1977 Honda cb360

en nog een
full
 
Nice, wat een heerlijk blokje moet dat zijn om aan te sleutelen :9

De 350/360t staat nog altijd op het verlanglijstje om ooit eens te bezitten :)

Ghe, zat het topic weer even door te lezen.

Maar dit is dus inmiddels gelukt *D

Het betreft trouwens een CL360. *O*

Moet nog wel opgeknapt worden, verwacht dat ik er over een jaar of 2 tijd voor heb :)
 
tja... tijd is vaak lastig te vinden, maar hij komt een keertje af hoor!


Ghe, zat het topic weer even door te lezen.

Maar dit is dus inmiddels gelukt *D

Het betreft trouwens een CL360. *O*

Moet nog wel opgeknapt worden, verwacht dat ik er over een jaar of 2 tijd voor heb :)
 
Da's een goeie vraag. Deze zitten er al weer even onder, en ik heb de motor gisteren tijdelijk elders neergezet omdat wij het magazijn van onze webshop www.ace-caferacerparts.com aan het verdubbelen zijn. Als de motor weer terug komt zal ik voor je kijken
 
per toeval op dit topic gekomen!

heb dus afgelopen weekend deze cb360 opgehaald, dus ben de nieuwe eigenaar...

Bedoeling was hem origineel te maken/houden maar helaas zijn de bevestigingen voor zadel en zijkapjes her en der weggeslepen dus zal toch weer net niet origineel worden.

Eerst maar es zien als het blok terug samen kan.

Zie helaas in dit topic wel verschijnen dat er een kapot tandwiel in het onderblok zit...
Dus die doen we dan ook maar verder open!
 
Blokje heb je echt zo uit elkaar, super eenvoudig.
Let direct op het kickstart mechanisme, en als waarschuwing : gebruik de kickstart alleen voor nood.

Ophang puntjes heb je zo terug gelast, als je wilt kan ik wel wat detail foto's maken. De CL is verder toch hetzelfde, alleen het linker zijkapje heeft waarschijnlijk de ophang punten op een andere plek.

Check ook meteen de nokkenas gelijder en spanner, grote kans dat deze uitgedroogd zijn.

Www.common-motor.com kan nieuwe repro's leveren.
Heeft ook een leuk youtube kanaal met soms handige tips :)

Ook in mijn cl topic kan je denk nog wel wat handige weetjes lezen.

Let ook op de keerring achter de contactpuntjes, deze schijnt vaak lek te gaan.
 
ligt nu al half uit elkaar. Al een 750 four blok open en dicht gehad dus dit blokje lukt ook wel :)

thx voor de tips iig! nokkenas zelf ziet er nog prima uit (heb al horror nokken gezien van een 360), tuimelaars hebben er 2 ietsje pitting maar nog wel doenbaar...

Als ik ooit eens tijd vind om eraan te beginnen post ik het hier zoiezo, maar denk niet dat het dit jaar wordt. Teveel projecten van klanten momenteel...
 
Gevoel punt is inderdaad de kopsmering.

Belangrijk is dat de pakking van het rotor-filter-deksel niet lek is, en heel belangrijk met starten, niet gelijk in de toeren janken. De olie moet best een lange weg afleggen voordat het in de kop komt, en als je oliefilter leeg is gelopen door een slechte afsluiting duurt het nog langer.

En lang hoog in de toeren rijden kunnen ze schijnbaar ook heel slecht tegen, snelweg kan je best rijden, maar niet heel lang en zo hard mogelijk. Ik zou 140 km/u als max. aanhouden. Met soms natuurlijk een kleine uitschieter, dat moet toch zeker wel kunnen...

Misschien is het handig om alvast een lijstje met onderdelen te maken die je nodig hebt, meestal wordt het met de tijd alleen maar moeilijker en duurder om onderdelen te vinden.

common-motor vond ik een hele fijne leverancier, kon ook dingen leveren die elders niet meer te krijgen waren. Dubbele gaskabels voor de CL bijvoorbeeld, en de nokkenas ketting spanner.
Houd wel rekening met de stink Douane, grapje kostte mij iets van 100euro :(
Dus wel aardig aan de prijs als je dat erbij optelt '(
 
hmm inderdaad niet handig dan als je nog eens rekening erbij krijgt achteraf...

En heb het gevoel dat het meeste voor blok wel aanwezig.
Helaas echt geen tijd om me er nu al mee bezig te houden...

Trouwens als het snel/hard moet gaan neem ik mijn GPZ900r wel :D
 
welke carburateurs zitten er standaard op de CB360?
Ik kom googlend niet verder dan Keihin, maar geen type of doorlaat.
CV met 22 mm gasschuif ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan