Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

hoe moeten de merktekens van de krukas staan als ik de nokkenaskettingspanner wil vervangen


Maakt niet uit want een naks zet de ketting alleen maar onder spanning zodat hij niet meer rammelt.

Het klusje zelf stelt niks voor. Rechter kuip iets los halen, 2 schroefjes van de oude spanner los, spanner eruit en nieuwe erin (wel ff nieuwe pakking). 2 schroefjes en de kuip weer vast en klaar.

Kun je met een flesje bier in de hand bijna doen, het is zelfs mij gelukt.
 
Maakt niet uit want een naks zet de ketting alleen maar onder spanning zodat hij niet meer rammelt.

Het klusje zelf stelt niks voor. Rechter kuip iets los halen, 2 schroefjes van de oude spanner los, spanner eruit en nieuwe erin (wel ff nieuwe pakking). 2 schroefjes en de kuip weer vast en klaar.

Kun je met een flesje bier in de hand bijna doen, het is zelfs mij gelukt.
Ligt er aan hoeveel flesjes je voor die tijd in je hand hebt gehad en leeg weg gezet hebt :+

Anders word het een lejke voor het sleutel blunderntopic O-)
 
Dank mannen!

Het leven is goed met 164 pk in je kontzak. :t

PS: iemand tips om als niet al te groot ventje een BB op de middenbok te krijgen? Ik sta een beetje voor aap hiero... _O-

Gr Reinder
Heb dit een keertje een medewerker van een motorzaak zien doen: Linker hand aan het stuur en rechterhand ergens bij de achter voetsteun tillend en gelijktijdig in een krachtige beweging naar voren trekkend.

P.S. Las net ergens dat het probleem al was opgelost. En zie nu ook bij nader lezen dat "het truckje" dat ik aanhaalde betrekking had op het afbokken. Vergeet het maar.
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit want een naks zet de ketting alleen maar onder spanning zodat hij niet meer rammelt.

Het klusje zelf stelt niks voor. Rechter kuip iets los halen, 2 schroefjes van de oude spanner los, spanner eruit en nieuwe erin (wel ff nieuwe pakking). 2 schroefjes en de kuip weer vast en klaar.

Kun je met een flesje bier in de hand bijna doen, het is zelfs mij gelukt.
Klopt, maar je vergeet 2 dingetjes.....
1. Het boutje op de kop van de CCT moet ook vervangen worden, dat wordt niet bijgeleverd.
Dus voordat je de oude CCT losmaakt eerst even het boutje op de kop losmaken. Als de CCT nog vast op het blok zit gaat dat veel makkelijker dan later als je hem al in je hand hebt.
2. Zodra de nieuwe CCT op zijn plek zit het "sleuteltje" uit de CCT trekken (je hoort hem dan spannen) en het oude boutje met afdichtringetje terugplaatsen.
 
Toen bestond er nog geen verbeterde.
We hebben jarenlang de CCT van de X-11 geplaatst omdat die langer/sterker zijn.
Nu met de "double green dot" is dat niet meer nodig.
Waarom hadden ze voor de naked dan een andere.
Of loopt dit blok minder vel dan van de 1100 omdat het een neked is?
Dacht altijd dat de blokken indentiek waren :$
 
okee, nieuwe spanner zit er op en probleem opgelost, de oude spanner had trouwens ook 2 groene stipjes.
Bedankt voor het meedenken mannen
 
Hallo allemaal,m'n BB heeft nu zo'n 102XXX km er op zitten :] .
Iemand nog meer ervaring met een BB die ook meer dan een ton heeft gelopen?
Naast de het reguliere onderhoud(olie,remblokken,banden etc.. heb ik er verder weinig aan gedaan)
Is er nog iets wat er eventueel extra gedaan moet worden?(klepstelling,nokkenasketting etc.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een stuk of twintig in onderhoud die ruim meer gelopen hebben.
Met een ton is de motor net ingelopen, voor de rest is het merendeels roestbescherming.....

Een klant had 450.000 mijl gereden zonder blokrevisie.
Alleen koppelingsplaten, nokkenaskettingspanners en een nokkenasketting, spanningsregelaars, wiellagers en balhoofdlagers enzovoorts.
 
Ik heb er een stuk of twintig in onderhoud die ruim meer gelopen hebben.
Met een ton is de motor net ingelopen, voor de rest is het merendeels roestbescherming.....

Een klant had 450.000 mijl gereden zonder blokrevisie.
Alleen koppelingsplaten, nokkenaskettingspanners en een nokkenasketting, spanningsregelaars, wiellagers en balhoofdlagers enzovoorts.

Heb met ong 60.xxxkm nog een keer een andere NAKS er in laten zetten(met groene stip volgens mij),spanningsregelaar is uit voorzorg al tijdig vervangen voor één met koelribben. Op zich hoor/verneem ik nog weinig bijzonders.
Alleen rond 4000 tpm is er soms iets van licht geratel(alsof er sleutels resoneren op de balhoofdplaat),vandaar eigenlijk de vraag over klepstelling enzo.
Roest is er wel bij de uitlaatbochten,voor de rest gaat het nog..
 
Als je de NAKS met een enkele groene stip hebt dan is 40K nog niet zo slecht, en kan het inderdaad hoog tijd zijn deze weer te vervangen.
De nieuwste versie heeft 2 groene stippen, en die doet het toch weer wat beter/langer.
 
Van de week terug van werk viel de motor tijdens het rijden helemaal dood alsof ik het contactslot had omgedraaid. ANWB er bij kon niet gerepareerd worden. Conclusie hij maakt ergens fikse kortsluiting nadat via een door de ANWB aangelegde bypass de zeker er direct weer uit klapte.
BB is van 1996. Zover ik weer geen veel voorkomend probleem bij de BB iemand hier eerder mee gemaakt?
Staat nu bij de dealer.....
 
Van de week terug van werk viel de motor tijdens het rijden helemaal dood alsof ik het contactslot had omgedraaid. ANWB er bij kon niet gerepareerd worden. Conclusie hij maakt ergens fikse kortsluiting nadat via een door de ANWB aangelegde bypass de zeker er direct weer uit klapte.
BB is van 1996. Zover ik weer geen veel voorkomend probleem bij de BB iemand hier eerder mee gemaakt?
Staat nu bij de dealer.....
Zijn er extra accessoires opgemonteerd (draden die aangrpast zijn )die stroom gebruiken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan