Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

He Mish, ik ga deze week proefrijden met de nieuwe T max en volgende zondag bij Kymco opendeurdagen met de nieuwe AK 550, qua look heb ik een lichte voorkeur( T max ) en ook het elektrisch verstelbaar scherm, maar qua prijs is het de Kymco , ben benieuwd, aan de Beverly heb ik heel veel plezier beleefd en nog steeds, hij is ook de schuldige ;) dat ik de microbe weer te pakken heb gekregen zodat ik nu verdere ritten wil gaan maken en iets meer comfort wil, we zien wel wat het wordt, alvast bedankt.
Gr. Danny
 
ff een update...mijn Bev is verkocht, nu is alles in een hogere versnelling gekomen zodat ik niet meer wacht op een testrit, en heb een nieuwe T max besteld zodat ik niet te lang moet wachten ( 1 maand), mijn testrit (t max) was trouwens uitgesteld naar 29 mei wegens een groot succes, dus met de Kymco ook niet gereden, heb gekozen omwille het elektrisch scherm , het mindere gewicht en cruise control voor deze scoot.
Danny
 
Vandaag bij Motoport een proefrit gemaakt op de Honda NC 750x DCT. Wat een fijne motorfiets, op bijna alle fronten overklast hij de BV350. Met name de overdrive (80 km/h bij 2200 rpm) is geweldig. Zithouding prima, zadel wel wat hard. De NC 750 x zou een motorfiets kunnen zijn waar ik de volgende keer voor zou gaan. Gek genoeg kreeg ik toch na een minuut of 10 wat vermoeide armen.... Misschien gewenning?

Op de weg naar huis met de BV 350 kwam ik toch tot de conclusie dat de Honda misschien wel meer motorfiets is, maar qua handeling en gebruik gemak echt niet tegen de BV350 op kan. Op de Honda ga je echt op pad, de BV350 pak je gewoon, zo voelt het een beetje. Ik denk dat dit met andere motorfietsen niet anders zal zijn.

Mish
 
Laatst bewerkt:
vanmorgen was het dan de dag bij Kymco hier om de hoek, was toch benieuwd hoe die zou sturen, ff binnen gewipt en ik mag zeggen...geweldig...geluid is volgens mij niet te evenaren, zithouding alles ok , het enige minpunt is dat de tellers moeilijk leesbaar zijn door de zon, je zit ook goed uit de wind , mooi meegenomen, al bij al...deze had ik ook durven te kopen en ook 10% korting vandaag...mooi van Kymco
 
Ik ga jullie helaas verlaten...
Heb weer problemen met m'n koppeling gehad.
Ondanks dat ik er ruim 5 jaar lekker mee gereden heb, is mijn vertrouwen nu weg.
Jullie kunnen mij wel op 2 wielen terugzien, ben namelijk sinds gisteren de trotse eigenaar van een Suzuki V-strom 650!
Veel plezier en wie weet tot ziens!
 
Ik ga jullie helaas verlaten...
Heb weer problemen met m'n koppeling gehad.
Ondanks dat ik er ruim 5 jaar lekker mee gereden heb, is mijn vertrouwen nu weg.
Jullie kunnen mij wel op 2 wielen terugzien, ben namelijk sinds gisteren de trotse eigenaar van een Suzuki V-strom 650!
Veel plezier en wie weet tot ziens!

Vervelend zeg, gelukkig voor je heb je snel weer een nieuwe liefde. Mooie fiets, zo'n V-strom 650. Een alleskunner en net zo zuinig als de BV (zo niet zuiniger)..
 
Hey Mish, hij is inderdaad ook lekker zuinig. 1 op 20 met niet al te veel moeite.
Met de grote 20-liter tank hoef je pas na 400 km te tanken, ook wel lekker ;-)
Het moeten schakelen was even wennen maar gaat nu al (bijna) automatisch.
Nogmaals tot ziens en ik hou jullie bevindingen hier in de gaten!
 
Hey Mish, hij is inderdaad ook lekker zuinig. 1 op 20 met niet al te veel moeite.
Met de grote 20-liter tank hoef je pas na 400 km te tanken, ook wel lekker ;-)
Het moeten schakelen was even wennen maar gaat nu al (bijna) automatisch.
Nogmaals tot ziens en ik hou jullie bevindingen hier in de gaten!
feli ik ben ook zeer gecharmeerd van de v storm als ik ooit weer ga motorrijden is deze of de 1000 versie een kans hebber
 
Ik heb de afgelopen periode diverse artikelen over de V-Strom gelezen, echt een alleskunner. Ik vind het rijden met de V-strom toch wel prettiger (feller) dan de NC-X 750. terwijl de NC wel mijn favoriete was.

Mooie fiets, voor mij blijft het bij de BV vanwege de lage instap, automaat en opbergruimte. Maar ja, et schakelen is wel heel leuk. Mish
 
2 dagen met de BV350 door de Ardenne gereden. Heerlijk zeg. Leek of de BV350 op de heen reis wat meer moeite had om bergopwaarts tempo vast te houden, later ging het beter. Totaal ruim 1000 km gereden in 2 dagen, geen olie verbruik. Brandstofverbruik lag tussen de 1:18=1:19. Maar goed, lange tijd volgas gereden. :)
 
respect man...op 2 dagen ...dat kan tellen..nu dacht ik al met mijn 265km op een dagje door zeeland al een eindje gereden te hebben..de BV is een betrouwbare scoot...op hoeveel staat de teller ondertussen?
grts Danny
 
Tja, ik ben ook echt niet zo'n toerbuffel hoor. Max. 100 a 150 km op een dag. Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel meeviel, je zet een stip op de horizon en je gaat. Verder genoeg pauzes en veel drinken. Kilometers gaan ook door, inmiddels ruim 75.000 op de teller. Deze vakantie achterband vervangen en de achter remklauw. Op het laatste zit wat speling, kan geen kwaad maar je hoort het af en toe. Bij de 80.000 km een grote beurt. Zal ik zelf hoofdzakelijk gaan doen, behalve het kleppen stellen.

Ik heb een paar kleine dingetjes gehad aan de BV, maar in vergelijking met andere motoren valt dit wel mee. Dynamo en remklauwen waren echt pech (laatste garantie), voorwiellagers, balhoofdlagers bij de 60.000 waren slijtage. Heb ik overigens zelf kunnen vervangen, kosten 4 tientjes geloof ik.

Ik vind het met de scooters overigens allemaal wel meevallen. Ferry heeft met zijn SR wel erg veel pech. Maar als ik op MP verkoop advertenties lees van een BMW GS, met 80.000 heeft de gemiddelde GS rijder al veel om zijn oren gehad. Maar goed, zit dan ook weer 80 pk verschil tussen.

Ik zou nog niet weten wat mijn volgende motor zou worden. Als ik alle voor mij belangrijke dingen op een rij zet, kom ik weer op een Beverly uit. Dit zal ik niet doen, maar geeft wel aan dat het een topper is. Zo zijn er hier op het forum ook andere scooters waar ik voor zou kunnen gaan. Zo af en toe kijk ik rond wat ik zou willen voor het geval dat... Maar ik ga voor de 100.000 :)

Mish
 
75.000km ...dat kan tellen...en op naar de 100.000 :t ..en ja, als je een goede scooter hebt en aan vervanging toe is, is dat wel een probleem...mja er komen geregeld weer nieuwe bij en vraag me ook af of de Bev vandaag of morgen ook niet vervanging toe is.
 
Hoi mish! Welke opvolger van de bev350 zit je dan aan te denken?

Tja, de Integra is stijgende. De T-Max 530 (gebruikt) vind ik ook wel mooi en een alleskunner. De AK550 vind ik een outsider.

Maar als ik alle modellen vergelijk met de BV350, ga ik niet op alle punten vooruit. :)

Als ik iets heel geks aangeef... De Honda PC800.



Vandaag nieuwe achter schokbrekers, achterband en remklauw besteld, zal er nog even mee doorgaan. Tot de laatste kilometer :)

Hoe bevalt de SH300? Staat ook hoog op mijn lijstje, wil voor het mooie meer bagageruimte.
 
Met enige creativiteit hoor. Heb een motor hefbrug van Herman Buitelaar en een klein schuurtje. Verder een beetje geduld en logica gebruiken. Roke zit om de hoek, ik haal altijd mijn spullen en ook advies. Lastige reparaties die in een korte tijd moeten gebeuren laat ik door Roke doen. Maar als het even kan, zelf doen. Bijvoorbeeld balhoofdlagers vervangen is een tijdrovende klus, ook voor een dealer. Maar het is ook zelf te doen.

Maar goed, jij hebt nu echt pech ermee. Maar verder wel tevreden toch? Geloof mij, jouw Quasar blokje loopt echt het aller fijnst!


Heerlijk als je zelf kunt sleutelen!

Wauw mish, 75.000 km!
 
Hoe bevalt de SH300? Staat ook hoog op mijn lijstje, wil voor het mooie meer bagageruimte.

Prima!, het is een echte alleskunner in compact formaat, verder scheelt het niet zoveel met de bev350. Ik vind alleen de Honda betrouwbaarder. Door de lage treeplank heb ik geen behoefte aan extra bagageruimte. Komt mss een paar keer per jaar voor dat ik de topkoffer nodig heb.
 
y4mzjjLNhk6VfZ7XXD75UcWxn6PPkNuydoOVYuK-XVjCNWwzTEnkLac2J9rvJjlTmvTRR39PmOuEZmXQFnilWJwsJadWI7QMvfPnBk3cdK7WXkUgcUet9cmzR00N_G4x52WHZqmy4yX3AS2xm7vwZgahMCfy_KAr0nb-2zhy_81ojTudJQIZIKI_o4fhJnsiMaLQBIIl4LrE61iNO91y4--Qw
 
Achterband verwisselen, gelijk maar de remklauw meenemen en de schokbrekers die voor mijn gevoel aan het einde zitten. :) Door de schokbrekers moeten de kappen er vanaf, kan je op afstuderen zeg :)

Mish
 
Prima!, het is een echte alleskunner in compact formaat, verder scheelt het niet zoveel met de bev350. Ik vind alleen de Honda betrouwbaarder. Door de lage treeplank heb ik geen behoefte aan extra bagageruimte. Komt mss een paar keer per jaar voor dat ik de topkoffer nodig heb.


Jep, mijn voorkeur is ook een Honda. Vervoer jij veel spullen op de treeplank? Ik vermijd ook zoveel mogelijk een topkoffer.
 
Ja, die lage treeplank van de SH300 kan je veel op kwijt tussen je benen, aanrader! Heb een pcx gehad en daar miste ik de lage doorstap nogal, dus weer een SH300. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan