geluidsproblemen

Wannes

Die hard MF'er
12 sep 2002
773
3
Biervliet
Wie weet de oplossing om een r 6 uit 2011 ophet circuit stil te krijgen ivm geluid,zit al een mwr luchtfilter in en zou dus isolatie moeten gaan plaatsen maar welke?
 
Ik heb geluidsabsorberende matten van de Conrad. Met plaklaag, op maat snijden en zo veel mogelijk van de binnenkant kuipen volplakken. Ook in de kont.
 
In welke staat verkeerd je demper?! Ooit wel eens opnieuw gevuld? En idd zoals Thijzel zegt hoe kort is deze?
 
Ik heb mijn airintake buizen ingepakt met geluidsisolatie van de gamma. Erna wat tape en carbonfolie erover. Heb met mijn originele demper maar wel met k&n filter geen problemen op zolder. Deze manier heb ik ook op dit forum gevonden. Misschien helpt de zoek functie je wel verder?
 
Ok,bedankt voor de tips,demper is volledig systeem akra (idd korte versie) met db killer ,de wol is goed
 
Pajic gebeld en die is van mening dat het toch de uitlaat is in plaats van de inlaat maw langere demper dus.
Heeft iemand hier ervaring mee.. :?
 
In zolder kreeg ik 2 keer de zwarte vlag voor teveel geluid
Ik had van Edwin Ott het advies gekregen als in Zandvoort zou blijken dat mijn motor teveel geluid zou maken de db killer in te korten.
Bij mij komt het meeste geluid uit de inlaat, ik heb in de inlaat tunnels nu klitteband geplakt en in Zandvoort geen problemen gehad.
 
Op mijn R6 had ik 98dB op de paal in Assen met de nieuwe ruskenhoek zodat je dus vol door kan.
Die R6 had een YEC ecu, Kabelboom, koppakking, zuigers, MWR luchtfilter, full akra met korte demper.
Verder nergens matjes of andere rare oplossingen. Was nooit nodig.

Denk dat je het moet zoeken in mechanisch geluid uit je blok (snelle nokkenas maakt veel mechanisch geluid), rammelen, ratels etc.
Wellicht klappert er iets van je kuipwerk, ketting etc.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan