Lak beschermen motor

Frank Lucas

MF'er
8 apr 2013
52
0
Rotterdam
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een bobber gekocht die is geairbrusht.
Weet iemand of er een soort van coating is die ik over de lak kan spuiten om deze te beschermen. Tegen verbladderen enz.
Alvast bedankt.
 
Ik kan het niet laten hier even te reageren... 195 euro voor Teflon. Voor dat geld kan je een glascoating krijgen op een motor (voor de duidelijkheid, niet die op de foto van Jeroen zijn H2 staat). Snap wel dat ze er dan een onderhoudspakket bij geven voor dat geld. En vraag even naar die garantie, mooie term. Ben benieuwd wat voor garantie ze je bieden.
Voor de duidelijkheid, ik gun iedereen zijn bedrijfsvoering en zijn geld verdienen. Er staat geen naam bij dat bedrijf van die Teflon spray dus ik vind dat ik dat hier wel mag typen.

Laat ik voorop stellen dat ik zelf geen verstand heb van coatings, dus je kunt mij alles wijsmaken.
Wel had ik van Teflon coating gehoord, dus vandaar dat ik benieuwd was of jullie hier ook op doelden.
Hier zal ongetwijfeld veel kwaliteit verschil in zitten zoals je aangeeft, eigenlijk hetzelfde als bij bijvoorbeeld spuitwerk.

Ik zeg: niet lullen maar poetsen rijden :]
 
Ik zeg: niet lullen maar poetsen rijden :]

Ik zeg: weten waarover je lult (praat) en dan gaan rijden.

De term 'coating' is geen beschermde titel. Iedereen kan overal de term coating opplakken.
Om teflon zijn werking goed te laten doen heb je een zeer heftige warmte nodig. Dat zou betekenen dat je de lakdelen van je motor tot honderden graden moet verwarmen. Ik wens je daar veel succes mee.
Het makkelijkste wat er is: roepen dat je een coating kan aanbieden MET GARANTIE voor een bedrag wat voor mensen acceptabel is. Je zei het zelf al, je kunt mij alles wijsmaken. Dat is ook totaal niet erg, veruit de meeste motorrijders kan je alles wijsmaken op dit gebied. Dat is nou echter wel precies de reden dat begrippen als teflon coatings nog steeds als warme broodjes verkocht worden tegen belachelijke prijzen.

Laat ik het zo zeggen: elke teflon 'coating' mag hier langskomen met zijn product. Zal ik het eens testen. Heb dat al zo vaak gedaan, nog nooit enige overtuiging gezien anders dan kortstondig beading effect.
 
Ik zeg: weten waarover je lult (praat) en dan gaan rijden.

De term 'coating' is geen beschermde titel. Iedereen kan overal de term coating opplakken.
Om teflon zijn werking goed te laten doen heb je een zeer heftige warmte nodig. Dat zou betekenen dat je de lakdelen van je motor tot honderden graden moet verwarmen. Ik wens je daar veel succes mee.
Het makkelijkste wat er is: roepen dat je een coating kan aanbieden MET GARANTIE voor een bedrag wat voor mensen acceptabel is. Je zei het zelf al, je kunt mij alles wijsmaken. Dat is ook totaal niet erg, veruit de meeste motorrijders kan je alles wijsmaken op dit gebied. Dat is nou echter wel precies de reden dat begrippen als teflon coatings nog steeds als warme broodjes verkocht worden tegen belachelijke prijzen.

Laat ik het zo zeggen: elke teflon 'coating' mag hier langskomen met zijn product. Zal ik het eens testen. Heb dat al zo vaak gedaan, nog nooit enige overtuiging gezien anders dan kortstondig beading effect.

Hier wil ik dan nog wel even op reageren.
Mijn auto is namelijk 1,5 jaar geleden voorzien van jawel, een Teflon coating (door de verkopende garage wel te verstaan).
Dit is gebeurd i.c.m. polijsten van de lak.
Ik begin nu te zien dat het effect minder begint te worden, maar rijd dan ook regelmatig even door de wasstraat (wat overigens werd afgeraden).
Er zullen ongetwijfeld betere coatings zijn, zoals de glass coating die je omschrijft, maar deze behandeling is voor mij waarschijnlijk te duur en ook niet noodzakelijk, het is immers een "normale" auto voor dagelijks gebruik.

Ik zie overigens dat meerdere auto garages gebruik maken van dit soort behandelingen.
Hiermee kunnen ze eenvoudig een boost geven aan het uiterlijk wat natuurlijk goed is voor de verkoop.
Nu zal dit effect inderdaad tijdelijk zijn, maar tegen de tijd dat de werking verdwijnd, is de auto ook al lang van eigenaar gewisseld.
Dus denk dat dit soort bedrijfjes best een goed bestaan hier aan overhouden.

Je kunt dus ook concluderen dat ze de marketing gewoon perfect in orde hebben.
Wie wil nou niet bij de koffie automaat opscheppen dat zijn auto is voorzien van een speciale Teflon coating...WOW *O*
 
Ik wil niet voor de beurt van Ronald / Eurofighter praten dus dit moet je er maar ff los van zien :p

Als die teflon coating 1.5 jaar standtijd heeft en ondertussen ook nog door de wasstraat is geweest dan zijn de mensen die een coating nemen toch gek ??
Of is het misschien zo dat het heel mooi leek omdat het gepolijst is/was en daardoor heel veel diepte en gladheid had en dat dat nu begint af te nemen ??

Niet aanvallend bedoeld btw
 
1,5 jaar... ik ben heel blij voor je dat je zo tevreden bent. Ik gun je ook dat plezier, echt waar... maar 1,5 jaar is onmogelijk. Veel mensen geloven in datgene wat aan ze verkocht is.
De meest dure waxen die er zijn halen die termijn echter amper of niet.
Ik koop weleens een motorkap die ik dan behandel met dat spul en in mijn tuin laat staan. Doe er verder niks aan. Altijd na een paar weken verdwenen, heel soms maanden.
Zou het marketing zijn dan is het nog tot daar aan toe. Dingen beloven waarvan je weet dat het absoluut niet waar is... opliching.
 
1,5 jaar... ik ben heel blij voor je dat je zo tevreden bent. Ik gun je ook dat plezier, echt waar... maar 1,5 jaar is onmogelijk. Veel mensen geloven in datgene wat aan ze verkocht is.
De meest dure waxen die er zijn halen die termijn echter amper of niet.
Ik koop weleens een motorkap die ik dan behandel met dat spul en in mijn tuin laat staan. Doe er verder niks aan. Altijd na een paar weken verdwenen, heel soms maanden.
Zou het marketing zijn dan is het nog tot daar aan toe. Dingen beloven waarvan je weet dat het absoluut niet waar is... opliching.

Dit is alleen niet aan mij verkocht, dat had de garage al voor mij gedaan *D

Zoals gezegt was het inclusief polijsten, dus of het "langdurige" resultaat allemaal aan de coating te danken valt kan ik niet beoordelen.

Laat vooral de kwaliteit van jouw eigen werk voor je spreken ;)
Ik heb in ieder geval weer wat geleerd, ga toch in de toekomst iets kritischer kijken naar dit soort coatings. :t
 
Als je wat wil weten of advies wil... bellen mag altijd. Doe ik altijd kosteloos voor MF. En laat je coating dan uitvoeren waar je maar wil, maar ga je wel met goede kennis op pad. Ik ken genoeg goede adressen. En nog veel meer slechte.....
 
Als ik de openingszin van dit topic nog eens teruglees vroeg de TS om een coating om de lak te beschermen tegen o.a. afbladderen.

Als de lak eraf bladdert zit het niet goed vast omdat degene die het erop spoot zijn vak niet verstond.

Geen enkele coating gaat dat probleem verhelpen, je kan er hooguit op de gok een paar extra lagen blanke lak overheen spuiten in de hoop dat het de boel eronder verankert maar dat zijn eigenlijk allemaal lapmiddelen.
 
Dit is alleen niet aan mij verkocht, dat had de garage al voor mij gedaan *D

Zoals gezegt was het inclusief polijsten, dus of het "langdurige" resultaat allemaal aan de coating te danken valt kan ik niet beoordelen.

Laat vooral de kwaliteit van jouw eigen werk voor je spreken ;)
Ik heb in ieder geval weer wat geleerd, ga toch in de toekomst iets kritischer kijken naar dit soort coatings. :t


Super opgevat :t
Persoonlijk denk ik gewoon dat het puur het polijsten is, als dit namelijk (redelijk ) goed gedaan word geeft het hele mooie resultaten.
 
Je mooi gespoten lak beschermen is wat een coating nou juist wel doet.

Daar zou ik dan idd wel weer wat meer over willen weten, zijn er middelen om je lak een mooie diepe glans als vloeibaar glas te geven die je als particulier zelf aan kunt brengen?

Ik polijst altijd de lak die ik net gespoten heb maar behandel het nooit met een coating daaroverheen omdat het toch al hard glanst en ik niet met allerlei middeltjes op de lak wil gaan smeren als hij net gespoten is, maar ik heb daar ook geen ervaring mee
 
Laatst bewerkt:
Polijsten van een vers gespoten lak is inderdaad mogelijk. Als je glas coatings aan wil brengen moet je minimaal 2 weken wachten. Het moet kunnen ademen en de dampen kwijt kunnen. Glas sluit de poriën volledig.
Er zijn ook glascoatings voor particulier gebruik. Alleen 'even' zelf doen zou ik je afraden. Cursus of even paar keer meekijken en je kan het zelf. De professionele varianten is moeilijk, moet je certificerinfen voor hebben en korte golf infrarood droger.
 
Lijkt mij iets voor nano coating, er is speciale lakverzegeling nano coating op de markt. Na beetje research kom ik op producten als Modesta en Colour Protector Coat, dat maken ze mij hier wijs in ieder geval: http://coating.nl/nano-coating-auto/

Ik zou zelf ook nog even goed kijken naar dat teflon coating, kan nog wel eens verkeerd uitpakken. Een vriend van mij heeft eens zijn triumph rocket 3 met teflon behandeld en dat was niet zo'n groot succes.
 
Lijkt mij iets voor nano coating, er is speciale lakverzegeling nano coating op de markt. Na beetje research kom ik op producten als Modesta en Colour Protector Coat, dat maken ze mij hier wijs in ieder geval: http://coating.nl/nano-coating-auto/

Ik zou zelf ook nog even goed kijken naar dat teflon coating, kan nog wel eens verkeerd uitpakken. Een vriend van mij heeft eens zijn triumph rocket 3 met teflon behandeld en dat was niet zo'n groot succes.
Nicke kick. :?

2nbhgus.jpg


En hoe moet dit beschermen tegen invloeden van binnenuit? / Afbladderende airbrush?

Naar mijn idee wil je die airbrush ook niet iedere keer weer helemaal gaan poetsen.
Daar moet een permanente bescherming overheen..
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij iets voor nano coating, er is speciale lakverzegeling nano coating op de markt. Na beetje research kom ik op producten als Modesta en Colour Protector Coat, dat maken ze mij hier wijs in ieder geval: http://coating.nl/nano-coating-auto/

Ik zou zelf ook nog even goed kijken naar dat teflon coating, kan nog wel eens verkeerd uitpakken. Een vriend van mij heeft eens zijn triumph rocket 3 met teflon behandeld en dat was niet zo'n groot succes.


Goeiemorrreeggggeeuuuhhhh !

Beste topic kick !

Inhoudelijk is het niet eens de moeite waard om er op te in te gaan , dus ik ga het hier bij laten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan