Ketting draait stroef rond

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo,

Ik was de motor (Kawasaki ZZR600 uit 1995) aan het wassen en daarna ging ik nog even de ketting stellen. Ik had de ketting gesteld en alles weer vastgedraaid en liet het achterwiel een aantal rondjes draaien om te kijken of het goed zat.

Ik kan het achterwiel makkelijk ronddraaien met de hand behalve op een klein stukje..
Als ik de band dan +/- 15cm op en neer willen bewegen dan voel ik een stroef punt en op dat moment staat de ketting opeens superstrak en is die speling die er op hoort te zitten ineens weg.. Als ik ff verder doordraai gaat het opeens weer soepel en is de speling weer terug.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?

MVG
 
gezien je nickname snap ik je wel ergens, maar heb een tip voor jou : enige correcte manier om lagers te controleren is met je handen, niet met je reet ;)

Ik heb geen idee wat m'n nickname betekent, maar toevallig kwam ik er een keer zo achter dat m'n wiellager achter naar z'n grootje was 😉

(Heb het maar eens opgezocht, nu vat ik jouw reactie ook , ha, nooit geweten dat dat zo'n pilletje zonder pepermuntsmaak is 😋
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat m'n nickname betekent, maar toevallig kwam ik er een keer zo achter dat m'n wiellager achter naar z'n grootje was 😉

(Heb het maar eens opgezocht, nu vat ik jouw reactie ook , ha, nooit geweten dat dat zo'n pilletje zonder pepermuntsmaak is 😋
Suppo is een zetpil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan