Carbs synchroniseren / dummy tank

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi allemaal,



Ik ben in het bezit van een Yamaha Thunderace uit 1997
Heb afgelopen weken de kleppen gesteld en carburateurs gereviseerd

Heb de motor nu in elkaar gezet en klein stukje door de straat gereden. Als ik gas geef komt hij te langzaam terug naar stationair toerental .Ik ga ervanuit dat ik dat ga ondervangen met synchroon stellen. Gas kabels lopen vrij.

Hoe maken jullie een dummy tank om synchroon te stellen? of doen jullie dat met een extra lange bezine slang zodat gewoon de normale tank gebruikt kan worden . Ik kom niet weg om de tank schuin te kantelen, heb dan niet genoeg werk ruimte

ben benieuwd

groet :t
 
Laatst bewerkt:
Visueel inspecteren van alle delen op beachadigingen, en eventueel met startpilot rondom de inlaat spuiten. Remmenreiniger word ook wel eens aangeraden maar persoonlijk heb ik daar minder merkbaar resultaat mee dan startpilot.

Als je verschil merkt in toeren (dippen of oplopen) dan heb je daar een lek te pakken.
 
thanks for the tip , ik vermoede al zoeits :) . ik heb een bus remmenreinger staan zal is een doek doordrenkt met dat spul voor de inlaat rubbers houden kijken of die valse lucht aanzuigt.

dan nog ff een tankje fabriceren.
 
maar ook met remmenreiniger? lijkt me beter om dan dat andere spul te nemen
Remreiniger werkt ook wel. Toch gebruik ik liever spuitbusje met snel-starter.

Na de winterstop was tot vorig jaar ideaal spul om alles weer op gang te krijgen.
Deze winter alle rubbers van de carbs vervangen, en daarom is dat nu ook niet meer nodig.
Kost een hoop geld al die klote-rubbertjes, maar achteraf gezien is dat het wel waard!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon tank aangesloten laten maar de andere kant op leggen, dus i.p.v. richting het stuur, op het stuk waar normaal de buddy zit :) Meerdere monteurs zien doen. Kijk wel uit dat 'ie er niet aflazert :P
:Y grappig dat je het zegt, ik sta net in de schuur te bedenken hoe ik het een en ander ga aanpakken. En had deze net bedacht. ga het ff proberen :t
 
ik ben daarnet met remmen reiniger in de weer geweest, maar motor reageerde daar helemaal niet op.

Heb net mn carbtune aangesloten en de carburateurs waren heel erg uit sync.
Maar begon te regenen dus ben gestopt. sta buiten te prutsen dus niet ideaal.
maar denk dat dit wel wat gaat doen

later verder kijken of het beter gaat worden,

zou het ook nog iets met de exup valve te maken kunnen hebben?
Ik heb namelijk (2e hands aangeschaft) collector gemonteerd en nu werkt mn exup klep weer
 
Laatst bewerkt:
Hoe maken jullie een dummy tank om synchroon te stellen? of doen jullie dat met een extra lange bezine slang zodat gewoon de normale tank gebruikt kan worden . Ik kom niet weg om de tank schuin te kantelen, heb dan niet genoeg werk ruimte

full
 
Heb de carbs redelijk synchroon nu, en het probleem van langzaam terug naar stationair is weg.

moet hem nog beter afstellen maar ik zit nog tewachten op een nieuwe bezine slang dus moet binnenkort toch nog verder maar ben een eind, valt niet tegen

bedankt voor de tips allen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan