De Yamaha T-Max 500 !!

Ik zou graag gewone handlebars willen aan de achterzijde ipv een bagagerek! Nieuwe kosten 180 euro per stuk! Dat heb ik er niet voor over. Iemand nog tips! Misschien iemand tweedehands in de aanbieding?

Groeten Madmax2
full
Ik zou graag gewone handlebars willen aan de achterzijde ipv een bagagerek! Nieuwe kosten 180 euro per stuk! Dat heb ik er niet voor over. Iemand nog tips! Misschien iemand tweedehands in de aanbieding?

Groeten Madmax2[afbeelding]


Misschien zijn er tmax rijders die juist een bagagerek willen die met je willen ruilen, kijk anders ook ff op (italiaanse)ebay daar worden ze ook wel eens aangeboden..
 
Eergisteren ben ik in de ardennen uit de bocht gegaan.
Ik was via de spiegel achter mij aan het kijken waar mijn vrienden bleven, toen ik voor mij keek zag ik de bocht snel naderen. Toen ik zag dat ik het niet zou halen ben ik juist buiten de baan in het gras gaan liggen en heb mijn tmax laten schieten. Zelf heb ik niets (behalve een deuk in mijn ego), de schade aan de tmax valt mee dacht ik. Een spiegel af (hangt er ondertussen terug aan), en mijn windscherm in 2 stukken.

Vandaag heb ik prijs gevraagd voor een nieuw scherm (black max 2007) en dat is 508 euro.
Dat is heel veel, en ik wou weten of er hier iemand een 2de handsschem of een alternatief weet. Belangrijkste is dat ik uit de wind zit ...
full
 
508€ voor een windscherm !!! Dat is ook niet van de pot gerukt ...me dunkt !! Met wat geduld en wat opzoekwerk vind je zeker wel iets 2e hands ...en veeeeel goedkoper !
 
Heb nog een oud windscherm liggen.
Is een hoge geweest en heb ik zelf ingekort en zwart gespoten aan de binnenkant.
Zal morgen ff foto,s maken voor 30 euries kun je weer rijdn en op je gemak verder zoeken.
Komt van een black max 2006 maar dat zullen geen verschillende zijn lijkt me.
 
Heb nog een oud windscherm liggen.
Is een hoge geweest en heb ik zelf ingekort en zwart gespoten aan de binnenkant.
Zal morgen ff foto,s maken voor 30 euries kun je weer rijdn en op je gemak verder zoeken.
Komt van een black max 2006 maar dat zullen geen verschillende zijn lijkt me.

bedankt, maar ik zal voor het grote windscherm van Givi gaan, heb graag een hoog scherm.
 
Ik kreeg vandaag te horen dat de achterband verkeerd om zit,daar heb ik nooit geen erg in gehad.
Zit hij verkeerd of goed? wat vinden jullie ,zie het pijltje rood om lijnd.

full
 
Laatst bewerkt:
Hij zit er inderdaad verkeerd om op.... De pijl wijst tegen de draairichting in.

Wat het uitmaakt ? Ik vermoed dat het vooral is vanwege de profielvorm, dus de afvoer van water bij nat wegdek.
 
Dank voor je antwoord Hybride, dan is het duidelijk voor mij. :t
De T-max krijgt binnenkort een 40.000 beurt daar zitten ook de banden voor en achter bij,dus dan komt het weer goed.
Wel slordig van de monteur, band zit er nog maar 7000 km onder en moet zo te zien wel weer vernieuwd worden, zou het dan toch met de slijtage te maken hebben dat de band verkeerd om zit?
 
Laatst bewerkt:
.....zou het dan toch met de slijtage te maken hebben dat de band verkeerd om zit?....
Zelf heb ik er hiermee geen ervaring met motoren, misschien iemand anders ?

Bij sommige landbouwtractoren die veel op asfalt rijden worden de banden andersom gemonteerd zodat ze minder snel slijten.
Normaal krijg je op asfalt altijd ernstige slijtage in het midden van de band, de hoogste kant van de nokken; bij de andere draairichting is dat probleem er niet.
Het heeft te maken met de pijlvormige nokken en de manier waarop de band het asfalt raakt en vervormt.

Wie weet speelt een dergelijk effect ook bij jouw band, die groeven lopen immers ook schuin.
 
Laatst bewerkt:
Na 7000km je banden verslijten op een t-max lijkt mij erg snel. Bij een sportmotor is dit niet ongewoon. Op mijn tmax hebben ze het 15000 km volgehouden.
 
Na 7000km je banden verslijten op een t-max lijkt mij erg snel. Bij een sportmotor is dit niet ongewoon. Op mijn tmax hebben ze het 15000 km volgehouden.

Ja daarom 7.000 km is ook niet normaal het is een dunlop zit er nog geen jaar onder en er zit nog net 2mm op.
Ik vond hem ook al zo hard slijten ,misschien toch te maken dat de band verkeerd om zit!
 
Hoi fijn dat er van deze topics zijn, ik ga morgenochtend een jcosta 4r op mijn t Max 2008 laten monteren. iemand al rij ervaring hiermee?
 
Te begrijpen Theemaks de uitdagingen liggen om de hoek ...ik ken dat gevoel.
Veel Succes en veilige kms met je huidige cruiser !
Als ik een gokje mag wagen ....na de zomer hunker je weer naar een Tmax .....wedden !! :)
 
Ja, hetzelfde heb ik ook gehad.
Wat is die Tmax toch een pracht machine.
 
Gefeliciteerd Rene *O*

Pracht motor zo'n Intruder 800 :] ,zal wel weer even wennen zijn.
Ik had vorige week bijna een Yamaha XJR 1300 gekocht.
Mijn T-Max heeft een 40.000 beurtje nodig, en voor en achter band komen er bij dus das een duur grapje, ik kon de T-Max goed inruilen op de XJR, maar na een week nadenken toch besloten Maxje te houden.
Was best wel even moeilijk hoor,want die 40.000 beurt kost wel ongeveer 1000 euro.

Dit is die XJR.

1k0.jpg"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan