harley davidson flh 1200 1978 geen vonk

stefan1983

Rookie
22 sep 2012
29
0
breda
Hoi ik heb een harley die rijdend is weg gezet. Na de winter stop wou hij niet starten, geen vonk op de bougie. heb de signaal draad vanaf de gever doorgemeten en die geeft tot de bobine door. Als ik hem goed gemeten heb dan. en heb de bobine vervangen door een nieuwe, maar nog steeds geen vonk.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen controleren of meten. heb voor de rest geen ervaring met harley
 
Kijk eens hier naar:

18492157_829986693836308_1321153378_n_zpsubnyihki.jpg


Ziet eruit als sluiting.....

Marc
 
Laatst bewerkt:
Heb nu een paar foto's van de onsteking. Nog een belangerijk iets, het is het 1978 en een half model. Net een ander onstekings systeem als de andere[afbeelding]
Lekker laten zitten, je hebt dus electronische ontsteking.

@ Martell, de bobine heeft dus maar 45 graden om op te laden voor de tweede vonk. Dat is niet veel. Ik zie dat andere fabrikanten dan kiezen voor twee triggers. Het zal werken, maar het gaat tegen mijn gevoel.
 
Lekker laten zitten, je hebt dus electronische ontsteking.

@ Martell, de bobine heeft dus maar 45 graden om op te laden voor de tweede vonk. Dat is niet veel. Ik zie dat andere fabrikanten dan kiezen voor twee triggers. Het zal werken, maar het gaat tegen mijn gevoel.
Dat kan.
Al decennia draaien harley's op 2 set puntjes, of een upgrade naar reed, zonder condensator, en 1 bobine (3 ohm of 5 ohm).
En dat gaat eigenlijk ook al heel lang prima. Misschien heeft t te maken met het feit dat toerentallen niet te hoog zijn.
 
En toch is een andere bougie zowat de gemakkelijkste test. Stel dat je dan wel een vonk hebt. Ik kom hier alleen mee, omdat ik na een week prutsen, een nieuwe bobine en een hoop meten het toch even probeerde.
 
Ja een andere bougie had ik uiterraad al geprobeerd. En de blote kabels waren netjes afgetaped maar heb ik er alfgehaald om te meten. Zelf debk ik aannde onstekimgs module of de pick up. Maar weetniet hoe ik deze kan controleren
 
Ja een andere bougie had ik uiterraad al geprobeerd. En de blote kabels waren netjes afgetaped maar heb ik er alfgehaald om te meten. Zelf debk ik aannde onstekimgs module of de pick up. Maar weetniet hoe ik deze kan controleren

Kijk eens op yt.
Veel videos over de oude ontsteking op harleys.
 
Lekker laten zitten, je hebt dus electronische ontsteking.

@ Martell, de bobine heeft dus maar 45 graden om op te laden voor de tweede vonk. Dat is niet veel. Ik zie dat andere fabrikanten dan kiezen voor twee triggers. Het zal werken, maar het gaat tegen mijn gevoel.

Hij heeft wel meer tijd als 45 graden hoor, of is dit een speciale big bang versie ofzo? ;)
 
Hij heeft wel meer tijd als 45 graden hoor, of is dit een speciale big bang versie ofzo? ;)
Leg eens uit? Met maar 1 trigger kan je dus maar 1 vonk maken. Er zitten dus twee nokken of twee magneetjes op de rotor. Die vonken dus op het interval van de cilinderhoek. Ik kan er dus niets anders van maken dat ze op 45 graden en op 320 graden vonken. De voorste cilinder krijgt nooit meer als 45 graden om laden. 1x loos en 1x in de arbeidsslag.
OT natuurlijk maar ik heb het me nooit gerealiseerd, ik ging er van uit dat er altijd twee setjes puntjes/pick ups nodig waren.
 
Leg eens uit? Met maar 1 trigger kan je dus maar 1 vonk maken. Er zitten dus twee nokken of twee magneetjes op de rotor. Die vonken dus op het interval van de cilinderhoek. Ik kan er dus niets anders van maken dat ze op 45 graden en op 320 graden vonken. De voorste cilinder krijgt nooit meer als 45 graden om laden. 1x loos en 1x in de arbeidsslag.
OT natuurlijk maar ik heb het me nooit gerealiseerd, ik ging er van uit dat er altijd twee setjes puntjes/pick ups nodig waren.
tenzij de pickup op de nokkenstok zit
 
Alle zekeringen wel heel?
Krijgt de bobine wel spanning?
Niet toevallig een vervuild contactslot en/of dodemans knop waardoor de ontsteking onderbroken blijft?
Accu los gehad en vergeten om alle draden aan te sluiten? Of niet goed aangesloten?
 
Laatst bewerkt:
Leg eens uit? Met maar 1 trigger kan je dus maar 1 vonk maken. Er zitten dus twee nokken of twee magneetjes op de rotor. Die vonken dus op het interval van de cilinderhoek. Ik kan er dus niets anders van maken dat ze op 45 graden en op 320 graden vonken. De voorste cilinder krijgt nooit meer als 45 graden om laden. 1x loos en 1x in de arbeidsslag.
OT natuurlijk maar ik heb het me nooit gerealiseerd, ik ging er van uit dat er altijd twee setjes puntjes/pick ups nodig waren.

Het is 360-45=315 graden voor de een en 360+45=405 graden voor de ander. Het is een viertakt. Meer dan voldoende tijd. de waste spark interesseert niemand.
 
Maar bij een HD is de loze vonk toch niet op het Bovenste Dode Punt van de andere cilinder.
Dus niet op 360 graden.
Hoe kan er bij een V-twin met ongelijke blokhoek een "wasted Spark" zijn???
De bougies vonken gelijk.
Telkens weer.
De ene op t moment dat het precies moet, voor de andere cilinder op een moment dat irrelevant is, de wasted spark. En dan natuurlijk om en om :)

Maar los van de zeer eenvoudige en achterhaalde techniek tbv de pulsen, gaat het hier om het verhelpen van een storing bij de motor van TS.

Hoe staat het er mee momenteel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan