Push rod cagiva raptor

Gizet

MF'er
21 apr 2017
95
1
Tijdens het klaarzetten voor tandwielen en ketting te vervangen is het staafje van mijn push rol uit de boite gekomen, zit dat in de boite ergens rechtstreeks mee verbonden?
Ik krijg deze niet meer goed werkend gemonteerd...
niet direct instructies of how to gevonden...
 
Het is moeilijk uit te leggen, maar zorg dat de arm waar de koppelingskabel aan zit tijdens intrekken niet (veel) verder komt als 90graden. Als deze namelijk verkeerd zit ben je de maximale slag kwijt en ga je bovendien verkeerde krachten op het wormwiel zetten.

Het is lastig uitleggen, maar zorg dat de arm van het wormwiel ideaal tussen de 110 en 80 graden zit, dan heb je zoveel mogelijk slag en werkt je koppeling bovendien het lichtste.

Maak anders is een foto van hoe het nu zit.
 
Als er een kogeltje in zat is die wss weg.. maar heb deze middag eens testgereden en alles verloopte normaal als voordien.. dus denk (en hoop) dat er geen kogeltje tussenzat..

Je moet zo niet roepen, ik versta wat je bedoelde met de pushrod bijeenhalen 😬
Maar ik zie niet in wat dat kan veranderen aan het feit dat mijn kabel al op het langste zit gemonteerd??
De werking is nu OK, maar als ik de koppeling later nog meer zou moeten aanspannen, kan ik niet meer omdat hij al op zn langste is ingesteld
 
Mijn gedacht; de kabel is teveel uitgerokken door slijtage, alles wat hier gezegd is is gedaan geweest...
Inkorten behoort niet tot de mogelijkheden zeker?
 
Je moet niet alleen de kabel afstellen, het wormwiel wat de pushrod indrukt moet ook afgesteld worden.

Zorg dat de kabel geheel ontspannen of gedemonteerd is voor je het wormwiel af gaat stellen!

Daar zit een platkopschroef/vijsje met een borgmoertje, haal het borgmoertje los en draai de platkopschroef met de klok mee totdat je weerstand voelt.
Draai nu de platkopschroef een kwartslag terug.
Hou de platkopschroef in positie en zet het borgmoertje weer vast.

Nu kun je de kabel af gaan stellen.

Dit verhaal had Janbros al een keer getypt maar blijkbaar had je het niet goed begrepen.

De kabel kan wel opgerekt zijn maar dan zou je ook al problemen gehad hebben voor je de pushrod er uit haalde.
 
Laatst bewerkt:
op de bediening die je over de pushrod schuift zit ook een regeling.
is toevallig dat wormwiel uit die bediening geweest ? zo ja heb je het waarschijnlijk in een verkeerde positie weer gemonteerd.

indien niet : eerst kabel volledig lossen, borgmoer aan het wormwiel lossen en met platte schroevendraaier vijsje indraaien tot je weerstand voelt. dan terug lossen (kwart toer zoiets dacht ik), zodat er net wat speling op zit, borgmoer weer vast. dan kabel op juiste speling brengen.

De ene Belg tegen de andere.. :+
 
Heb alles eens gedaan; pushrod afgesteld en kabel opnieuw goed ingesteld, ik heb nu idd iets meer speling als voordien, ik kan de kabel al iets of wat langer instellen, maar het scheelt nog altijd niet veel :p
op de ene foto is mijn koppeling ingetrokken, de andere niet
en zoals je ziet op de foto's zit ik bijna op het einde van mijn schroefdraad (aan koppeling + aan pushrod)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan