrijwel nooit, terwijl je daar met een motor wel vaak zult komen als je het belang inziet van het wisselen van positie. Juist op dat middendeel van de rijstrook vind je de meeste troep en zooi.

Ja, ik ben daar constant mee bezig, precies de juiste plek op de rijstrook zoeken. Rijd ik achter een auto waar ik niet doorheen/overheen kan kijken (en tegenliggers dus ook niet), rijd ik in sporen/groeven, op van die bitumenrichels, rijd ik al een tijd in dezelfde positie achter mijn voorligger (af en toe ff heen en weer van spiegel naar spiegel), wil ik misschien duidelijk maken dat ik zometeen in ga halen of juist niet, als die mafkees verderop iets geks doet waar gaan mijn voor- en achterliggers dan heen en hoe kom ik daar tussenuit, etc. etc.. Allemaal van die automatische routineprocessen, maar inderdaad, je rijdt wel op elk stukje asfalt.

Daarbij rijd ik persoonlijk heel veel in de stad en ook vaak langs rijen wachtende auto's, en daarbij ook vaak weer door de goot van de straat langs de stoep, nou wat daar allemaal ligt...

Spijkers/schroeven staan ook zelden omhoog op t asfalt, die liggen gewoon plat waardoor je voorband er gewoon overheen rijdt en die nergens last van heeft. Voorband gooit alleen wel die spijker/schroef/dinges iets op waardoor hij de kans krijgt wel rechtop voor je achterband te komen. Vandaar dat achterbanden ook veeeel vaker lek rijden dan voorbanden :)

Ha, dat is natuurlijk zo, interessant! :Y Ook hebben achterbanden natuurlijk a) net iets meer gewicht erop (als je niet aan het remmen bent) en b) iets breder contactvlak (in de meeste gevallen).
 
Weer een spijker B| B| B| B| B| B| B| B|

Net twee weken nadat de nieuwe band gerepareerd was en een nieuwe binnenband gemonteerd. Ik kan er niet eens boos om worden.

Iedereen krijgt zijn spijker deel. Alleen klote als het kort na elkaar gebeurd. :+
Zag vandaag nog een paar Harley rijders op de afrit lopen. Onderuit gegaan of pech? Gok het laatste *D Ben verder niet gestopt zat op de andere baan en er was al iemand bij dus zal wel goed komen.
 
Kerels in BMW's/Audi's zijn idd niet de beste. Voor kerels óp BMW's ligt dat echter weer heel anders *O*

Ik had er vandaag 1 achter me, als hij nog korter op me kwam rijden zou die me raken.
Meermalen aangegeven d.m.v remlichten en handgebaren dat hij meer afstand moest houden, maar je raad het al, hij bleef lekker kleven! Wat een volk...
 
Vanochtend op de snelweg, stond een vrachtwagen half op de vluchtstrook en rijstrook, reden was dat die een klapband had gekregen en het rubber (met metaal erin) over de snelweg verspreid lag.
Ook het spatbord en bevestigingen waren weggeslagen en ook verspreid over de snelweg lag.

Zijn er toch weer van die hufters die gewoon met hoge snelheid door blijven rijden.

Er reed er zelfs één, over het spatbord heen, omdat hij vanwege z'n trage reactievermogen (of het ontbreken ervan) en hoge snelheid niet tijdig kon uitwijken, en alle losse stukken tegen auto's aanvlogen. Ik koos ook maar even de vluchtstrook om langzaam te naderen om zo alle troep niet tegen me te krijgen.

'k bleef op veilige afstand stilstaan om 112 te bellen maar zag dat er ook al een auto van rijkswaterstaat aankwam rijden, dus hulp was al aangevraagd.

Nog even gewacht totdat er dan toch langzaam gereden werd, omdat rijkswaterstaat z'n blauwe zwaailicht aanzette, ja dan gaan ze ineens wel langzamer rijden.
 
Dat is voor mij al motorrijdend de grootste nachtmerrie: een klapband van een vrachtwagen, en dat de stukken me dan in m'n gezicht vliegen ... '(
 
Vannacht reed ik op de snelweg en waren mijn banden opeens allebei lek, waardoor de hele motor opeens helemaal zacht en buigbaar werd, als een soort trekdrop. Maar gelukkig reed er een auto achter me die me heel hard vooruit duwde zodat ik niet stil kwam te staan. Dat was eerst cool, maar toen opeens heel eng omdat ik me realiseerde dat ik niet kon stoppen, dus ik sprong van de motor af. Toen ik neerkwam werd ik wakker. Vreemde droom.
 
Laatst bewerkt:
Dat is voor mij al motorrijdend de grootste nachtmerrie: een klapband van een vrachtwagen, en dat de stukken me dan in m'n gezicht vliegen ... '(

Als het goed is heb je een helm op en rijd je met vizier dicht. Maar dan nog... Dat zal je vizier ook niet tegenhouden.
 
Laatst bewerkt:
Dat is voor mij al motorrijdend de grootste nachtmerrie: een klapband van een vrachtwagen, en dat de stukken me dan in m'n gezicht vliegen ... '(
Vorig jaar, bijna... terwijl ik een vrachtwagen inhaalde klapte z'n band aan de rechterkant.
95% van de troep ging dus de andere kant op, waaronder een stuk rubber van minstens een meter lang. Die klap voel je echt diep in je lijf, niet normaal, wat een geweld is dat, op een meter of vier afstand. Too close for comfort.
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is heb je een helm op en rijd je met vizier dicht. Maar dan nog... Dat zal je vizier ook niet tegenhouden.
Die had ik ook op, met gesloten vizier, en op redelijk veilige afstand, ook nog even zo gehouden, vrachtwagen klapbanddelen met metaal erin, kunnen een behoorlijk eind weg neerkomen.

ru8kf6.jpg


Is willekeurig plaatje ter illustratie
 
Laatst bewerkt:
Ik had er vandaag 1 achter me, als hij nog korter op me kwam rijden zou die me raken.
Meermalen aangegeven d.m.v remlichten en handgebaren dat hij meer afstand moest houden, maar je raad het al, hij bleef lekker kleven! Wat een volk...

Ik heb dan meestal de neiging om het gas gewoon los te laten (in de auto) of heeel langzaam te gaan rijden.. vaak doe ik dat ook wel, om vervolgens heel langzaam naar rechts te gaan om plaats te maken.

Zou het niet mooi zijn als we een soort rookwolk achter uit kunnen spuiten waardoor ze gedwongen worden afstand te nemen? Het liefst zo'n zwarte inktpoederwolk oid..
 
Ik heb dan meestal de neiging om het gas gewoon los te laten (in de auto) of heeel langzaam te gaan rijden.. vaak doe ik dat ook wel, om vervolgens heel langzaam naar rechts te gaan om plaats te maken.

Zou het niet mooi zijn als we een soort rookwolk achter uit kunnen spuiten waardoor ze gedwongen worden afstand te nemen? Het liefst zo'n zwarte inktpoederwolk oid..
Zoiets ja, en die je dan in geen half jaar van je auto afkrijgt |( Ik zou daar wel voor zijn. Verkeershufters moeten voor iedereen duidelijk herkenbaar zijn. Merk en type auto kunnen al wel een aanwijzing zijn, maar 100% betrouwbaar is dat helaas nog niet.
 
Ik heb dan meestal de neiging om het gas gewoon los te laten (in de auto) of heeel langzaam te gaan rijden.. vaak doe ik dat ook wel, om vervolgens heel langzaam naar rechts te gaan om plaats te maken.

Zou het niet mooi zijn als we een soort rookwolk achter uit kunnen spuiten waardoor ze gedwongen worden afstand te nemen? Het liefst zo'n zwarte inktpoederwolk oid..
Er zijn sommigen die daarvoor hun Osco-oiler gebruiken O-)
 
Zoiets ja, en die je dan in geen half jaar van je auto afkrijgt |( Ik zou daar wel voor zijn. Verkeershufters moeten voor iedereen duidelijk herkenbaar zijn. Merk en type auto kunnen al wel een aanwijzing zijn, maar 100% betrouwbaar is dat helaas nog niet.


Zou je dat echt willen ? dan moet je ook de sloompies herkenbaar maken,vind ik ook gevaarlijke mensen
ik weet t niet hoor :N ,wat voor de 1 aso is,is voor de ander normaal weggebruik , en wie bepaalt dat :?
 
Ik heb dan meestal de neiging om het gas gewoon los te laten (in de auto) of heeel langzaam te gaan rijden.. vaak doe ik dat ook wel, om vervolgens heel langzaam naar rechts te gaan om plaats te maken.

Zou het niet mooi zijn als we een soort rookwolk achter uit kunnen spuiten waardoor ze gedwongen worden afstand te nemen? Het liefst zo'n zwarte inktpoederwolk oid..

Of zo'n politiebordje: Stop politie/Volgen,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan