Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even ter verduidelijking... deze motorrijder zat verder wel volledig in het pak.

Dat iemand zonder handschoenen wil rijden, moet hij/zij helemaal zelf weten. Ik zou het zelf nooit doen, al is het maar vanwege opspattende steentjes tegen de hand aan.

Ik zal ook nooit meer dan 10 meter zonder handschoenen rijden maar opspattende steentjes tegen je handen....?
Hoe laag is jouw motor ??
 
Nog even ter verduidelijking... deze motorrijder zat verder wel volledig in het pak.

Dat iemand zonder handschoenen wil rijden, moet hij/zij helemaal zelf weten. Ik zou het zelf nooit doen, al is het maar vanwege opspattende steentjes tegen de hand aan.

Dat kost je echt je vingers niet hoor die steentjes. Hooguit een sneetje. :+ Geneest wel weer.

Vanmorgen nog iemand die over twee banen heen aan het slingeren was. Drie keer raden wat ie aan het doen was... Moet ie natuurlijk zelf weten maar rij mij dan niet in / van de weg. |(
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ook nooit meer dan 10 meter zonder handschoenen rijden maar opspattende steentjes tegen je handen....?
Hoe laag is jouw motor ??

Ik heb een paar gerepareerde sterretjes in de voorruit van mijn auto van opspattende steentjes (boven handvat hoogte), ook mijn kuipruitje en topkuip van mijn motor heeft steenslag schade van de afgelopen 40.000km, zelfs in mijn helmvizier zitten hier en daar kleine putjes van steenslag.

Dus ik weet niet hoe hoog jij denkt dat opspattende steentjes maximaal komen?? :? :?
 
Ik zal ook nooit meer dan 10 meter zonder handschoenen rijden maar opspattende steentjes tegen je handen....?
Hoe laag is jouw motor ??


Mijn bestelbus is bijna 2 meter hoog, toch zitten er pitjes van steenslag in de lak , van de rand boven de voorruit. Dus naar mijn idee kan je zelfs met een apenhanger nog steentjes tegen de handen krijgen.
 
Last van steenslag? Meer afstand houden ;)

soms springt er ook wel eens iets zijwaards natuurlijk
 
Ik heb een paar gerepareerde sterretjes in de voorruit van mijn auto van opspattende steentjes (boven handvat hoogte), ook mijn kuipruitje en topkuip van mijn motor heeft steenslag schade van de afgelopen 40.000km, zelfs in mijn helmvizier zitten hier en daar kleine putjes van steenslag.

Dus ik weet niet hoe hoog jij denkt dat opspattende steentjes maximaal komen?? :? :?

Dat soort steenslag zie ik ook wel eens.

Maar ik heb 1.000.000+ motor km erop zitten, enige steentjes die ik ooit op m'n handen heb gevoelt zijn hagelstenen :+
Ik ben gewoon oprecht verbaasd dat iemand last zou hebben van opspattende steentjes tegen handen.



Last van steenslag? Meer afstand houden ;)

Dat zou er wellicht mee te maken hebben ?
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen bijna een auto in m'n linker been gehad. Gelijkwaardig kruispunt, van links kwam een auto, type gemaakt-voor-zondagsrijders. Zag me duidelijk aankomen en ging op de rem. Vond dat beste dame achter het stuur al een beetje twijfelachtig overkwam, maar ze stond stil om voorrang te verlenen, dus ik trek rustig op om het kruispunt over te steken.
Alleen bedacht ze zich toen ineens dat ze eigenlijk wel voorrang verdiend had ofzo, waarbij ze dus op het zelfde moment als ik ook weer begon te rijden... B|
 
Afstand houden?
Als ik een auto inhaal en daar knalt net een steentje onder vandaan?
Nou heeft mijn All-Road handkappen, maar stellen dat het alleen maar met afstand houden te maken heeft is wat kort door de bocht. Het scheelt wel, maar niet alle steenslag heeft daar mee te maken.
 
Stom natuurlijk, ik had lunchpause en liep dus even naar het centrum om op terras te gaan zitten. Dus niet op de motor.
Ben ik op de terugweg en wordt ik nog in het 30 km gbied bijna van de zebra geveegd door een oude 3 serie die vond dat hij daar wel 80 kon rijden
 
Afstand houden?
Als ik een auto inhaal en daar knalt net een steentje onder vandaan?
Nou heeft mijn All-Road handkappen, maar stellen dat het alleen maar met afstand houden te maken heeft is wat kort door de bocht. Het scheelt wel, maar niet alle steenslag heeft daar mee te maken.

Niemand die gezegd heeft dat afstand houden ten alle tijden opspattende steentjes op je handschoen zou voorkomen.

Maar 100 meter afstand ipv 10 meter of 5 meter afstand zal wel verschil maken.
 
Ik ben gewoon oprecht verbaasd dat iemand last zou hebben van opspattende steentjes tegen handen.

Ik heb het in 400.000km ook nog niet meegemaakt. Maar wel een keer een heel dik insect op mijn zomerhandschoenen. En dat was al dermate pijnlijk dat ik blij was niet met blote handen te rijden.

Van die 400.000 km ook wel meer dan de helft op motoren met handkappen :+
 
Laatst bewerkt:
Niemand die gezegd heeft dat afstand houden ten alle tijden opspattende steentjes op je handschoen zou voorkomen.

Maar 100 meter afstand ipv 10 meter of 5 meter afstand zal wel verschil maken.
Ja, eens. Ik heb er overigens ook nog nooit wat van gemerkt. Goed geen 1000k km maar toch zeker wel 600k. En ik hou in ieder geval op de snelweg, die ik bij voorkeur mijdt, ook ruim afstand. Op m'n woon-werk traject zie ik slechts af en toe een auto, meestal alleen op de eerste twee en de laatste twee km.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag: teveel.

Van honderdtachtigrijders tot roadrage in de file tot een door rood licht overstekende blinde (ja, eentje met zo'n roodwitte stok) tot een vrachtwagen door de middenberm.

Bah. Blij dat ik thuis ben en niet meer de deur uit hoef.
 
In een dorp op een weg (30 zone) net breed genoeg dat auto's elkaar kunnen passeren zolang er geen fietsers rijden: Vrachtwagen+oplegger komt in een bocht tegemoet met forse snelheid, fietsers aan beide kanten terwijl ik en ander verkeer tegemoet kwam. Ik kon op tijd de fietsstrook op, geen idee hoe het verkeer achter mij het op heeft gelost.

Even later: Auto slaat, zonder richting aan te geven, rechts af bij stoplicht (gewoon één enkele baan voor links, rechts, rechtdoor). Althans dat dachten ik en de auto voor mij. Komt meneer met een zwiep terug op de rijbaan om te keren zodat hij de andere kant op kon rijden. Ik zette me al schrap om de impact te zien maar de auto voor me kon gelukkig nét op tijd uitwijken. Meneer kon het niet erg waarderen dat ik hem op niet zo vriendelijke toon aansprak toen hij verder wilde rijden.

Verder niets bijzonders... Lekker weer, veel andere rijders gezien. :]
 
Laatst bewerkt:
Halve noodstop op de snelweg toen ik met ongeveer 130 een busje aan het inhalen was, die meende 'm op dat moment er nog ff voor te moeten prakken met 80.
 
Net op de N366 bij afslag musselkanaal noord 1 of andere achterlijke idioot :X in een polo die blijkbaar de verkeerde afslag had genomen en besloot toen hij inmiddels al op de invoegstrook reed om daar stil te gaan staan en te gaan keren |( , over de middenberm verhoging en alles heen naar de andere kant van de weg :? terwijl ik er met 110km/u aan kwam en je zoiets totaal niet verwacht. -O- En gewoon op zijn dooie gemakkie he. :( Kon hem nog net missen. |(
 
Mijn ABS doet het!!!
Vanochtend in de regen de straat (klinkers) uitgereden en daar kwam mevrouw veel te hard de bocht omzeilen (30 km. zone) Ik week uit naar rechts maar zij week naar dezelfde kant uit. Dan is hard remmen nog de enige oplossing.
 
Mijn ABS doet het!!!
Vanochtend in de regen de straat (klinkers) uitgereden en daar kwam mevrouw veel te hard de bocht omzeilen (30 km. zone) Ik week uit naar rechts maar zij week naar dezelfde kant uit. Dan is hard remmen nog de enige oplossing.

Niet de enige oplossing, maar voor sommige wel de eerste (paniek / schik) reactie })

Je stond mede door 'Anti Blokkerend Remmen' tijdig stil :t

Maar als dit niet lukt, blijft het het voorwiel wel bestuurbaar, door ABS minder snel in een voorwielslip, om als dit kan ook nog te kunnen uitwijken :]
 
Niet de enige oplossing, maar voor sommige wel de eerste (paniek / schik) reactie })

Je stond mede door 'Anti Blokkerend Remmen' tijdig stil :t

Maar als dit niet lukt, blijft het het voorwiel wel bestuurbaar, door ABS minder snel in een voorwielslip, om als dit kan ook nog te kunnen uitwijken :]

Trust me, remmen was nog de enige oplossing. Tenzij je "boem" ook een oplossing vindt
 
Ik stond vanochtend te wachten voor de verkeerslichten bij een grote kruising met aparte fietspaden en tot mijn verbazing komt er op het kruisende fietspad een Peugeot bij de verkeerslichten voor fietsers staan. Hij wacht netjes tot het groen wordt, steekt over en negeert het 'verboden in te rijden, uitgezonderd fietsers en bromfietsers' bord volkomen en vervolgt zijn weg op het fietspad :?
 
Trust me, remmen was nog de enige oplossing. Tenzij je "boem" ook een oplossing vindt

Voor sommige is "boem" inderdaad 'de oplossing' })

Maar 'vertragen' (remmen) en 'uitwijken' heeft bij de meeste :] de voorkeur :Y

"Uitwijken" is ook een verplicht onderdeel van het AVB examen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik stond vanochtend te wachten voor de verkeerslichten bij een grote kruising met aparte fietspaden en tot mijn verbazing komt er op het kruisende fietspad een Peugeot bij de verkeerslichten voor fietsers staan. Hij wacht netjes tot het groen wordt, steekt over en negeert het 'verboden in te rijden, uitgezonderd fietsers en bromfietsers' bord volkomen en vervolgt zijn weg op het fietspad :?
cs_CR02_02.png

:?
:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan