Waar tandwielen en onderdelen vinden/bestellen online?

Gizet

MF'er
21 apr 2017
95
1
Opgemerkt dat de pinnen van mijn tandwielen Cagiva Raptor 650ie al redelijk kromgetrokken zijn :] waar bestellen jullie online?

Nog eens extra vraagje; de kettinggeleider is ook kapot (wss door te losse ketting, was het geval bij aankoop) ketting aangespannen en tikt nu tegen mijn achterbrug...
Cagiva kan dit onderdeel niet meer leveren (volgens officiele verdeler maken ze dit stuk niet meer), heb al heel het internet afgezocht maar NIKS te vinden... iemand alternatieven ofzo hoe ik dit kan oplossen?
full
 
Opgemerkt dat de pinnen van mijn tandwielen Cagiva Raptor 650ie al redelijk kromgetrokken zijn :] waar bestellen jullie online?

Nog eens extra vraagje; de kettinggeleider is ook kapot (wss door te losse ketting, was het geval bij aankoop) ketting aangespannen en tikt nu tegen mijn achterbrug...
Cagiva kan dit onderdeel niet meer leveren (volgens officiele verdeler maken ze dit stuk niet meer), heb al heel het internet afgezocht maar NIKS te vinden... iemand alternatieven ofzo hoe ik dit kan oplossen?[afbeelding]
Kettingsets kan je overal kopen, maar die kettinggeleider zal je zelf moeten (laten) maken.
 
Zijn er veel verschillende kwaliteiten van kettingsets waarop ik moet letten?
enig idee waar ik dit kan laten maken en hoe ik aan de juiste gegevens kan komen voor exact dezelfde te laten maken?
 
Misschien kan je er een van een andere motor kopen en deze aanpassen?
Ik heb ook wel eens gezien dat iemand deze van nylon gemaakt had.

Kettingset: Vraag jezelf af of je een open of gesloten set wilt hebben.
Een DID 525VX wordt voorgeschreven en is goed zat.
 
Laatst bewerkt:
zat even op google te kijken. materiaal is dus HMPE

(bron Vincent uit NL op het cagiva forum)

I have made two models.
A simplified version and a original remake. Both are made from HMPE, which is a material that is industrially used as chain guides.
 
Diegene van de BMW lijkt er wel sterk op... ik ga eens de afmetingen opzoeken daarvan :)
Hangt dit er eigenlijk aan voor bescherming van de achterbrug of effectief voor de ketting te geleiden zodat deze niet van het tandwiel loopt? Anders kan ik in tussentijd gewoon een rubber rond mijn achterbrug hangen :p
 
Diegene van de BMW lijkt er wel sterk op... ik ga eens de afmetingen opzoeken daarvan :)
Hangt dit er eigenlijk aan voor bescherming van de achterbrug of effectief voor de ketting te geleiden zodat deze niet van het tandwiel loopt? Anders kan ik in tussentijd gewoon een rubber rond mijn achterbrug hangen :p



Is voor bescherming van de achterbrug, ik heb ook een Raptor gehad en daar was de ketting in de achterbrug gevreten toen die geleider stuk was.

Er zit ook een verhoogd deel bovenop de geleider waar de rollen van de ketting op lopen.


Hier kan je het zien:

https://www.boonstraparts.com/nl/onderdeel/cagiva-raptor-1000-achterbrug-2002&ID=B10000RULV
 
Laatst bewerkt:
Opgemerkt dat de pinnen van mijn tandwielen Cagiva Raptor 650ie al redelijk kromgetrokken zijn :] waar bestellen jullie online?

Nog eens extra vraagje; de kettinggeleider is ook kapot (wss door te losse ketting, was het geval bij aankoop) ketting aangespannen en tikt nu tegen mijn achterbrug...
Cagiva kan dit onderdeel niet meer leveren (volgens officiele verdeler maken ze dit stuk niet meer), heb al heel het internet afgezocht maar NIKS te vinden... iemand alternatieven ofzo hoe ik dit kan oplossen?[afbeelding]
Op het duitse Cagiva forum is iemand die ze zelf heeft gemaakt en er waarschijnlijk nog wel eentje te koop heeft: http://forum.cagivisti.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=45053
 
Ik ben idd van belgie ja 😁😁

Ik ga de Duitse link eens bekijken, ik heb ook iemand gevonden die er 1 zelf met 3-D printer gemaakt heeft van nylon, deze produceert er geen maar kan me wss wel de SFL-file (of zoiets 😝) geven zodat ik deze zelf kan laten maken.. Wel nog geen antwoord van die persoon gehad

Kettingset bekijk ik ook asap, ben nu eerst bezig met kettinggeleider, heb ondertussen zelf al tijdelijke rubberbescherming gehangen tot ik het origineel stuk heb, tijdelijke oplossing uiteraard, maar het lukt precies...
 
Nog steeds niets gevonden, tijdelijke oplossing is ook al versleten...
+ ik spreek geen woord duits, heb het eens bekeken en ik versta er niks van :p
 
Ik heb hem mail gezonden (in engels weliswaar :D)

Weet er iemand exact van welk soort stof het origineel gemaakt is?
Ik denk dat het niet zo moeilijk lijkt voor er zelf 1 te maken zodra ik weet welke stof dit is...
 
Ketting komt vandaag binnen en ga ondertussen kunststofgeleider maken terwijl de ketting eraf is.
Iemand enig idee waar ik werkplaatshandboek zou kunnen krijgen/downloaden voor de ketting te vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan