Ducati Monster modellen v.a. 2009 "DE NUOVO MOSTRO" deel 6

Ik heb weinig te melden, nog steeds niet uit 1100s vs 1100evo.

Wel proefgereden op een Monster 1200S en 1200R, waarbij ik de 1200S eerlijk gezegd beter vond voor real world straatgebruik. Jammer dat er niet erg doorgereden werd met de demo dag. Verder rijden ze perfect, niks op aan te merken, al vind ik de 1100 wel wat meer karakter hebben. Zijn ook erg prijzig.

Ik zou voor de 1100S kiezen! ben dan ook wel zeer onpartijdig...O-)
Helaas de laatste Monster met droge koppeling.
Heb zelf ook voor de keus tussen 1100(S) of EVO gestaan. maar de koppeling heeft de doorslag gegeven.
 
Hoi Sender ik ben sinds februari in bezit van een monster 1100. Vind dit tot nu toe het meest monsterlijke model.
Rijd heerlijk en tja die open koppeling....geweldig.
De S versie is nog een stapje mooier dus als ik jou was zou ik daar voor gaan.
Succes met je keuze.
 
Laatst bewerkt:
[imgat]

Wat een plaatje :9~
full
 
*O*

Wat een mooie!

Hier even een vraagje voor alle Monster 1100S rijders. Ik vind de Öhlins nogal hard afgeveerd. Op het circuit werkt het perfect maar op slecht wegdek is het stuiteren geblazen. Iemand toevallig een andere setting voor de vering? Ik wil niet zomaar wat gaan draaien en daarmee de balans misschien verstoren.
ik heb geen setting voor je maar pobeer de rebound is langzamer te zetten. mijn kwakasuki voor op het circuit is er van opgeknapt.
 
Ook een vraag van mijn kant...
wil nog wel een aantal spullen vervangen aan de Monster en was nu aan het kijken naar Ducati Performance spul.
Wel wat prijziger, maar vind het wel goed passen ;)
Heeft misschien iemand een adresje waar dit besteld kan worden? Kan er op internet niet zo veel van vinden bij Nederlandse (web)winkels.
 
Ook een vraag van mijn kant...
wil nog wel een aantal spullen vervangen aan de Monster en was nu aan het kijken naar Ducati Performance spul.
Wel wat prijziger, maar vind het wel goed passen ;)
Heeft misschien iemand een adresje waar dit besteld kan worden? Kan er op internet niet zo veel van vinden bij Nederlandse (web)winkels.

Ik heb het niet in de webshop staan, maar kan wel alle Ducati Performance leveren :Y
 
Hallo Leden, ben op zoek naar een zwart of carbon voorspatbord om te ruilen met een pearl white uitvoering, heb eventueel ook een origineel koplamp/cockpit scherm ook in pearl white..
 
Hallo !

Ik heb mij al jaren niet meer verdiept in ducati monsters. Hoe zit het met de kwalitiet en rij eigenschappen van een monster 696 ? Ik wil bewust geen zwaardere ivm rustig(er) gaan rijden. Een monster is dan denk ik meer geschikt voor me dan de huidige R6.
 
Hallo !

Ik heb mij al jaren niet meer verdiept in ducati monsters. Hoe zit het met de kwalitiet en rij eigenschappen van een monster 696 ? Ik wil bewust geen zwaardere ivm rustig(er) gaan rijden. Een monster is dan denk ik meer geschikt voor me dan de huidige R6.

De 696 is een heerlijke soepele fiets. Sturen erg licht en zijn compact. En gelijk goede remmen e.d. Ten opzichte van je R6 lever je natuurlijk flink wat vermogen in, maar het vermogen bij de 696 is wel erg bruikbaar. Persoonlijk zou ik denk ik eerder voor een 796 gaan, die heeft de mooie enkelzijdige swingarm en net even iets meer power. Maar als je kan leven met wat minder vermogen en een erg soepele en makkelijk te rijden fiets wilt is de 696 een erg goede. Deze modellen zijn redelijk bulletproof, gaan echt niet zomaar stuk. Erg zuinig in verbruik ook. Ze houden wel van een goede accu met starten.
 
De 696 is een heerlijke soepele fiets. Sturen erg licht en zijn compact. En gelijk goede remmen e.d. Ten opzichte van je R6 lever je natuurlijk flink wat vermogen in, maar het vermogen bij de 696 is wel erg bruikbaar. Persoonlijk zou ik denk ik eerder voor een 796 gaan, die heeft de mooie enkelzijdige swingarm en net even iets meer power. Maar als je kan leven met wat minder vermogen en een erg soepele en makkelijk te rijden fiets wilt is de 696 een erg goede. Deze modellen zijn redelijk bulletproof, gaan echt niet zomaar stuk. Erg zuinig in verbruik ook. Ze houden wel van een goede accu met starten.

Klinkt dus prima. Voordeel is ook dat de Biggelaar op zo'n 750 meter van mn huis zit, dus kennis en kunde is vlakbij. Mijn R6 is net ovb verkocht dus daarna kan ik gaan sparen.
 
Hallo Sender, ben weer een stuk wijzer geworden na onze ontmoeting vandaag! Ik kom gauw een keer bij Bolski kijken wat jullie allemaal in huis hebben, knipperlichten en uitlaat.
Nogmaals bedankt voor jouw advies.
 
Van het weekend een tochtje in Duitsland gemaakt, de hele dag regen gehad.

Wel heb ik hierdoor een record verbruik gerealiseerd met de M1100S; 1 op 25!

Na exact 200.6 km ging er 8.06 liter in :)
 
Yes !
Ik mag me ook aansluiten bij de "monster"club.
Sinds enkele weken een mooie gevonden uit 2010.
13.000 kilometers op de teller.
Het enige wat ik graag binnenkort wil vervangen is het zadel.
Ik wil er een van geheel leer op.
Zijn er trucjes om het zadel te demonteren? of is het losmaken van de 2 bouten aan de zijkanten voldoende? ik heb gelezen dat er onder het zadel ook iets zit..
 
Hallo Leden,

Heb wat onderdelen over van mijn monster 796.
Voorspatbord origineel Ducati kleur mat wit
Stuurkuip origineel Ducati
Standaard spiegels links en rechts origineel Ducati
Koppelingshandel origineel Ducati
Kentekenplaat houder af fabriek origineel Ducati

Dit weekend naar tractor pull Geestmerambacht, echt vet!!
 
Niemand die me kan vertellen hoe ik mijn zadel kan demonteren? de 2 bouten aan de zijkant los gehad.
Maar volgens het boekje moet je het slot aan de onderzijde draaien en het zadel eraf kunnen halen.
Nu past mijn sleutel net niet in dat slot omdat de vorige eigenaar er een custom uitlaat op heeft gelegd waardoor de sleutel net niet past. Maar ik lees op een ander forum dat sommige met een schroevendraaier iets kunnen verschuiven waardoor het alsnog kan. of dat ze er een tie wrap aangemaakt hebben om makkelijker te openen???
 
Niemand die me kan vertellen hoe ik mijn zadel kan demonteren? de 2 bouten aan de zijkant los gehad.
Maar volgens het boekje moet je het slot aan de onderzijde draaien en het zadel eraf kunnen halen.
Nu past mijn sleutel net niet in dat slot omdat de vorige eigenaar er een custom uitlaat op heeft gelegd waardoor de sleutel net niet past. Maar ik lees op een ander forum dat sommige met een schroevendraaier iets kunnen verschuiven waardoor het alsnog kan. of dat ze er een tie wrap aangemaakt hebben om makkelijker te openen???
Bij de 696/796/1100 modellen gaat hij gewoon met de sleutel open onder het kontje.

Wij hebben geen idee welke monster jij hebt. Misschien handig om even uit te leggen of een foto te posten. Of vraag het in het algemene Monster topic.
 
Hallo Leden,
Vanwege tekort vrije tijd verkoop ik, met pijn in mijn hart, mijn prachtige witte Ducati Monster 796 inclusief paddockstand (zwenkbaar)

Merk: Ducati
Type: Monster 796
Bouwjaar: 04-05-2011
KM-stand: 13.950
Kleur: wit
Opties: zwart stuur (gepoedercoat), zwarte kroonplaat (gepoedercoat), zwarte koplampomranding (gepoedercoat), korte kentekenplaat, CNC gefreesde hi-tech hendels, 14-tands tandwiel, rizoma spiegels

Distributieriemen zijn gedaan, 1 tikkie en hij loopt en de remmen en vering staan super afgesteld

De motor is nog nooit in aanraking geweest met regen of pekel en er is dan ook geen oxidatie te zien

Onderhoudsboekje aanwezig

Sender, jullie wel bekend ,kent de motor en heeft er ook mee gereden. Je zou hem kunnen benaderen indien je een referentie wilt. Als er belangstelling is voor meerdere foto's hoor ik dat graag.

Bij interesse heb ik eventueel nog een helm en een acculader te koop
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan