KTM 390 Duke

Motortje weer opgehaald vanmiddag. Waarschijnlijk stond de verkeerde software erop. Daarom werd deze vernieuwd. Hopelijk is het hiermee opgelost. Alleen is het de komende dagen droog en zacht weer en het euvel deed zich voor bij wat vochtig koud weer, dus qua klimaatomstandigheden heb ik even geen vergelijkingsmateriaal. ;-)
De leenmotor weer ingeleverd ...een Husqvarna TR650 Strada. Even wennen, maar best een leuke motor om eens te proberen. Toch tof dat een dealer vervangend vervoer verzorgt. Netjes!

...bij mijn overjarig (2016) exemplaar dus niet. Vanwaar de vraag?
 
Laatst bewerkt:
Mn vriendin heeft er eentje gekocht en die gaat over een paar weken voor de 1000km beurt. Kunnen ze meteen die update erin flashen :)

Heel erg fijn fietsje trouwens (heb zelf een sv1000) maar heb me er al een aantal ritten bijzonder op vermaakt
 
Mn vriendin heeft er eentje gekocht en die gaat over een paar weken voor de 1000km beurt. Kunnen ze meteen die update erin flashen :)

Heel erg fijn fietsje trouwens (heb zelf een sv1000) maar heb me er al een aantal ritten bijzonder op vermaakt

Volgens mij kijken ze bij een beurt standaard altijd even of er een update is.

Ja, zeker een fijn fietsje. Ik gebruik 'm als tweede motor, dus als ik mijn ST1300 Pan European niet gebruik. En het is elke keer weer een feestje op dat ding. :]
 
Afgelopen zaterdag ff bij Premium Motors op een Duke 390 gereden met de KTM Orange Days.
Helaas wel met een groep en een 125cc vooraan, dus moest me flink inhouden. :]


Nadeel is wel dat ik de knipperlichten vaak vergat uit te doen (gelukkig betrapte ik mezelf er op en niet een ander), omdat je vrij dicht op de cockpit zit en ik eigenlijk de hele cockpit niet zie vanwege de zithouding. Dat is dan denk ik ook het enige nadeel. Hoewel ik nog niet weet hoe die op de snelweg voelt. Binnen enige tijd een keer bij KTM een demo halen om een week te spelen. Leuk speelgoed, staat op mijn verlanglijstje!

Ik kon 'm meteen een klein beetje vergelijken met de BMW G310R, die andere bike uit India.
 
Afgelopen week mijn A2 rijbewijs gehaald en ik ben van plan om volgende week een Duke 390(afgeknepen voor A2) op te pikken. Het betreft een model uit 2014 met nog geen 2.000km er op voor een scherpe prijs.

Nu heb ik een paar vraagjes over deze mooie fiets:
  1. Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij dat specifieke modeljaar?
  2. Ik zal de motor voornamelijk gebruiken doordeweeks voor school/werk verkeer over 100km autowegen en kleine stukjes snelweg. Ik neem aan dat hij daar genoeg pit voor heeft?
  3. De motor die ik op het oog heb heeft net iets minder dan 2.000km. Om de hoeveel kilometer moet de motor om een beurt en wat zijn hier ongeveer de kosten van?

Alvast bedankt :)

...en? Is het nog iets geworden?
 
Afgelopen zaterdag ff bij Premium Motors op een Duke 390 gereden met de KTM Orange Days.
Helaas wel met een groep en een 125cc vooraan, dus moest me flink inhouden. :]


Nadeel is wel dat ik de knipperlichten vaak vergat uit te doen (gelukkig betrapte ik mezelf er op en niet een ander), omdat je vrij dicht op de cockpit zit en ik eigenlijk de hele cockpit niet zie vanwege de zithouding. Dat is dan denk ik ook het enige nadeel. Hoewel ik nog niet weet hoe die op de snelweg voelt. Binnen enige tijd een keer bij KTM een demo halen om een week te spelen. Leuk speelgoed, staat op mijn verlanglijstje!

Ik kon 'm meteen een klein beetje vergelijken met de BMW G310R, die andere bike uit India.

Dat was toch op zondag,7 mei die orange Days. Of ben ik nu helemaal in de war. O-) O-)

Groeten Eip.
 
Je hebt gelijk eip, was zondag! :) Ff in de war.
Premium Motors heeft in elk geval een Duke 390 staan als eigen demo, dus ik zou zeggen eip; rij daar zeker een stukkie op. Wel wat meer 'brommer' dan de G310R, maar ik hou daar wel van, heel speels karakter en uitgebreide cockpit, tcs, uitschakelbaar abs. Kost wel iets meer dan de BMW, maar niet schrikbarend veel (756 ekkies). Al weer die keuzes, hè. :P
 

Helder ge- en beschreven.
Een puntje, niet eens kritiek maar meer achtergrond info...

de ktm SXF 250 en 350 draaien 14.000 toeren, standaart fabriek. Houdbaarheid en onderhoud van het blok is ook wel extremer maar daar gaat het naar toe. De "works" racers halen tot 16.000 RPM. Dit zijn 4 takt motoren.
Dus gewoon gas tegen de stuit, gaskabel strekken }) No mercy.

Ik wil er nog steeds een. Sparen gaat niet zo goed. Net weer top end revisie kit besteld voor de crossert. Gaat weer 10% Duke ;(
 
Se Sua, dat kan je beter onder de review zetten. Alleen krijg je daar helaas niet altijd antwoord op. Puntje van verbetering misschien voor de reviewcrew.
 
Helder ge- en beschreven.
Een puntje, niet eens kritiek maar meer achtergrond info...

de ktm SXF 250 en 350 draaien 14.000 toeren, standaart fabriek. Houdbaarheid en onderhoud van het blok is ook wel extremer maar daar gaat het naar toe. De "works" racers halen tot 16.000 RPM. Dit zijn 4 takt motoren.
Dus gewoon gas tegen de stuit, gaskabel strekken }) No mercy.

Ik wil er nog steeds een. Sparen gaat niet zo goed. Net weer top end revisie kit besteld voor de crossert. Gaat weer 10% Duke ;(

Zie vorige reactie. Ik kwam het artikel tegen en heb alleen de link hier gedeeld. Het artikel zelf heb ik niks mee te maken.
 
Gisterenmiddag getankt met de Duke. Je moet echt goed opletten hoe je de vulslang in de tankopening stopt. Ik hield de vulslang wel in het gat, maar net iets te hoog, waardoor een hele plens benzine omhoog spoot ...op mijn jas, helm, gezicht en de motor zelf. Waarom zouden ze dat vulgat zo ongelukkig hebben ontworpen?
 
Misschien om op een afstandje te kunnen lachen? ;)
Mooi k*t, zijn geen grappen. Hoe ziet die tank er dan uit qua vulopening?
Bij de BMW zit er een schot in het midden, waarbij je het tankpistool er niet erg diep in kan doen en je ook rustig aan moet knijpen om het een beetje netjes te houden.
 
Gisterenmiddag getankt met de Duke. Je moet echt goed opletten hoe je de vulslang in de tankopening stopt. Ik hield de vulslang wel in het gat, maar net iets te hoog, waardoor een hele plens benzine omhoog spoot ...op mijn jas, helm, gezicht en de motor zelf. Waarom zouden ze dat vulgat zo ongelukkig hebben ontworpen?

Misschien om op een afstandje te kunnen lachen? ;)
Mooi k*t, zijn geen grappen. Hoe ziet die tank er dan uit qua vulopening?
Bij de BMW zit er een schot in het midden, waarbij je het tankpistool er niet erg diep in kan doen en je ook rustig aan moet knijpen om het een beetje netjes te houden.

Ik vind het allemaal wel meevallen, maar inderdaad, de eerste keer is het even opletten :Y
 
Gisterenmiddag getankt met de Duke. Je moet echt goed opletten hoe je de vulslang in de tankopening stopt. Ik hield de vulslang wel in het gat, maar net iets te hoog, waardoor een hele plens benzine omhoog spoot ...op mijn jas, helm, gezicht en de motor zelf. Waarom zouden ze dat vulgat zo ongelukkig hebben ontworpen?
Ik dek voordat ik in het handvat knijp vaak het gat af met mijn andere hand. Mocht het dan toch omhoog komen dan kan het nergens heen.
Dat doe ik eigenlijk al sinds ik de aflevering van Long Way Round gezien heb, waarbij Ewan hetzelfde had, en bijna zijn ogen kwijt was ;)
 
Het is bij veel motorfietsen een 'crime' dat tanken.
Ik heb zelf een Aprilia en een Cagiva waarbij je ook goed moet opletten. :Y

Met een kleine vulopening kan er ook geen diesel(pistool) in? Of rommel? :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Mijn vriendin heeft een 390 2017 gekocht.
Ik weet nog niet welke merken wel of niet dempers hebben voor het 2017 model,
maar kunnen jullie ons alvast tippen over welke demper het mooiste, volste, donkerste geluid geeft?
Alvast bedankt!
 
Hallo iedereen,
Al 2x dit topic volledig gelezen en heb spijt dat ik niet eerder deze motor leerde kennen.
Rij momenteel met een Msx125 en ben van plan om de overstap te gaan maken op de duke 390.
Nu de vernieuwde Duke 2017 er is kan je de laatste 2016 modellen waarschijnlijk aan mooie prijzen kopen, vind de 2016 persoonlijk iets mooier...vooral de uitlaat en de vorm van de motor.
 
Hallo iedereen,
Al 2x dit topic volledig gelezen en heb spijt dat ik niet eerder deze motor leerde kennen.
Rij momenteel met een Msx125 en ben van plan om de overstap te gaan maken op de duke 390.
Nu de vernieuwde Duke 2017 er is kan je de laatste 2016 modellen waarschijnlijk aan mooie prijzen kopen, vind de 2016 persoonlijk iets mooier...vooral de uitlaat en de vorm van de motor.

Goedhart Motoren in Bodegraven heeft volgens mij nog een overjarige Duke 390 te koop staan. Volgens mij vraagt hij er 5300 Euro, incl. kosten rijklaar maken, voor. Hij geeft er 24 maanden fabrieksgarantie op, maar volgens mij geeft KTM op die 390 gratis 2 jaar extra garantie erbij. Althans ik heb wel standaard 4 jaar fabrieksgarantie.

...maar van zo´n Duke ga je inderdaad geen spijt krijgen. :]
 
een Akra ligt natuurlijk voor de hand,
maar kom op, laat eens horen wat voor dempers nog meer goed scoren!

en heeft er al eens iemand de originele demper open/luider gemaakt?
ik hoor het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan