Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoor het eigenlijk nooit zoemen het zit op mijn frame onder de kappen.
Kan wel kijken of de ballast zelf er nog goed uit ziet, dit heb ik nog niet gedaan
Aanzettten met verhoogd toerental dus ook niet?
Ik heb wel eens iemand gelezen die hem niet voor het starten kon aanzetten ivm te weinig stroom.
Edit: ik heb altijd het idee gehad dat mensen sneller van je baan af gaan als je met xenon rijdt ipv normaal licht.
Dat had ik ook met LED in mijn koplamp. Goed op de weg schijnen deed het niet, maar een strooilicht dat het gaf.. _O-

Nog wel even bedacht of ik er mee ging rijden, maar gebruikte hem toch alleen overdag en dicht bij huis.. :? :Y
Vervolgens na een paar weken wat fileverkeer in de avondspits. (Onderweg naar een niet geplande producttraining)

Auto's gingen aan de kant als nooit tevoren. _O-

Verschil tussen het materiaal.. onder meer geen spiegel:



Halogeenlamp:



Ledlamp: :+





Lul je de hele dag al zoveel onzin dat niemand het met je eens kan zijn? :+
Meer niet toe willen geven denk ik. :$ :+ _O-
Maakt mij ook niet verder uit, als mensen hun eigen eilandje willen beschermen. No worries for me. :t
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet lichtproductie vergelijkbaar met een 60 watt H7? Ik bedoel.. de 400 watt bouwlampen op halogeen worden vervangen door 10 tot 50 watt led units. Om dan een 60 watt Led voor op de motor te plaatsen.
...
Dat zou dus idd zomaar eens kunnen, en dat ik dat verkeerd gelezen heb :$
Later nog eens bekijken allemaal. Nu nog geen zorgen om maken, zolang mijn chinese xeneons in mijn chinese lenzen het nog doen blijven ze erin zitten.

Ze zitten er nu ruim 8.000km in, dus ik denk niet dat ze zo meteen al aan opgeven denken ...
 
Echt? Maar hij heeft toch geen punt achterlicht meer, toch?
Ik dacht dat ze die toen ook meteen een alarmlichtdunctie hadden mee gegeven op de plaats waar normaal de lichtschakelaar zat.

Aftermarket:)
Mijn xenon deed het vaak niet toen die geschakeld was aan het contact. Dus dealer had een schakelaar gebouwd zodat ik hem aan kon zetten na het starten, toen nooit geen problemen
 
Laatst bewerkt:
Sinds afgelopen week de eigenaar van een Suus GSX 750 F uit 2000 ( @DKP, die jij ook gezien hebt..).

Gisteren eerste proefrit na uitvoeren van:
- nieuwe bougies
- chokekabel vervangen
- nieuwe oliefilter en luchtfilter
- blokolie ververst
- carburateurs ultrasoon schoongemaakt ( was erg hard nodig...)
- carburateurs gesynchroniseerd

Nog 4 puntjes die opgelost moeten worden:
- stationaire toerental 'danst'
... iemand ideeën?
- Motor loopt niet helemaal lekker onder de 4000 toeren. Hierboven loopt ie als de brandweer. Ook hier ideeën zijn welkom?
- ondanks schoonmaken carburateurs loopt er nog steeds benzine in het carter. Ga de vlotterhoogte nog controleren en checken welke carburateur overloopt.
- startmotor wil niet altijd aanslaan bij het starten (startrelais hoor ik wel klikken). Moet het relais nog doormeten.
 
Die heb je nog al eens laten voorbijkomen :Y
Budgetbike or not, what a beautifull color!!! 8-)
And for sure, a lot of fun! Sure with the kids :]
Beautiful color. _O- :+





Ben er wel helemaal tot in Duitsland geweest.
Dagje van 800 kilometer. :}



GSX-F fgame on. :$ :t ;)

750_gsxf_cobra_gt_1.jpg


Ontopic plaatje gevonden. *O*
 
Laatst bewerkt:
Sinds afgelopen week de eigenaar van een Suus GSX 750 F uit 2000 ( @DKP, die jij ook gezien hebt..).

Gisteren eerste proefrit na uitvoeren van:
- nieuwe bougies
- chokekabel vervangen
- nieuwe oliefilter en luchtfilter
- blokolie ververst
- carburateurs ultrasoon schoongemaakt ( was erg hard nodig...)
- carburateurs gesynchroniseerd

Nog 4 puntjes die opgelost moeten worden:
- stationaire toerental 'danst'
... iemand ideeën?
- Motor loopt niet helemaal lekker onder de 4000 toeren. Hierboven loopt ie als de brandweer. Ook hier ideeën zijn welkom?
- ondanks schoonmaken carburateurs loopt er nog steeds benzine in het carter. Ga de vlotterhoogte nog controleren en checken welke carburateur overloopt.
- startmotor wil niet altijd aanslaan bij het starten (startrelais hoor ik wel klikken). Moet het relais nog doormeten.

Oh dat dansen ken ik, negeer het vooral gewoon O-)
Staat je keuzehendel niet per ongeluk op pri?
Gek genoeg is mijn soes hartstikke rustig onder die 4k maar twijfelt wat tussen 5 en 6k. Kan je daar dus verder niet mee helpen.
Upload btw eens een foto :P
 
@dicko -> quiz -> stekker van je ontkoppelingshendel ???
Correct! :}

Maar met een kleine aanpassing, à la
stekker, kwestie van een paperclip in de connector_O- )
})

't Ding wilde niet starten en maakte ook geen geluid. Had even geen zin om uitgebreid te gaan zoeken (regen enzo), stukje paperclip in de stekker bood uitkomst.

Vanmiddag even wat contactspray erin gespoten, hopelijk doet'ie het woensdag weer (25 graden, Zeeland-weer ;) )
 
Nog 4 puntjes die opgelost moeten worden:
- stationaire toerental 'danst'
... iemand ideeën?
- Motor loopt niet helemaal lekker onder de 4000 toeren. Hierboven loopt ie als de brandweer. Ook hier ideeën zijn welkom?

'dansen' had ik ook (bij stationair). Oplossing was synchroniseren met gelijktijdig afstellen stationaire menselschroeven. Cilinder 4 stond behoorlijk rijker dan 1-3.
Sync -> schroeven bijstellen -> sync bijstellen -> schroeven bijstellen -> sync bijstellen.
Mijn 'garage' had een digitaal synchronisatie apparaat waarop ze nauwkeurig konden afstellen. Als de mengselschroeven eenmaal goed staan, kan je daarna doorgaans synchroniseren zonder aan de mengselschroeven te komen (totdat de carbs weer uit elkaar gaan).

Ook niet lekker lopen onder 4000 toeren heb ik twee keer aan de hand gehad. Beide keren deed één cilinder niet mee. Dat kan je zelf nagaan met een infrarood thermometer (temp uitlaatbochten).
Eén keer moesten de carbs gereinigd worden (maar dat heb je net laten doen), de tweede keer deed een bougie niet mee. Kijk even naar hoe schoon ze zijn en of de kabels goed zijn.

Wil niet zeggen dat het bij jou hetzelfde is natuurlijk, maar misschien biedt het een aanknopingspunt. Sowieso temperatuur op de uitlaatbochten meten kan al een hint geven.
 
Net als grootlicht heb ik een knop om mijn lamp aan te zetten, zowel met starten doet die het niet maar ook als ik al 20 minuten gereden heb niet.
Bedoel hiermee ook niet de spanning va de accu.
Xenonlampen moeten ook "starten" daarom zie je wanneer je het licht inschakeld ook gelijk fel licht wat dan even wat terug zakt en daarna op normale sterkte blijft branden.
Als de ballast dat start vermogen niet levert zal de lamp niet gaan branden ookal krijgt die wel z'n normale stroomtoevoer.
 
Is het niet de lamp(en) die je moet horen zoemen?

Als ik mijn lampen aanzet zoemen ze (of wat er hoort te zoemen), en dat zoomen neemt af naargelang de lampen opwarmen om uiteindelijk helemaal te verdwijnen.
De omvormer zoemt, niet de lampen zelf.
Leg je oor maar eens naast je telefoonlader bijv.
 
Beautiful color. _O- :+
Heb ik weer een of andere flagrante spellingsfout gemaakt of zo dat het grappig overkomt :$
Ja ik weet het, ondanks ik thuis dus dagelijks Engels spreek en op het werk ook, is mijn Engels ver van goed :$

O ja, en sorry dat ik zo veel in het Engels typte, was niet de bedoeling, maar was gelijk ook met mijn vrouwtje aan het praten en dan denk je ook in het Engels ... en ja, dan begin je ook Engels te typen _O- :+
 
Ha ja! Heb ik eens gevonden toen ik aan het googlen was voor zijspannen. Die foto's staan gewoon zo op de site van Kalich :

Gaaf ding, voor 7000€ hangt die aan je motor, compleet afgewerkt en MET TUV keuring 8-)
Niet goedkoop dus, maar je hebt er wel een fantastisch ding voor naast je motor 8-) :]

Btw: het is in die tijd dat mijn zoontje zijn eerste wheelie stoppie * maakte *O*
Dat heeft Sloopkogel hem geleerd :+

* in het oorspronkelijke bericht ook per abuis whielie getypt ipv stoppie ... en daar kan ik het niet meer veranderen :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De omvormer zoemt, niet de lampen zelf.
Leg je oor maar eens naast je telefoonlader bijv.
Hmm ... liever niet ... :+
full



Btw: het maakt mij niet uit wat er zoomt* :+
Zolang het maar stopt met zoemen van zodra de lampen op temperatuur zijn. Want, dat zoemen, dat is best luid gezoem in het begin :o

* als ik op het werk handbagage moet controleren van een vrouw (of bepaald type man) zoomt, of begint er plots te zoomen, wel wat anders dan xenon lampen of diens ballasten/omvormers
:X _O-
 
Mijn xenon is dronken. Toenstraks deed die het heel even en daarna niet meer.

Dan is de lamp dus wel heel en moet ik het in kabels of canbus of accu zoeken?
 
Oh dat dansen ken ik, negeer het vooral gewoon O-)
Staat je keuzehendel niet per ongeluk op pri?
Gek genoeg is mijn soes hartstikke rustig onder die 4k maar twijfelt wat tussen 5 en 6k. Kan je daar dus verder niet mee helpen.
Upload btw eens een foto :P


Hij 'danst' voor mn gevoel nog teveel, wil er nog naar kijken. Luchtschroef heb ik nog niet afgesteld, dus daar zou ook het rommelig lopen onder de 4000 toeren aan kunnen liggen.

Benzinekraan staat op On, dus zou zonder draaiende motor dicht moeten staan.

Foto's komen nog....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan