Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Nou, dit is 'm geworden met de knipperlichtstelen die je bijna geen knipperlichtstelen meer kunt noemen.
Montsge op de originele plaats, maar daar houdt het ook wel bij op...
Het stuur staat nog enkele mm's naar beneden gedraaid nu tov gisteren. 't Zal geen merkbaar verschil zijn, maar het kon nog, dus het maximaal haalbare met de knippers op de originele bevestigingsplaats.

full


Het stuur nog plmn 5 cm verder naar beneden draaien waarbij de banjobout zo ongeveer tegen de lampoor kwam zat nog lekkerder. De koplamp kan er nog gewoon op in dat geval, maar geen mogelijkheid voor knippers op de originele plaats. Wat ik nu heb is eigenlijk al te ver weg van een originele look, maar lekker zitten en rijden zijn ook belangrijk, dus hier laat ik het maar bij. Ik sta nog wel open voor een stuur met de huidige 'setup' in een geheel. Daarmee zou het er iets mooier uitzien..
 
Laatst bewerkt:
Als je de lamporen omdraait heb je weer veel meel ruimte... Of wijkt dat jou inziens te veel af van origineel? De koplamp zit dan wel mooier in lijn met de tank en draagt bij aan de sportievere look die je ook al maakt met het m-stuur.
 
Als je de lamporen omdraait heb je weer veel meel ruimte... Of wijkt dat jou inziens te veel af van origineel? De koplamp zit dan wel mooier in lijn met de tank en draagt bij aan de sportievere look die je ook al maakt met het m-stuur.
Wel aan gedacht, maar niet echt overwogen. De huidige modificaties zijn optisch wat mij betreft al meer dan genoeg voor iets wat nog enigszins origineel moet uitzien. De ruimte tussen de klokken en de lamp klopt bij omdraaien niet meer, en die tellers ook omlaag plaatsen is weer een stapje dichterbij een complete verbouwing van de voorkant, en niet heel gemakkelijk want het draadeind loopt niet door aan de bovenkant van de tellersteunplaat. Bij jou zitten de tellers er ook wat vlakker op dan origineel, al missstaat de lage montage van de koplamp op zich niet. Zou het nog eens kunnen proberen en kijken hoe het staat als ik een stuur uit één stuk heb weten te bemachtigen, maar vooralsnog denk ik niet dat 't 'm gaat worden.

Wat heb jij eigenlijk voor een stuur?
Is hat een min of meer vlak M-stuur, dat wel zo breed is dat het om de klokken komt?
De foto's van jou fiets bekijkend (van de meeting) zou ik 'm nog wat verder naar beneden draaien, hij staat nu omgeveer hetzelfde als mijn stuur als ik het goed inschat. Wil je 'm niet lager of kan ie niet lager ivm. deuken in de tank door de gaskabelbochtjes?
 
Laatst bewerkt:
Net even een fotootje gemaakt. Ik heb meer dan genoeg ruimte bij een volledige stuur uitslag. De tellers heb ik voor de bevestigingspunten opnieuw gemonteerd, anders was het niet mooi ten opzichte van de verlaagde koplamp.
full
 
Net even een fotootje gemaakt. Ik heb meer dan genoeg ruimte bij een volledige stuur uitslag. De tellers heb ik voor de bevestigingspunten opnieuw gemonteerd, anders was het niet mooi ten opzichte van de verlaagde koplamp.
Ja mooi. Dank voor de foto. Weet je werk stuur het is? staat er iets op? Merk en type of nummer? De oversteek lijkt me iets korter dan bij dat van mij, dus dat zou betekenen dat je 'm ook met de knippers op de originele plaats nog iets naar beneden zou kunnen draaien.
 
Ja mooi. Dank voor de foto. Weet je werk stuur het is? staat er iets op? Merk en type of nummer? De oversteek lijkt me iets korter dan bij dat van mij, dus dat zou betekenen dat je 'm ook met de knippers op de originele plaats nog iets naar beneden zou kunnen draaien.
Het is een Tommaselli...
 
Ja, dat wil ik wel een keer (en even meten natuurlijk) ;)
Het stuur dat jij hebt lijkt me wel wat. Staat er ook een nummer op?
Staat als het goed is onder onder TOMMASELLI in het midden van het stuur.

Hier lijkt ie wel heel erg op.
GMP Classic - GUIDON ACE BAR Ø 22,2 mm TOMMASELLI CONDOR CAFE RACER

De oversteek van dat stuur is inderdaad 5 cm korter, waardoor het iets meer achter de knippers komt, maar de pullback is dusdanig klein tov het M stuur dat ik eerder had ingezet dat het waarschijnlijk gewoon zal passen, en verder naar beneden te draaien zal zijn dan wat ik nu heb.
 
Laatst bewerkt:
Als warme broodjes tegenwoordig?
Hier alweer de volgende:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...e6d92801da23b01cd75831b&previousPage=lr&pos=3
1978 volgens de advertentie, maar hij heeft meer kenmerken van de A1 dan van de A2.
Zou een overjarige A1 kunnen zijn dan
remreservoir, positie remklauwen ....
Als ik 'm zou kopen zou ik voor 250 Euro die garantie erbij doen.
Na 1000 km terugbrengen met het verzoek het blok te reviseren. Zal best nodig zijn na 91.000 km en kost gegarandeerd veel meer dan 250 Euri's :Y.
Zwart blok hoort er officieel ook niet in, dus mogelijk heeft het minder gedraaid.
Niet meer te achterhalen, natuurlijk.

full
 
Laatst bewerkt:
Als warme broodjes tegenwoordig?
Hier alweer de volgende:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...e6d92801da23b01cd75831b&previousPage=lr&pos=3
1978 volgens de advertentie, maar hij heeft meer kenmerken van de A1 dan van de A2.
Zou een overjarige A1 kunnen zijn dan
remreservoir, positie remklauwen ....
Als ik 'm zou kopen zou ik voor 250 Euro die garantie erbij doen.
Na 1000 km terugbrengen met het verzoek het blok te reviseren. Zal best nodig zijn na 91.000 km en kost gegarandeerd veel meer dan 250 Euri's :Y.
Zwart blok hoort er officieel ook niet in, dus mogelijk heeft het minder gedraaid.
Niet meer te achterhalen, natuurlijk.

[afbeelding]

Wat een geld zeg! Mijn A2 mag voor de helft van het geld wel weg...
 
Wat een geld zeg! Mijn A2 mag voor de helft van het geld wel weg...
Je ziet nu waar je moet adverteren, die van Ko heeft er ook maar héél kort opgestaan.
Ik denk dat deze er toch wat langer over zal doen gezien de originaliteit in relatie tot de prijs.
Die van Ko was veel origineler (en dat bepaalt een heel eind de prijs...)
 
Als warme broodjes tegenwoordig?
Hier alweer de volgende:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...e6d92801da23b01cd75831b&previousPage=lr&pos=3
1978 volgens de advertentie, maar hij heeft meer kenmerken van de A1 dan van de A2.
Zou een overjarige A1 kunnen zijn dan
remreservoir, positie remklauwen ....
Als ik 'm zou kopen zou ik voor 250 Euro die garantie erbij doen.
Na 1000 km terugbrengen met het verzoek het blok te reviseren. Zal best nodig zijn na 91.000 km en kost gegarandeerd veel meer dan 250 Euri's :Y.
Zwart blok hoort er officieel ook niet in, dus mogelijk heeft het minder gedraaid.
Niet meer te achterhalen, natuurlijk.

[afbeelding]

Is garantie op occasions niet verplicht binnen de EU? Meen ik eens iets van gehoord te hebben.
 
Is garantie op occasions niet verplicht binnen de EU? Meen ik eens iets van gehoord te hebben.
Volgens mij mag je een gebruikt artikel zonder garantie verkopen, mits je dit van tevoren ook duidelijk aangeeft. Voor een nieuw artikel heb je als winkelier de verplichting om als het eerder dan een normale verwachte levensduur kapot gaat te repareren of vervangen. Ook als dit buiten de garantietermijn gebeurt. Om die reden is bijkopen van garantie op een wasmachine langer dan 1 jaar niet nodig. De winkelier zal een wasmachine na 1,5 jaar kapot gaat (duidelijk binnen de normaal verwachte levensduur) moeten repareren, maar mag in dat geval wel de arbeidskosten vragen, en die zijn vaak duurder dan het onderdeel.....
Maar het is hier een motorforum en geen witgoedforum en een Z1000 is geen wasmachine Een fiets van 40 jaar mag zeker zonder garantie verkocht worden. Die is al duidelijk over de normaal te verwachte levensduur heen ;)
Ik denk dat je er helemaal geen garantie op KUNT krijgen. Geen verkoper die dat zal geven op een motor van 40 jaar oud, of er zal zoveel worden uitgesloten van garantie dat je beter een goede proefrit kunt maken en de gok kunt nemen. Een revisie zal zeker niet onder garantie vallen.
 
Laatst bewerkt:
Voor iedereen die op 8 april niet kon of het te koud vond, even een stukje copy-paste van de website van de kawasakimerkclub

"Op zaterdag 27 mei 2017 houdt de Kawasaki Merkclub Nederland weer een ZED dag

Deze dag valt samen met de open dag bij Kawasaki dealer Nol Bikker en wordt dan ook op zijn terrein gehouden.
Ook zal er uitgebreid aandacht besteedt worden aan het 40- jarig bestaan van de Z650 en natuurlijk de Z1000.
Voor informatie over deze dag verwijzen wij je naar de website van Nol Bikker motoren.
We zullen een speciaal deel voor de oude Zeds reserveren en ook zal Nol zijn historische verzameling afstoffen.

Deze dag start om 10.00 uur en eindigt om 17.00 uur

Voor de oude Z serie zijn er stands met nieuwe en gebruikte onderdelen aanwezig, zodat u (bijna) alles wat nog ontbreekt voor uw projecten hier kunt krijgen.
Heeft u Zed onderdelen over, dan is een mogelijkheid om deze dag de onderdelen te verkopen, neem even contact op met Wim of Jan voor verdere gegevens.

Kom kijken en genieten en vooral met mede eigenaren kletsen over de oude roemruchte Kawasaki modellen.

Deze dag zal gehouden worden bij: Bikker motoren, Grotewaard 8, 4225 PA Noordeloos

Verdere inlichtingen over deze dag:
• Willem Hendriks: 0316248733; E-mail w.h_hendriks@ziggo.nl
• Jan Roos: Email jan@kawasakimerkclub.nl "
 
Laatst bewerkt:
Ik zag het al in het Z900 topic, :)

Of ik met de Z650 kom weet ik nog niet, ben nog bezig ermee...
Maar ik ga wel, deze keer kan ik het niet missen natuurlijk, ;)

Trouwens, jouw oude 650 bestaat toch nog Roger? Ik meen ergens op MF wel eens gelezen te hebben, maar kan er ook naast zitten natuurlijk..

Fijne Koningsdag iig, :W
 
Of ik met de Z650 kom weet ik nog niet, ben nog bezig ermee...
Maar ik ga wel, deze keer kan ik het niet missen natuurlijk, ;)
Duurt nog een maand, en je bent in ijltempo bezig met de Z650, dus ik denk dat het je gaat lukken.
En al is ie nog niet helemaal af ..... De eerste 10 jaar dat ik de Z1000 had ben ik ook overal heengegaan met iets dat nog niet was zoals ik het wilde (en nog niet helemaal, trouwens)
Trouwens, jouw oude 650 bestaat toch nog Roger? Ik meen ergens op MF wel eens gelezen te hebben, maar kan er ook naast zitten natuurlijk..
Ja dat klopt , hij bestaat nog en ziet er prachtig uit tegenwoordig. Het laatste wat ik heb gehoord is dat ie is ge-upgrade naar 750 cc, en ik heb 'm vorig jaar op de ZED-dag in Noordeloos gezien. De eigenaar helaas niet getroffen. Als ie hetzelfde contactslot nog heeft heb ik nog een origineel sleuteltje voor 'm. Zal het meenemen, je weet nooit of ie er weer zal zijn. Als ik de eigenaar niet kan vinden start ik zijn motor even. Ik heb de sleutel, dan zal ie er wel snel aankomen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan