Stoel advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthewV

Rookie
21 jan 2016
4
0
Hoorn
Ik ben op zoek naar een stoel die aan de volgende eisen voldoet:
  • Robuust: moet mijn 110-115 kg aan kunnen
  • Zitstand: nadruk op relaxed/beetje onderuit (ipv rechtop kunnen zitten)
  • Pakmaat: mag groter zijn dan de Helinoxen etc maar de lengte mag de spanwijdte van de motor (ong. 1 meter) niet overschrijden, Verder moet de breedte x hoogte wel handzaam zijn om de stoel bijvoorbeeld op de buddyseat te plaatsen.
  • Gewicht: een paar kg meer of minder is geen issue.
  • Prijs: gezien het geringe gebruik rond de 75
Heeft iemand een advies?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een stoel die aan de volgende eisen voldoet:
  • Robuust: moet mijn 110-115 kg aan kunnen
  • Zitstand: nadruk op relaxed/beetje onderuit (ipv rechtop kunnen zitten)
  • Pakmaat: mag groter zijn dan de Helinoxen etc maar de lengte mag de spanwijdte van de motor (ong. 1 meter) niet overschrijden, Verder moet de breedte x hoogte wel handzaam zijn om de stoel bijvoorbeeld op de buddyseat te plaatsen.
  • Gewicht: een paar kg meer of minder is geen issue.
  • Prijs: gezien het geringe gebruik rond de 75
Heeft iemand een advies?

Sporten?
 

Maar na het sporten wil je toch ook graag ergens zitten..... ?


Ontopic; ik zou gewoon eens op de sites van de grote aanbieders kijken, of eens bij een outdoor-toko binnen lopen. Ik vind een stoel persoonlijk altijd nogal fijn om effe te proefzitten.
 
Ik ben op zoek naar een stoel die aan de volgende eisen voldoet:
  • Robuust: moet mijn 110-115 kg aan kunnen
  • Zitstand: nadruk op relaxed/beetje onderuit (ipv rechtop kunnen zitten)
  • Pakmaat: mag groter zijn dan de Helinoxen etc maar de lengte mag de spanwijdte van de motor (ong. 1 meter) niet overschrijden, Verder moet de breedte x hoogte wel handzaam zijn om de stoel bijvoorbeeld op de buddyseat te plaatsen.
  • Gewicht: een paar kg meer of minder is geen issue.
  • Prijs: gezien het geringe gebruik rond de 75
Heeft iemand een advies?

Onbeperkte kilo's :) :) :)
Zitterik opvouwbare stoel - Kampeeraccessoires
 
Waarom niet de Helinox? De originele mag volgens mij 140 kilo hebben, de Chinese replica minder dacht ik. Ik heb het nooit getest, ik kom net aan tot de helft van 140, maar ik vind het een fijne stoel. En als je een beetje zoekt naar een aanbieding zijn ze voor rond de 80 euro wel te krijgen.
 
Helinox sunset chair? Voldoet aan al je eisen behalve de prijs. Wij gebruiken hem heel vaak en nog steeds met plezier.

Past mooi in een topkoffer ofzo en je kan hem heel praktisch wegstoppen.

Mooie hoge rugleuning plus desnoods nekkussen, alleen geen arm steunen.
 
https://www.bever.nl/p/helinox-summ...gjbqZitx6EykM2UPIKM-N5Ihv3NN8FLGyExoCgQTw_wcB

mcadc70016_7070_01_nl.jpg

Nu €79,95. Maar 4 euro boven budget!! Daar zou ik de Chinese versie niet voor laten komen.
 
Denk dat je 1 ding vergeet, dit is alleen het zit gedeelte zonder de poten ;)
Heet niet voor niets de Summer Kit
Zonder poten is het idd niks. Met poten wrs ook niet!
Op camping met zachtere grond zakken die pootjes snel weg in de grond.
Voor mij blijft het mijn regisseurstoel van €10. (ook goed voor 100kg+)
 
Zonder poten is het idd niks. Met poten wrs ook niet!
Op camping met zachtere grond zakken die pootjes snel weg in de grond.
Voor mij blijft het mijn regisseurstoel van €10. (ook goed voor 100kg+)

Voor de langere mens ideaal en het past in mijn koffer. Voor mij dus niets anders ;)
Maar ik probeer dus ook alles in de koffers/tanktas mee te nemen in plaats van spullen los bovenop te binden.
 
Sorry, mijn fout, niet goed gelezen. Heb er ook geen ervaring mee, impuls-reactie. Misschien toch voor de Chinese versie gaan, zitten in ieder geval wat grotere doppen op de poten.
Zit zelf hier in, maar heb meer transportcapaciteit.
9200000015507198.jpg

En een beetje goede zit na je motorzadel is wel zo prettig
 
Laatst bewerkt:
Ja, zulke voetjes heeft mijn regisseur-stoel ook.
Meestal, ook bij slappere grond kan je toch goed zitten zonder wegzakken.

Als ik foto van deze stoel zie, lijkt ie me iets steviger dan mijn stoel met stoffen armleuning,(met bekergat erin) maar wrs ook iets zwaarder door metalen armleuning.

Als ik het plaatje goed kan beoordelen lijkt mijn rugleuning ook iets hoger.
Na een lange motordag is een hoge leuning wel heel erg prettig om uit te rusten.
Blik bier in het bekergat en je komt heel snel weer bij de mensen na een lange dag sturen!

Zoals je kan zien hoeft meenemen geen probleem te zijn!
360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de opmerkingen qua poten, grappige is alleen dat ik met deze stoel meer comfort en stabiliteit ervaar dan met die oude klapstoelen.

Mijn grootste motivatie was het pakgewicht (ondanks dat ik een pakezeltje rijd)en vooral het pakformaat. Hij is net zo groot als een opgerold thermarest matje. Dus geen gevaarlijke capriolen meer met vastbinden enzo... Hij glijd zo de koffer in 😉

Maar ieder zijn eigen wensen! Laat maar weten wat het geworden is!
 
http://www.kermitchair.com/products/store

Goed je moet er wat voor doen, want ik geloof niet dat ze in Europa verkocht worden. Maar de pakmaat is niet zo groot, de degelijkheid is onovertroffen en je zit er prima op.
Ik weeg ook wat meer dan 100kg en hoewel hij dat officieel niet zou kunnen hebben, gebruik ik hem al jaren.

Je verslijt hem niet....
 

Wij hebben de Robens versie, met hoge rugleuning.

Echter een vriendin van ons (geschat ca. 110/115 kg) durfde er niet goed in te gaan zitten, de buisjes buigen dan ook allemaal een beetje door.
Deels was het ook omdat je niet echt leuningen hebt om jezelf op te vangen en door het zeer lage eigen gezicht en de vorm, moet je ook niet op het puntje van je stoel gaan zitten...

Ze zijn inderdaad wel echt supercompact op te vouwen en ik persoonlijk vind ze goed zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan