naafbesturing EZS

vering is wel te verbeteren, maar dat die voorloop zo klein is, is minder.. Dat is niet iets wat je even makkelijk veranderd denk ik.

Remmerij, zoekerig, voorloop niet goed, vering. Klinkt beetje als hobby project.
 
Hahahahah dat is het nochtans niet hoor

Kan er een stuurdemper laten opzetten ....
Ben ook bezig met Wilbers schokdempers , kijken hoe en wat ....



Hobby project , haha , is een goeie dat hahah
 
vering is wel te verbeteren, maar dat die voorloop zo klein is, is minder.. Dat is niet iets wat je even makkelijk veranderd denk ik.

Remmerij, zoekerig, voorloop niet goed, vering. Klinkt beetje als hobby project.

Klinkt mij als een project waar wat tijd in geinvesteerd dient te worden. Een stel goede veren eronder, een stuurdemper inderdaad. eens met de afstelling in de weer. Er zijn geen zijspannen die in één een prima weggedrag vertonen. Daar is wat tijd voor nodig. Zelfs Verstappen en Vandoorne zijn altijd maar aan het afstellen...... Dat wil niet zeggen dat het fout is

En zonder een project goed of fout of hobbymatig te willen noemen: elk verhaal heeft wel twee kanten natuurlijk, en hier op MF hoor je er maar één.
 
En zonder een project goed of fout of hobbymatig te willen noemen: elk verhaal heeft wel twee kanten natuurlijk, en hier op MF hoor je er maar één.

Niet boos worden hoor ;) Tuurlijk zal alles afgesteld moeten worden. Maar de voorloop is best belangrijk (denk ik), we hebben het niet over oostblok spannetje maar over een blackbird.
Ik zou een bouw beginnen met bepalen waar het wiel moet komen.

Ik ken de hulpframes niet die EZS gebruikt, maar ik neem aan de voorloop niet te verstellen is dmv Velorex klemmen :/
 
Klinkt mij als een project waar wat tijd in geinvesteerd dient te worden. Een stel goede veren eronder, een stuurdemper inderdaad. eens met de afstelling in de weer. Er zijn geen zijspannen die in één een prima weggedrag vertonen. Daar is wat tijd voor nodig. Zelfs Verstappen en Vandoorne zijn altijd maar aan het afstellen...... Dat wil niet zeggen dat het fout is

En zonder een project goed of fout of hobbymatig te willen noemen: elk verhaal heeft wel twee kanten natuurlijk, en hier op MF hoor je er maar één.
zoals eerder vermeld ben ik redelijk gelukkig met het span hoor , enkele kleine zaken die naar mijn mening hadden besproken worden bij het aanbouwen of monteren ( 2de rem op de bak ) hadden allemaal minder tijd in beslag genomen op dat moment dan wanneer ik het nu moet doen .
De vering van de motor had ik ook al geopperd voor er ook maar aan begonnen was.

En het verhaal dat hier verteld wordt door mij is inderdaad maar één kant van het verhaal , maar wat wil je , ik kan het maar vertellen hoe ik het zie ....

Maar nogmaals , ben redelijk tevreden van mijn span , bestaat dat trouwens , 100% gelukkig met een span ?? :-)
 
Hier is het probleem dat de naafbesturing ook aan het frame/hulpframe hangt ...

Begin te begrijpen dat hier toch iets verschrikkelijk mis gegaan is. Ik zou hier de leverancier toch echt zwaar op aanspreken. Is echt een komplete miskleun.
 
Ik zie niet waarom het een probleem is als de naafbesturing afgesteund wordt op het zijspanframe.
Ik vind het een veel betere oplossing dan de veelgebruikte hulpframes vooraan de motor waarmee het voorwiel 20 cm te ver naar voren wordt geplaatst
 
Gaat lekker hier :) Intonatie blijft lastig. Is ook mooi om af te steunen op zijspanframe. Als ik het goed begrijp heeft Bert de vrije hand gegeven. Dan is het altijd afwachten hoe e.e.a. uitpakt. Wil je een voorloop van 400mm, geef dat dan duidelijk aan van te voren. Bak gelijk met de motor? Ook overleg.
Aan de andere kant zijn dit wel zaken die terugkoppeling verdienen tijdens de bouw.
 
Ik hoop niet dat ik de aanstichter ben van deze discussie met mijn opmerking 'hobby-project'. We houden het hier altijd vriendelijk en was grappig bedoeld :-(
 
Gaat lekker hier :) Intonatie blijft lastig. Is ook mooi om af te steunen op zijspanframe. Als ik het goed begrijp heeft Bert de vrije hand gegeven. Dan is het altijd afwachten hoe e.e.a. uitpakt. Wil je een voorloop van 400mm, geef dat dan duidelijk aan van te voren. Bak gelijk met de motor? Ook overleg.
Aan de andere kant zijn dit wel zaken die terugkoppeling verdienen tijdens de bouw.
Als ik het hele verhaal teruglees zijn er toch een aantal zaken die ik bij een professionele zijspanbouwer niet verwacht had.
De afspraken over oplevering waren niet helder of niet nageleefd, de vering zou geen verassing mogen zijn. Het voorwiel of het spatbord dat anders blijkt te zijn.Een voorloop van 200 past niet bij deze fiets, dat doe je toch niet zomaar?
Ik ben misschien een beetje beroeps gedeformeerd, maar je maakt toch een opdracht met randvoorwaarden? Dit eis ik, dit verwacht ik, dit krijg ik niet en dit gaat het kosten?
 
Als ik het hele verhaal teruglees zijn er toch een aantal zaken die ik bij een professionele zijspanbouwer niet verwacht had.
De afspraken over oplevering waren niet helder of niet nageleefd, de vering zou geen verassing mogen zijn. Het voorwiel of het spatbord dat anders blijkt te zijn.Een voorloop van 200 past niet bij deze fiets, dat doe je toch niet zomaar?
Ik ben misschien een beetje beroeps gedeformeerd, maar je maakt toch een opdracht met randvoorwaarden? Dit eis ik, dit verwacht ik, dit krijg ik niet en dit gaat het kosten?
:} :} :} :} :} :}
 
Nou is de voorloop ineens nog maar 200 mm :?

Dat is het nadeel van een forum als dit.
Iedereen heeft zijn mening van horen zeggen en de leverancier wordt zwart gemaakt zonder zijn kant van het verhaal te kunnen doen.
 
Mijn ervaring met de bouwer is 100% positief, zowel zakelijk als persoonlijk.
 
Als ik het goed begrijp heeft Bert de vrije hand gegeven. Dan is het altijd afwachten hoe e.e.a. uitpakt. Wil je een voorloop van 400mm, geef dat dan duidelijk aan van te voren. Bak gelijk met de motor?
.
Bert heeft de vrije hand gegeven .....
Vorige week een nieuwe auto gekocht , stuur stond op de juiste plaats ... grapje :-)

Bak gelijk aan de motor ? als het wiel op de juiste plaats staat valt alles op zijn pootjes hoor , het één gaat een beetje met het ander denk ik .

MAAR nogmaals , ik ben redelijk tevreden , ik kraak niemand hier af , zeg het hoe ik het zie
 
Nou is de voorloop ineens nog maar 200 mm :?

Dat is het nadeel van een forum als dit.
Iedereen heeft zijn mening van horen zeggen en de leverancier wordt zwart gemaakt zonder zijn kant van het verhaal te kunnen doen.
Nou, dan heb ik me 50mm vergist. Ik maak ook niemand zwart maar in mijn wereld worden vage contracten kostbaar afgestraft. Ik snap niet goed dat er zoveel gedaan wordt zonder dat daar afspraken over gemaakt zijn. Ik zou als bouwer geen gezeur achteraf willen hebben en zou als professional vooraf afspraken goed vastleggen, ook als zelfbescherming maar ook om de consument duidelijk te maken wat hij kan verwachten.

Kijk wat er gebeurt als een willekeurig onderhoud een paar honderd euro duurder uitvalt. De werkplaats wordt hier op het forum uitgebreid geanaliseerd en vreemde postjes op de rekening tegen het licht gehouden. Het internet is genadeloos, dat wil je als ondernemer niet ondergaan. Juist omdat je heel slecht kan verdedigen.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan heb ik me 50mm vergist. Ik maak ook niemand zwart maar in mijn wereld worden vage contracten kostbaar afgestraft. Ik snap niet goed dat er zoveel gedaan wordt zonder dat daar afspraken over gemaakt zijn. Ik zou als bouwer geen gezeur achteraf willen hebben en zou als professional vooraf afspraken goed vastleggen, ook als zelfbescherming maar ook om de consument duidelijk te maken wat hij kan verwachten.

Zeker, dat doen wij ook altijd in een offerte. Het gehele werk gespecificeerd tot op de laatste strekkende danwel vierkante meter. Maar soms krijg ik ook wel eens een opdracht waar geen offerte gevraagd wordt, maar het werk op regiebasis uitgevoerd wordt. Dat kan alleen als er over en weer vertrouwen is, en communicatie. Als de klant achteraf zegt de kleur liever iets donkerder te hebben gehad is het een beetje laat. Maar als ik de klant vooraf de kleur niet goed heb laten beoordelen is dat niet handig.......
 
Nou, dan heb ik me 50mm vergist. Ik maak ook niemand zwart maar in mijn wereld worden vage contracten kostbaar afgestraft. Ik snap niet goed dat er zoveel gedaan wordt zonder dat daar afspraken over gemaakt zijn. Ik zou als bouwer geen gezeur achteraf willen hebben en zou als professional vooraf afspraken goed vastleggen, ook als zelfbescherming maar ook om de consument duidelijk te maken wat hij kan verwachten.

Kijk wat er gebeurt als een willekeurig onderhoud een paar honderd euro duurder uitvalt. De werkplaats wordt hier op het forum uitgebreid geanaliseerd en vreemde postjes op de rekening tegen het licht gehouden. Het internet is genadeloos, dat wil je als ondernemer niet ondergaan. Juist omdat je heel slecht kan verdedigen.

Sluit me helemaal bij halflive aan, heeft precies verwoordt zoals ik er ook over denk.
Wat mij dan wel weer verbaasd is dat EZS hier niet reageert. Dave weet donders goed dat een aantal van zijn klanten hier rondhobbelt. en dat we met z'en alle positief tegen over kritiek staan. Daarom nog maals van een professional mag eenvoudig weg ook profesioneel werk verwachten. En hier hoor ik een klant die toch nog al wat opmerkingen heeft.
Jammer, als het Verstegen was geweest was die volledig door iedereen afgebrand. Nu is het EZS en lijkt het of het een heiligdom is jammer. en meer wil en zal ik er niet over zeggen is gewoon mijn menig (van een krumpie old man dus)
 
Laatst bewerkt:
Gaan we Verstegen afbranden? Mag ik de consumpties vast aangeven?

160606-molotov-cocktail-staten-island-index.jpg
 
Sluit me helemaal bij halflive aan, heeft precies verwoordt zoals ik er ook over denk.
Wat mij dan wel weer verbaasd is dat EZS hier niet reageert. Dave weet donders goed dat een aantal van zijn klanten hier rondhobbelt. en dat we met z'en alle positief tegen over kritiek staan. Daarom nog maals van een professional mag eenvoudig weg ook profesioneel werk verwachten. En hier hoor ik een klant die toch nog al wat opmerkingen heeft.
Jammer, als het Verstegen was geweest was die volledig door iedereen afgebrand. Nu is het EZS en lijkt het of het een heiligdom is jammer. en meer wil en zal ik er niet over zeggen is gewoon mijn menig (van een krumpie old man dus)

Ik snap het heel goed dat Dave hier niet reageert. Ad Lbs, Goos Tripteq en Remco Eml schrijven hier ook niet. Een forum is niet de plek waar je als bedrijf met je klanten in discussie/overleg treedt. Het gaat altijd om communicatie en intonatie zoals eerder genoemd. De enige die je hier wel ziet/hoort is Roger Enigma. En dat zijn dan ook geen discussie's, maar meer 'beeldvertellingen'

Ik zit bedrijfsmatig ook niet op fora. En zelfs nauwelijks op FB. En veel van mijn klanten stellen dat op prijs.
 
Het wordt hier allemaal een beetje overroepen vindt ik , ja hij zit een beetje op zijn neus in snelle bochten , en hij slaat een beetje met zijn hoofd , en de vering staat ( voor mij ) een beetje slap maar er zullen er zijn die dat misschien wel graag hebben hoor ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan