XJ600 - 1990 - andere kroonplaat

blastajp

Rookie
7 mrt 2017
19
0
Mokum
Allen,

Ik heb al veel zitten zoeken maar kom er maar niet achter welke kroonplaten nou compatible zijn met mijn XJ600 uit 1990 (het is geen diversion).

Motor: zie bijlage.
Heb nu een XJ600 uit 1990. Deze is omgebouwd naar Cafe Racer en heb nu op de poten clip-ons zitten. Bij een andere kroonplaat wordt het best last om deze clip ons te behouden en moet ik wellicht een ander stuur monteren en een ander contactslot.


Huidige kroonplaat vind ik erg lelijk. Ik zou veel liever willen dat de plaat gewoon vlak is.
000000064409-1.jpg


Maar zou ik dus een andere kroonplaat van bijv de diversion kunnen gebruiken? Ik zou dan een contactslot en stuur moeten monteren maar kan dit zomaar? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Wellicht hebben jullie nog andere suggesties.
1btw-d972e225a1ecc34288f75ca7d10c26b8.jpg


Alvast dank voor alle hulp :):)

Grt, JP.
full
 
Diversion past niet maar ik dacht gelezen te hebben dat die van een fz600 wel past en vlak is bovenaan
.
Je kan dan gewoon de clip-ons gebruiken en je contactslot verplaatsen. Dat gaat perfect zolang je het niet verder van de kabelboom plaatst. Dus niet hoger want dan krijg je de stekker van de kabelboom er niet meer op.
Vaak wordt er een klein plaatje gemaakt onder de tank ongeveer ten hoogte van de bobines zoals het bijvoorbeeld bij een cb350f origineel zit.

Zou het trouwens niet mooier zijn, en beter rijden, om de clipons onder de kroonplaats te plaatsen?

Je zou als laatste ook nog je kroonplaat kunnen laten vlakfrezen voor een klein bedragje door een forumlid.
 
Diversion past niet maar ik dacht gelezen te hebben dat die van een fz600 wel past en vlak is bovenaan
.
Je kan dan gewoon de clip-ons gebruiken en je contactslot verplaatsen. Dat gaat perfect zolang je het niet verder van de kabelboom plaatst. Dus niet hoger want dan krijg je de stekker van de kabelboom er niet meer op.
Vaak wordt er een klein plaatje gemaakt onder de tank ongeveer ten hoogte van de bobines zoals het bijvoorbeeld bij een cb350f origineel zit.

Zou het trouwens niet mooier zijn, en beter rijden, om de clipons onder de kroonplaats te plaatsen?

Je zou als laatste ook nog je kroonplaat kunnen laten vlakfrezen voor een klein bedragje door een forumlid.

Ik ben aan het zoeken maar bedoel je misschien de FZS600? Niet echt heel lastig toch om een nieuwe erop te zetten? Ben nog heeeeel groen ;)

Dat is dan deze, of zou dit een FZR600 moeten zijn uit 1990? :)
https://www.boonstraparts.com/nl/on...zs600)-voorvork-kroonplaat-1999&ID=B10000C1G7

Of deze:
https://www.totalparts.nl/nld/detail/B600008IVA/yamaha-fzr-600-1989-1990-kroonplaat
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht echt van een FZ600, niet van een fzr of fzs.
Ik heb die info ergens op het internet, misschien zelfs dit forum, gevonden dus met wat opzoekwerk kom je ook wel op dezelfde pagina uit.

Een andere kroonplaat erop zetten is niet lastig neen, gewoon even logisch nadenken.
Als je een hoger stuur monteert kan het wel zijn dat je remkabels, gaskabels, etc tekort zijn. Dat is wat meer werk om allemaal te verlengen dus zou ik niet direct doen.
 
Je kan ook je huidige kroonplaat gewoon vlak frezen/vijlen.
Dan ben je de vertanding voor je oude stuur ook kwijt, staat al een stuk beter waarschijnlijk.

Zoals je nu de clipons geplaatst heb zit je stuur bijna net zo hoog als een origineel stuur....
 
Ja, er zijn heel veel zaken waar je rekening mee moet houden. Om te beginnen de diameter van de vorkpoten. Die kan je meestal op internet terugvinden door voor beide modellen voorvork keerringen te zoeken.
Daarnaast de breedte tussen de vorkpoten, dat is al moeilijker, meten dus. De sprong, tussen de balhoofdpen en de vorkpoten, meten. En als laatste de diameter van de balhoofdpen. Die kan je terugvinden door lagers te zoeken.
De Hirth vertandingen wegfrezen kan, maar niet als Yamaha daaronder een holte heeft gemaakt. Dan heb je ineens gaten in je kroonplaat.
 
Je kan ook je huidige kroonplaat gewoon vlak frezen/vijlen.
Dan ben je de vertanding voor je oude stuur ook kwijt, staat al een stuk beter waarschijnlijk.

Zoals je nu de clipons geplaatst heb zit je stuur bijna net zo hoog als een origineel stuur....

Het liefst zit ik zelf nog iets rechter maar dit was prima zo, anders toch te laag :)
 
Ja, er zijn heel veel zaken waar je rekening mee moet houden. Om te beginnen de diameter van de vorkpoten. Die kan je meestal op internet terugvinden door voor beide modellen voorvork keerringen te zoeken.
Daarnaast de breedte tussen de vorkpoten, dat is al moeilijker, meten dus. De sprong, tussen de balhoofdpen en de vorkpoten, meten. En als laatste de diameter van de balhoofdpen. Die kan je terugvinden door lagers te zoeken.
De Hirth vertandingen wegfrezen kan, maar niet als Yamaha daaronder een holte heeft gemaakt. Dan heb je ineens gaten in je kroonplaat.

Thanks Halflive! Ik ga eens even meten en onder de kroonplaat kijken. Dacht dat het iets makkelijker en "bekender" was :)
 
Ik kom er maar niet achter :(:(

Kan iemand mij een tip geven van iemand die heel goed kan frezen? :) Volgens mij verpest ik dan alles. Onderkant is trouwens niet hol.
 
Ik heb geenaandelen maar er is beste kans dat VVM racing je kan helpen. Nickname MF "boutje".

Dit bedrijf heeft een website even zoeken dus. Succes.
 
Even tussendoor, is dat de originele tank daarop?
Heb onlangs een volledig originele FJ600 gekocht en ga deze ombouwen naar een café racer. Hiervoor zoek ik nog de goeie look, en tank.
 
De kroonplaat van een radian past erop en dan kan je er een gwoon stuur opzetten. Hebben we hier ook gedaan met een fj uit 89
 
Even tussendoor, is dat de originele tank daarop?
Heb onlangs een volledig originele FJ600 gekocht en ga deze ombouwen naar een café racer. Hiervoor zoek ik nog de goeie look, en tank.

Dat ziet er uit als de originele tank ja

en inderdaad, een radian is bijna hetzelfde, daar heb ik niet aan gedacht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan