BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Next steps vandaag...
- luchtfilter, blijkt er al een knn in te zitten, dus wie zoekt nog een champion filter?
- aansluiting voor navigatie, de in haynes gekeken en er is een optional accessory socket. Is dit de losse stekker aan onder de rechter kuip?

Wat is te adviseren connector kopen hier op aansluiten of zelf een directe kabel naar de accu maken?
 
Next steps vandaag...
- luchtfilter, blijkt er al een knn in te zitten, dus wie zoekt nog een champion filter?
- aansluiting voor navigatie, de in haynes gekeken en er is een optional accessory socket. Is dit de losse stekker aan onder de rechter kuip?

Wat is te adviseren connector kopen hier op aansluiten of zelf een directe kabel naar de accu maken?
De connector moet je i.d.d. daar zoeken, om de navi aan te sluiten moet je zo'n stekker hebben, ook gewoon te verkrijgen via de BWM dealer.

Een nadeel van deze aansluiting was dat de originele druppellader van BMW niet meer werkte vanwege canbus perikelen. Ik heb dit opgelost door er een diode tussen te plaatsen. Uiteindelijk toch de navi direct op de accu aangesloten, zowel via de accesoires connector als via de boord aansluiting was de de aansluiting niet stabiel, viel regelmatig uit. Aan- en weer uit zetten van het contact verhielp het probleem wel, maar werd daar zelf een beetje flauw van.

Ook heb ik de navi op verschillende plaatsen gemonteerd, maar na vele jaren vond ik deze zelf aangepaste ram mount oplossing via plaatsing aan de vorkpoot het beste werken:

full

Ik heb dat ding nog ergens liggen.


In deze positie neemt de navi niet het zicht weg van de teller en is te roteren zonder het scherm raken.

full
 
Thanks, connector gekocht maar ik kreeg er geen 12v uit??
Vreemd, heb nu dus zelf maar een kabeltje getrokken.
Nu hopen op goed weer in de eifel
 
Vanmiddag terug gekomen een nachtje Sonnenblick en volgens de route 1000 bochten.
Wat een belevening na 15 jaar motor rijden ontdek je de Eifel....
Vrijdag geen elke motor gezien, zeker te koud voor de mooi weer rijdens, maar weg was droog en strak dus een perfecte 2 dagen gehad.
Het was tevens de eerste keer met navigatie en communicatie set. Die zullen voortaan altijd meegaan....
 
Leve de koning hoera hoera... was een leuke ochtend op het circuit.

[img=]https://circuitfotografie.shop/_2TE2017/20170427/Blok1/photos/20170427CF_1002.jpg[/img]
[img=]https://circuitfotografie.shop/_2TE2017/20170427/Blok1/photos/20170427CF_1024.jpg[/img]
 
Iemand interesse in een rapidbike voor de R1100 's
Heeft me broer er vorig jaar in laten plaatsen en af laten stellen bij ruud .
Op zijn 1100 met kompleet laser en k&n filter .

Dus rapidbike jaar oud met de kabel .
 
Ben eigenlijk net begonnen aan het schuren van mijn voorpoten om ze opnieuw te spuiten, ziet er goedkoper uit :-D
 
Iemand interesse in een rapidbike voor de R1100 's
Heeft me broer er vorig jaar in laten plaatsen en af laten stellen bij ruud .
Op zijn 1100 met kompleet laser en k&n filter .

Dus rapidbike jaar oud met de kabel .

hier heb ik wel interesse in. kun je me de wat meer detail mailen op frankwitte86 op gmail.com?
 
Iemand misschien nog de knipperlicht behuizing voor rechts op de plank liggen?
Ben eindelijk maar eens begonnen om de S weer rijklaar te krijgen. Btje laat, i know...
Ben ook nog op zoek naar van die carbon klepdeksel beschermers.
 
Vorige week een Tomtom gekocht, draadjes netjes wegwerken dus de kappen er af en dan meteen maar een nieuw luchtfilter.
Er bleek een K&N in te zitten, maar ik heb geen olie in bezit dus dan maar gewoon een standaard filter erin. En wat blijkt, de motor is afgesteld voor de Laser uitlaat en het filter; zwarte/grijze wolken achter me tijdens de eerste paar honderd meter..
K&N er weer in en het euvel is verholpen, ik dacht dat het alleen voor het geluid was.
Kwam nog iets tegen, ik neem aan dat dit geen vanHarten tuning is :')


full
 
Ik snap dat het geen beauty king is, maar als je motor met deze spullen afgesteld is dan zou ik al die hardware gewoon laten zitten ... verander je daar wat aan (zoals je al zag met het filter) dan moet je de motor weer software matig aanpassen !
 
Vorige week een Tomtom gekocht, draadjes netjes wegwerken dus de kappen er af en dan meteen maar een nieuw luchtfilter.
Er bleek een K&N in te zitten, maar ik heb geen olie in bezit dus dan maar gewoon een standaard filter erin. En wat blijkt, de motor is afgesteld voor de Laser uitlaat en het filter; zwarte/grijze wolken achter me tijdens de eerste paar honderd meter..
K&N er weer in en het euvel is verholpen, ik dacht dat het alleen voor het geluid was.
Kwam nog iets tegen, ik neem aan dat dit geen vanHarten tuning is :')


[afbeelding]
WTF is dat voor teunbeun dan _O-
Zit dat op je airbox?
 
Hey iedereen,
Na lang overwegen en nadenken heb ik uiteindelijk mijn 11 verkocht. Het was tijd voor iets nieuws; ik ga overschakelen op een 1000cc supersport. Hopelijk krijg ik er geen spijt van! De motor was onmiddelijk verkocht, wat is zo'n BMW motor ongelofelijk waardevast! :}

Hier nog een paar afscheids foto's na de 'verkoops detail sessie':


DSC06984_zpsftwrenl9.jpg

DSC06986_zpssdqs39rd.jpg

DSC07002_zpsm4imd3fc.jpg

DSC07008_zpsoacpazv7.jpg
 
Nu mijn S weg is, heb ik bijgevolg nog wat onderdelen die weg mogen;

Magnetische olie aflaat bout: 1 flesje bier
Koffers met schade, zonder sleutel: 50€
K&N Luchtfilter: 15€
Werkplaatshandboek Duits: 5€
OEM BMW achterste remleiding: 20€
Goodridge stalen remleidingen, niet voor comfort stuur, ongebruikt: 70€
Voelermaatjes voor kleppen te stellen: 5€


image6_zpszurivk1q.jpeg


image4_zpsxuc1tanv.jpeg
~[/URL]

image5_zps88uzvctb.jpeg


Doe maar PBtje bij interesse. Omgeving Heist-op-den-Berg, België. :W
 
WTF is dat voor teunbeun dan _O-
Zit dat op je airbox?

Yep, dat zit er op. Had er dan nog een slang naar voren gezeten dan was het nuttig(er), maar goed, het zit niet in de weg.
Dat is ook het enige vreemde aan de fiets, tis gewoon een hele dikke 1100 ;)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan