Nieuwe remleiding met overgebleven onderdeel

wervisser

Die hard MF'er
31 mrt 2005
955
3
Tilburg
Nu heb ik al vaker een remleiding vervangen op een (van mijn) motoren, maar bij deze BMW R1100S blijft er een onderdeel over... :?

De originele leiding loopt van het reservoir naar een T-stuk ter hoogte van het spatbord. Een deel gaat vervolgens naar beneden en de andere zit aan een stukje buis naar de andere kant en loopt daar weer over naar een remleiding.

De nieuwe remleiding van Bihr heeft ook dit T-stuk, maar die kan niet worden gemonteerd. Het schroefdraad van de remleiding is niet dik genoeg. Ze passen echter wel gewoon zo in elkaar. Waarom zou de leverancier een T-stuk meeleveren, wanneer deze niet kan worden gebruikt :?

Aangezien plaatjes meer uitleggen dan zo'n verhaaltje hierboven ...

Oude remleiding

20170511_183546_1.jpg


Nieuwe remleiding

20170511_183556_1.jpg
 
Ik denk dat je verkeerd om denkt en de remleiding op het plaatje verkeerd in elkaar steekt.
De korte leiding loopt van de pomp naar het "balhoofd" Daarvandaan gaan de twee lange leidingen naar de klauwen.

Eerst alles lezen dan pas zeuren :+

Ik denk niet fout om , heb vergelijkbare remleidingen alleen van het merk HEL en die zijn KNEL :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Het merk HEL had je b.v zoiets geleverd?

En zoals ik ernaar kijk mis je 3x verloopringen.

[afbeelding]

http://www.webbikeworld.com/t2/stainless-steel-brake-lines/

Het merk HEL had je b.v zoiets geleverd?

En zoals ik ernaar kijk mis je 3x verloopringen.

[afbeelding]

http://www.webbikeworld.com/t2/stainless-steel-brake-lines/

Ja, dit lijkt wel een optie. Zoals ik het nu zie kunnen de leidingen geschroefd worden zoals jouw racer dit heeft.
Met een verloopnippel en het losdraaien van de leiding van het verbindingsblokje kan het T-stuk worden gebruikt. Die optie heb ik dan nu niet, omdat die extra verloopnippels er niet bij zitten.

Ik heb even gebeld met Bihr, maar daar krijg je niet echt service. Ze willen enkel met een dealer praten -O-
 
Ik heb even gebeld met Bihr, maar daar krijg je niet echt service. Ze willen enkel met een dealer praten -O-


Logisch , jij bent slechts een partikulier waar ze geen zaken mee willen doen.

Je had contact moeten opnemen met je leverancier/winkel/webshop etc ,zij moeten het immers voor je uitzoeken/oplossen.

Zo niet.............. retour sturen
 
Logisch , jij bent slechts een partikulier waar ze geen zaken mee willen doen.

Je had contact moeten opnemen met je leverancier/winkel/webshop etc ,zij moeten het immers voor je uitzoeken/oplossen.

Zo niet.............. retour sturen

Ik ben blij dat ik mijn klanten/tussen leverancier/eindgebruikers wel te woord sta. Dat vind ik beter overkomen dan eerst het 'probleem' aan te horen en vervolgens niet even zelf in je documentatie te kijken, maar goed 'service' is multi-interpretabel natuurlijk O-)
 
Ik ben blij dat ik mijn klanten/tussen leverancier/eindgebruikers wel te woord sta. Dat vind ik beter overkomen dan eerst het 'probleem' aan te horen en vervolgens niet even zelf in je documentatie te kijken, maar goed 'service' is multi-interpretabel natuurlijk O-)


Doe je dat ook als als je een omzet hebt van 5 (edit 1000 O-) ) miljard met 10.000 leveranciers/dealers wereldwijd die elk 100.000 klanten hebben. Die allemaal vragen gaan stellen over een T-stuk?

Dacht het niet :+ daar is de dealer immers voor.
 
Laatst bewerkt:
Doe je dat ook als als je een omzet hebt van 5 (edit 1000 O-) ) miljard met 10.000 leveranciers/dealers wereldwijd die elk 100.000 klanten hebben. Die allemaal vragen gaan stellen over een T-stuk?

Dacht het niet :+ daar is de dealer immers voor.

Mwa, er zijn dagen dat ik dat niet heb inderdaad. Daarentegen laat iemand mij mijn verhaal uitleggen, vraagt geïnteresseerd naar de motor/bouwjaar/artikelnummer en verteld vervolgens dat hij niets voor mij kan doen. Daarentegen wil hij dan wel iets gaan uitzoeken zodat wanneer de dealer belt, hij een antwoord heeft. Nu heb ik even gekeken bij wie ik hem heb gekocht, maar die staat niet in het dealer lijstje :N

Ik zal hem maar zonder T-stuk monteren. Dat ziet er nog steeds valide en vooral veilig uit.

Bedankt voor alle input *O*
 
Zoals gezegd heb ik deze van een motorzaak via Marktplaats gekocht (in november :$ )

Ik heb hem nu gemonteerd, maar dan zonder het T-stuk. De druk zit er inmiddels op en het ziet er in mijn ogen prima uit. Alle banjo's kloppen en de kabel naar de rechter remklauw zit stevig vast gedraaid in de hoofdleiding. Als ik zo naar de lengte van de rechterzijde kijk, hadden ze het T-stuk niet hoeven bijsluiten. Dit had nooit gepast.
 
Je kan/moet deze remleiding T-split zo monteren zoals je hem ontvangen hebt.

Deze gaat van je rempomp naar T-stuk dan naar de twee remklauwen toe.

[afbeelding]

Of je vervangt het T-stuk voor dat losse T-stuk ( X) zet alle 3 de leidingen erop en dan kan je hem vastzetten net als het origineel.Mits het past want zie dat de schroefdraad afwijkt ?


100 punten en bijna oranje nu nog geel :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan