Digitale toerenteller op gs 1000 1978

Ik heb nog geen tijd gehad om het te monteren, maar degene die bij de set zit is zo'n lelijk ding, die wil ik er echt niet op hebben. Theoretisch moet het werken want hij zet een draaiend analoog gebeuren om naar een digitaal signaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu al een tijdje de genoemde stekkers klaarliggen en ik ben nu stilaan bezig alles voor te bereiden om te teller aan te sluiten (schema'tjes maken etc).

De teller heb ik naast de motor al eens volledig werkend gekregen om alles eens te testen en de juistheid van het bijgeleverd schema te controleren, enkel één dingetje twijfel ik nog over |(

De "memory", waarvoor dient deze precies? Is het zoals bij een autoradio, waar deze constant stroom moet krijgen om de zenders te onthouden? (Ja ik weet het, een teller heeft geen zenders, het is een vergelijking :+ ) Of kan deze gewoon mee op de voeding (+ na contact) en dient deze enkel om de digits tevoorschijn te doen komen (met memory niet aangesloten zijn deze namelijk niet aanwezig).

EDIT: dient deze om bepaalde parameters te onthouden? Max snelheid ofzoiets?
 
Laatst bewerkt:
Deze draad zou ik wel op een continue spanning aansluiten. Waarschijnlijk om de instellingen te onthouden zoals: tijd, kilometerstand en instellingen voor de snelheid meter
 
Dat dacht ik al, bedankt voor de bevestiging *D

Ik heb even een aftakking gemaakt aan het contactslot. Ondertussen is het meeste ook al aangesloten en het lijkt naar behoren te werken, alleen nog beslissen of ik het oliedruk lichtje (motor) aansluit op het verklikkerlichtje van de lichten (teller). Op de motor zit het standaard ook niet en eigenlijk is het ook wat overbodig, als ik het lichtje op de teller gebruik bespaart me dat ook meteen de tijd en moeite om een extra rood ledje te plaatsen. Tevens zal het misschien netter staan ondanks dat het lichtelijk onlogisch is.....

Weet iemand toevallig nog welke weerstandswaarde hij/zij gebruikt heeft om de tank "vol" te krijgen (irritant geknipper vermijden) of een richtwaarde?

Alvast bedankt :W
 
Bij mij werkte de benzinemeter goed door direct op de originele kabels aan te sluiten. In het wph staat dat mijn motor bij vol een weerstand van 3 ohm heeft, half 32.5 ohm en leeg 110 ohm.
 
Ik heb (net als velen op dit deel van het forum) geen vlotter/meter in de tank, maar gewoon een kraantje met reserve stand. Daarom wordt die aansluiting aanvankelijk dus opengelaten maar dan knippert de teller constant om te waarschuwen dat de tank leeg is.

EDIT: Er is geen weerstand nodig, aangezien een lage weerstand staat voor een volle tank (Bedankt Willemheer :} ) volstaat het om de die aansluiting rechtstreeks naar de aarding te leggen. Zonet even getest met een stukje lasdraad (om tussen de pinnen te kunnen) en de meter ging gestaag naar vol *O*
 
Laatst bewerkt:
Mijne heeft ook nog gewoon een reserve stand. Maar je kunt er dus een weerstand van 10 ohm bijvoorbeeld aanhangen, dan stopt ie in ieder geval met knipperen.
 
Je kunt hem gewoon aan massa leggen zoals je al geprobeerd had. Heb ik ook gedaan en ik hoef nooit meer te tanken.... O-)
 
Vraag.
Bij mijn gsx750es dezelfde teller geplaatst.
Heb vrijwel alles werkend op de toerenteller na.
De wart/gele draad van de CDI is in orde, als ik deze aansluit werkt het niet.
Na twee avonden tobben besloten de vraag hier te stellen.
 
Het heeft idd hier een tijd stil gelegen @Nop62 ivm verbouwing, trouwen en nog wat andere dingetjes.

Aankomende tijd de boel weer oppakken. O.a. blok onder handen nemen (kleppen stellen, electrische ontsteking, aanbrengen, toerenteller afdoppen - iemand nog afdopbouten in omloop of te maken??? - schoonmaken (parelen?) en spuiten), carbs schoonmaken, frame stralen en poedercoaten, RVS tank (laat ik doen) is in aanbouw, wielen spaken en richten, voorvorkrevisie, achtervering opknappen/ vernieuwen en nog meer dingetjes en dan zachtjesaan weer opbouwen en als laatst het electriek :-) streven en verwachting is winter 2017/ voorjaar 2018 af te hebben.

Nog genoeg te doen maar dan weten jullie dat het project nog levend is :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan