Carbs schoonmaken / nieuwe pakkingen?

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Ik moet mijn carbs schoonmaken.
Heb kleppen gesteld en vandaag alles in elkaar gezet en motor gestart maar carbs lopen over.

carbs er alweer af gehaald, voordat ze open gaan
steken jullie altijd nieuwe pakkingen?

Ik wil eigenlijk alleen alles goed schoonmaken.

vind de revisie setjes aardig aan de prijs, en ik wil niet reviseren ik wil schoonmaken :)
als ik het kan hergebruiken doe ik dat liever

ik weet dat er mensen zijn die zeggen ja je moet vervangen, maar zijn er ook mensen die dit nooit doen en dat schoonmaken voldoende blijkt?

laat maar horen !!

betreft een yamaha thunderace uit 1997 dagwaarde nihil ;) ;)
 
Overlopen is en kwestie van nieuwe vlotternaalden/zittingen of de O-ringen die de verschillende circuits afdichten. Ik had er 2 van de 4 lek terwijl de rubberen afdichtpunten er als nieuw uitzagen. Als je de ao-ringen kan op,rten kan je ze bestellen op de website van Destiil, scheelt in de prijs. Overige pakkingen en ook de naalden kan je van het merk keyster kopen.
Heb wel wat berichten gelezen dat de gasnaalden anders zijn waardoor ook de enzine toevoer in het middengebied veranderd.
Succes!
 
Je kan het zien als je het loshaalt. Als o-ringen er net zo uitzien als remzuigerseals (oftewel niet meer rond) of scheurtjes beginnen te vertonen, dan is het tijd voor een revisiesetje (waar meestal een nieuwe vlotternaald in zit). Aan het vlotterniveau zitten lijkt me nogal onnodig als je de boel enkel schoonmaakt (dat verloopt immers niet), controleren kan natuurlijk geen kwaad.
 
Je kan het zien als je het loshaalt. Als o-ringen er net zo uitzien als remzuigerseals (oftewel niet meer rond) of scheurtjes beginnen te vertonen, dan is het tijd voor een revisiesetje (waar meestal een nieuwe vlotternaald in zit). Aan het vlotterniveau zitten lijkt me nogal onnodig als je de boel enkel schoonmaakt (dat verloopt immers niet), controleren kan natuurlijk geen kwaad.

:^

Vaak blijkt hieronder zichtbaar rubbertje de boosdoener.
full


Dat gezegd hebbende; schoonmaken, inspecteren, controleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker deze O-ring om de naaldzitting vervangen. Maar als je die kleredingen eenmaal uitgebouwd hebt, waarom zou je dan het risico nemen om het volgende maand weer te doen? Gewoon alle rubbertjes vervangen.
 
controleer ook of de vlotter drijvertjes niet lek zijn (= benzine in de drijver, doordat er een scheur in zit.).
Als dat het geval is blijft de drijver onder in de vlotterkamer liggen en wordt de vlotternaald niet omhoog gedrukt en loopt de vlotterkamer over.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb vanavond de carbs uit elkaar gehaald en moet eerlijk zeggen dat het qua vuiligheid eigenlijk wel meevalt allemaal.

Ik ga met de carb cleaner in de weer en heb maar revisie setjes aangeschaft.
Ik vond die O-ringen op de naaldzittingen twijfelachtig. Waarschijnlijk zit daar ook mn probleem.

hopelijk kan ik binnen kort weer is een stukje sturen :)
 
Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb vanavond de carbs uit elkaar gehaald en moet eerlijk zeggen dat het qua vuiligheid eigenlijk wel meevalt allemaal.

Ik ga met de carb cleaner in de weer en heb maar revisie setjes aangeschaft.
Ik vond die O-ringen op de naaldzittingen twijfelachtig. Waarschijnlijk zit daar ook mn probleem.

hopelijk kan ik binnen kort weer is een stukje sturen :)

Vergeet ook niet de o-ringen te checken van de brandstofkanalen tussen de carbs in. Meestal zijn die net zo ver heen als de rest van de rubbers en die gaan bij mij altijd lek als de boel net weer in elkaar zit. Zitten meestal niet in een aftermarket revisiesetje maar zijn eigenlijk altijd gewoon los te bestellen adhv het originele onderdelenschema.
 
Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb vanavond de carbs uit elkaar gehaald en moet eerlijk zeggen dat het qua vuiligheid eigenlijk wel meevalt allemaal.

Ik ga met de carb cleaner in de weer en heb maar revisie setjes aangeschaft.
Ik vond die O-ringen op de naaldzittingen twijfelachtig. Waarschijnlijk zit daar ook mn probleem.

hopelijk kan ik binnen kort weer is een stukje sturen :)

Je snapt dat de verontreiniging die problemen veroorzaakt op niet zichtbare plekken zit ?

Die minuscule kanaaltjes....daar gaat drap zitten die je niet ziet en die problemen veroorzaken.
 
Controleer meteen het vlotterniveau, zeer kleine moeite.


Idee is hetzelfde, alleen je moet even weten hoe hoog het niveau op jouw carbs moeten staan.

Soms wil het ook wel voorkomen dat de vlotter blijft hangen, dus als je straks klaar bent, en carbs lekken weer. Tik dan even tegen de vlotterbakjes aan met een klein hamertje of met de acherkant van een schroevendraaier. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan