Engelse klassiekers

Niet slecht en met enige nabewerking best wat van te maken. Ook polyester kan behoorlijk vergaan.
Ik heb enkele Reliant Scimiters gehad dus weet er alles van. Nu ben ik een Montesa Cota 348 trial aan het opknappen. Heb de polyester tank opgeknapt en gespoten . Nu maar afwachten wat er gebeurt als ik er benzine in doe.
 
Ik ben inmiddels een stuk verder dan op de foto te zien is en het gaat inderdaad helemaal goed komen. Gelukkig maar.

Dat lijkt me inderdaad een spannend moment. Ik heb een 25 jaar oude polyester tank op mijn racer zitten en die blijft vooralsnog in model. En ik tap hem nooit af. Ik moet wel zeggen dat er alleen minstens 100 octaan benzine in gaat en die is voor zover ik weet ethanol vrij.
 
Er is een of andere sealant voor polyester tanks, die gooi je erin en spoelt ermee.
Peter (classic-bikeshop)Den Haag had die vroeger ook, heb ik nog wel eens gebruikt voor mijn Norton Commando tank.
 
Dat klopt. Maar kijk daar ook mee uit want er gaan veel verhalen rond over coatings die achteraf niet bestand bleken te zijn tegen moderne benzinesoorten, met alle gevolgen van dien.
 
Waarschijnlijk niet. Ik klem hem rechtstreeks op de oliekoeler. Dit gaat bij een andere kuip al jaren goed.
 
Ton-Up 2017 Lurcy Levis

full
 
En boem is ho. Een iets te enthousiaste inhaalactie in een snelle bocht en er toen helaas uit geschoten. De schade is gelukkig beperkt gebleven tot een kromme kuipsteun...en een blauw oog, zere knie en ontzettend stijve nek.

full
 
Laatst bewerkt:
Onderschat de deuk in mijn ego niet. :)
 
Balen.. beterschap, vooral met de knie en nek.

Knie kan altijd lekker gemeen zijn :X

Ik heb ooit is met een ongeluk mijn beide knieen uit de kom/ontwricht gehad :+

Leuk is dat als je dan 2 artsen ziet zweten met de vraag of het nog goed komt :+
En zelf op dat moment had ik niks in de gaten. In me hoofd maakte ik er gewoon een film van waarvan ik op de 1e rij zat. Het was een erg surrealistische ervaring :')
 
Wat een verhaal man. Ik loop alleen een beetje moeilijk maar als ik eenmaal op gang ben is er weinig meer aan de hand. Mij hoor je niet meer klagen.

Zaterdag heb ik een nieuwe kuipsteun in elkaar gelast. Nu nog een tellerplaatje en de Trident is klaar voor de Bikers' Classics.
 
De Bikers' Classics in Spa was top!
9x de baan op geweest en in het hele weekend slechts 1x een moertje vast moeten draaien. Geen verkeerde score voor een oude Engelse racer. Wie zei er ook weer dat ze onbetrouwbaar zijn?

full
 
Ach ja, een beetje sleutelen op zijn tijd is niet erg. De gemiddelde Honda CB750, zoals op deze foto, ziet er na 47 jaar minder goed uit.

full
 
Een vraagje.
Ik speel al een tijdje met de gedachten om een Engelse klassier aan te schaffen, het zij een restauratie project of een al gerestaureerde motor.
Waar moet ik op letten? Me voorkeur gaat uit naar een BSA, maar aan welke merken kan ik nog meer denken? Matchless bijv?

ik gok dat ik wel bij het juiste topic zit zo:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan