SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aah, op die fiets. Leuk dat ie in carrosseriekleur is, of is ie leverbaar in alle kleuren. Heb je ook de bezine sensor aangesloten kunnen krijgen op het dashboard. Ik heb gehoord dat dat nogal eens lastig wordt door de wijze van aansturing van de SV benzine sensor.

het is puur toeval dat de sensor blauw is, het is ook de enige kleur waar die in te krijgen is volgens mij. voor de brandstof heb ik een extern lampje gebruikt zoals te zien is op de foto. je kunt het lampje op de foto niet super zien zitten (onder de teller), maar vanuit de zitpositie zie je het prima.

full
 
Laatst bewerkt:
Op SVrider is veel te vinden over een shock swap en welke shock de goede springrate en lengte heeft. Heb zelf een gen1, dus heb geen ervaring met de inbouw bij jouw type. Mijn sv ging er flink op vooruit met een zx10r shock.
Wat betreft de remklauwen heb ik geen idee wat past.
Top, bedankt! Ben eens even op SVRider rond gaan neuzen en er is inderdaad veel te vinden, onder andere ook een ZX10 shock op een GEN2, zo te zien gaat dat goed komen :P
 
Hallo allemaal!

Zal mij even voorstellen. Ik ben Dwane woonachtig in Arnhem en nu ruim 1 jaar in het bezit van een SV650N, tevens mijn eerste motor ;).
Juni 2015, een paar dagen voor ik 24 zou worden heeft m’n vriendin een Try The Bike geregeld. Vanaf dat moment was ik verkocht.
Net voor de winter kon ik m’n nieuwe roze pasje ophalen met A1, A2 en A erbij genoteerd. Met de winter voor deur en m’n rijbewijs op zak was de zoektocht gestart om mijn eerste motor te kopen.
Naar veel speuren en motoren te hebben bekeken en stukjes te hebben gereden wist ik wat het moest worden, een SV650 en het liefst de Naked.
Daar zag ik hem staan op marktplaats een zwarte SV650N model 2007 met 21K op te teller. Die moest ik hebben! Lag eigenlijk boven het budget wat ik in gedachte had maar toch maar even een afspraak maken met de eigenaar. Vervolgens was ik maart 2016 de nieuwe trotse eigenaar van deze SV650N en moest ik nog een stukje terug rijden met de motor vanuit Den Haag naar Arnhem =D. Geen moment spijt
gehad van deze aankoop. Blijft genieten die V-Twin :]

Zo heb ik de motor gekocht:
full


full


Terug vanuit Den haag:
full


1 dag later na de motor flink gepoetst en gepolijst te hebben:
full


full


April 2017: tussendoor aantal aanpassingen gedaan
full


full



Mods:
- Zwarte verstelbare hevels
- Zwarte Tankpad
- Zwarte Kawa spiegels
- Zwarte Bobbins tbv Paddock
- Zwarte Suzuki Stuurgewichten
- Telefoon houder
- USB Lader
- Korte kenteken plaathouder
- Led knipperlichten voor/achter
- Zwarte valdoppen

Verlanglijst:
- rimstriping
- Carbon einddemper (Delkevic, Mivv etc.)
- Originele onderspoiler zwart
- Progressieve Veren
 
heb nog een zwart afdekkapje liggen met de infills (die de passagiersgreep vervangen) interesse? heb ook nog een mooi custom zadeltje met rode bies, maar die is iets verlaagd en zie dat jij dat niet nodig hebt ;) . maar misschien voor iemand anders hier.
 
heb nog een zwart afdekkapje liggen met de infills (die de passagiersgreep vervangen) interesse? heb ook nog een mooi custom zadeltje met rode bies, maar die is iets verlaagd en zie dat jij dat niet nodig hebt ;) . maar misschien voor iemand anders hier.

@bradpiet nee hoor, toch bedankt ;)!
 
jup de pointy
Dat dacht ik al gezien jouw machines in het topic.
Voor een kap van de curvy zou ik wel interesse gehad hebben.
Maar je raakt zo'n ding gemakkelijk kwijt. Ik zeg marktplaats.
Succes.
 
Dat dacht ik al gezien jouw machines in het topic.
Voor een kap van de curvy zou ik wel interesse gehad hebben.
Maar je raakt zo'n ding gemakkelijk kwijt. Ik zeg marktplaats.
Succes.

marktplaats wil iedereen voor een dubbeltje op de voorste rij zitten. het laatste jaar hele slechte ervaringen met gelukzoekers daar. mijn kapje is zonder krassen en in de originele kleur en mensen schijnen niet te weten dat de zwart met blauwe spikkel kleur ernstig moeilijk is om na te spuiten. ik vroeg 60 euro voor kapje plus de infills en volgens mij is dat een mooie prijs. ook mijn zadel wat beter bekleed is dan origineel (kan ik bewijzen met foto's ;) ) wil iedereen hebben voor een schijntje.

of je hebt een akkoord en je hoort niks meer van ze. heel vervelend. dus ik zit mooi op dit forum en als iemand waarvan ik denk dat hij/zij er wat aan heeft spreek ik ze wel even aan :) . het spul ligt me niet in de weg.
 
mijn vriendin haar motor is zo goed als klaar dus op naar het volgende project. wilde eerst even wachten, maar laat er nou net een sv650 uit 2003 met schade op mijn pad komen. en nou zag ik een super leuke fotoshop van een scrambler hier voorbij komen en dat gaat dus een beetje mijn voorbeeld worden. ik wil alleen wel gewoon een leuke ronde koplamp er op houden. en het rijwielgedeelte gaat niet extreem veranderen.
het gaat om deze shop en laat de originele voorvork er in (met op den duur misschien hyperpro er in) en laat de achterbrug er ook in zitten. nu nog even wat onderdelen verzamelen.
full


misschien om de accubak wat te verbergen komt er een ovaal met racenummer of sv650 er op.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, volgend de raptorleden stel ik mijn vraag best hier 😁; ik sta op het punt opnieuw te starten met rijden, vroeger altijd 4-cilinders gereden; 600 en 1000cc maar nu is mijn oog gevallen op een tweedehands Raptor 650 van 2010 met bijna 20000 KMS.
Wat zijn de zwakke punten waarop ik moet letten? Heeft zo n 650 de nodige funfactor tijdens het rijden (lange en korte ritten)?
Volgens mij staat hij zeker niet te duur te koop, dat is ook 1 van de redenen van mijn aanschaf omdat hij meestal buiten zou staan, enkel in de winter binnen...
Het is maar voor 1 a 2 jaar dat hij niet altijd binnenkan... + nadien zou ik wss opnieuw 1000cc of iets dergelijks aanschaffen 😃
Wat zijn jullie meningen?
 
Hallo, volgend de raptorleden stel ik mijn vraag best hier 😁; ik sta op het punt opnieuw te starten met rijden, vroeger altijd 4-cilinders gereden; 600 en 1000cc maar nu is mijn oog gevallen op een tweedehands Raptor 650 van 2010 met bijna 20000 KMS.
Wat zijn de zwakke punten waarop ik moet letten? Heeft zo n 650 de nodige funfactor tijdens het rijden (lange en korte ritten)?
Volgens mij staat hij zeker niet te duur te koop, dat is ook 1 van de redenen van mijn aanschaf omdat hij meestal buiten zou staan, enkel in de winter binnen...
Het is maar voor 1 a 2 jaar dat hij niet altijd binnenkan... + nadien zou ik wss opnieuw 1000cc of iets dergelijks aanschaffen 😃
Wat zijn jullie meningen?
Met de Raptor op zich heb ik geen ervaring, maar hij heeft hetzelfde blokkie als de SV650, dus zal wat vermogensafgifte betreft niet veel anders rijden. Mijn persoonlijke mening over de SV650. Hij verveelt me zeker niet. Het is geen enorm zware motor wat vermogen betreft, maar ook niet in gewicht. Gemakkelijk te sturen, en in NL heb je niet perse heel veel meer vermogen nodig. Als je meer dan 100 kg weegt of vaak met duo rijdt zal wat meer vermogen wenselijk zijn, maar ik rijd zelf ook regelmatig met duo en igv vakantie ook met bagage, en ook dat is geen probleem voor de SV.
Het is een gemakkelijke fiets om op te beginnen, maar ik vind het zeker niet alléén een beginnersfiets. Als 'doorgewinterde' motorrijder met inmiddels meer dan 3 ton achter de banden, waarvan dik 50 dkm op een SV650 ben ik er absoluut nog niet klaar mee, of erop uitgekeken, en hoop ik dat ie me nog vele plezierige kilometers zal laten genieten .
Voordeel van zo'n relatief simpel motortje is dat het onderhoud ook allemaal niet heel veel voorstelt en dat een beetje sleutelaar het zelf kan, waardoor de onderhoudskosten van de de SV ook nog best meevallen.
't Zal er ook een beetje aan liggen hoe je 'm wilt gebruiken.
Succes met de Raptor of de keuze deze aan te schaffen.

ps. je kunt ook voor een èchte SV gaan ;)

ps2. er staat nog een hele nette te koop, zie advertentie hierboven. Ik begrijp niet dat ie voor die vraagprijs al meer dan een dag te koop staat.....
 
Laatst bewerkt:
Op mijn GSX600F had ik een olietemperatuurmeter waarvan je de sensor in een holle versie van de olieaftapplug kon draaien.

Ik wil dit dingetje op de SV monteren, maar de aftapplug is veel te dun om er iets mee te kunnen doen.
Weet iemand of er ergens een toegang tot het blok is voor de sensor?
Ik meet het liefst de olietemperatuur en plaats de sensor bij voorkeur op een niet zo kwetsbare en in het zicht zittende plaats.

Als er geen plug is die ik kan vervangen door een uitgeholde versie ervan zou het meten van de koelvloeistoftemperatuur ook kunnen, maar het meten van de de olietemperatuur is eigenlijk mooier.

Als er geen 'normale' ingang mogelijk is in de olie of het koelcircuit zet ik 'm desnoods in de toegaande radiateurslang via een soort T-stukje, maar als er iets mooiers haalbaar is hoor ik het graag.. :Y

Alvast dank voor de suggesties.
De diameter van de sensor is 8 mm en de lengte 25 mm. 35 mm t/m de schoefdraad van de wartel waarmee ie kan worden vastgezet.

full
 
Laatst bewerkt:
Suggesties voor een mooie plaats voor de olietemperatuursensor zijn nog steeds welkom, maar inmiddels ook een andere vraag. Je leest regelmatig dat men de pairing van de carburateurs van de SV uitschakelt, door bijvoorbeeld een glazen bolletje in de pair-slangen te zetten. Wat is de reden van het af-fabriek pairen van de carbs, en wat is het eventuele voordeel van het unpairen?
Morgen gaat het weer regenen dus dan weer op de SV naar het werk .... :]
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand van jullie de tasafhouders van het hepco en becker bagagesysteem voor het eerste model SV650 nog ergens liggen te verstoffen of verroesten en mag ik ze van een leuk prijsje van je overnemen? De vakantie nadert, en als ik niets vind ga ik zelf iets maken, maar als je het nog hebt liggen .....
full

In dat geval hoor ik het graag, evt via een PB.
De achterdrager heb ik, ik zoek enkel de tasafhouders.
Fijne zondag verder. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Heb wel een mooie tassenset inc zadel bevestiging voor een sv maar dat is voor model 2003 enz.

Staat ook op mp
 
Hallo allemaal!

Ik ben Niels 30 jaar oud en woon in Zuid-Holland.
Ik ben al enige tijd in bezit van een SV1000 waar ik in de loop der tijd al wat dingen heb aangepast.

image.jpg1.jpg


Zo heb ik de motor gekocht.

84CC1CFC-21B0-4A0D-8004-A41B4D4B5CF4.jpg


Daarna een seat cover en bugspoiler gemonteerd.

03707284-4A51-42C1-B5A0-856ED0554F2C.jpg


En laatst een setje Leovinci dempers gemonteerd klinkt lekker vind ik persoonlijk.
 
Hi allen,

Na mijn val ben ik nu met de laatste mod's bezig, om dit weekend weer voor het eerst een mooie rit te maken :D Oftewel het armpje geneest voorspoedig :)

Nu is de uitlaat aan de beurt, gisteren de originele eraf geslepen (klinkt ook al leuk ;)) maar kan iemand me uitleggen waarvoor de veren dienen die de demper aan de linkpipe vasthouden? Ik bedoel, waarom mag/kan dit niet permanent worden vastgelast?
 
Hoi JVens,

Goed te horen dat het herstel voorspoediger gaat dan waar je eerder vanuit ging.
De veren zijn om de uitlaatdelen in elkaar getrokken te houden.Minder werk dan lassen en nog demontabel ook, maar er is natuurlijk niemand die je zegt dat je het niet mag lassen. ;)
 
Mooi om te horen! Ik heb gisteren met een beetje geluk snel een lasser gevonden, die het voor me geregeld heeft, met de veren bevestigd dus. Wat een verschil kwa geluid zeg, ten opzichte van origineel 😱

Fotootje volgt zsm 😬
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan